Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - CR 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27604 - CR 125
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bierie 31-3-2005 11:45 Print topicpost
Posts: 128
Hallo,

Ik kan van iemand een CR 125 kopen, maar hij vertelde mij dat zijn CR ineens uitgevallen was, en hij hem niet meer in gang krijgt. Hij is niet vastgelopen, want de zuiger draait nog normaal rond.
Wat zouden de meest voor de hand liggende redenen kunnen zijn? Bougie stuk, koelwater lek, ontsteking (dit laatste lijkt het me niet te zijn).
Zou ik hem toch kopen (ik krijg prijs vermindering)?
 

[RRT] Lost-P 31-3-2005 11:50 Print reply
Posts: 4578
Bougie kapot zou idd kunnen...neem er een mee als je gaat kijken, verwissel m ffies en kijk of die dan goed loopt.

Maar zou ook kunnen dat de zuigerveren/zuiger gewoon ernstig op zijn oid...
 
Chille Tune shit dan
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 31-3-2005 12:14 Print reply

Posts: 8607
Het gebeurt wel eens dat de prijs omhoog gaat of de motor ineens niet meer te koop is als je hem draaiend krijgt..
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Bierie 31-3-2005 12:21 Print reply
Posts: 128
Ik weet het
Maar ik zou toch graag op voorhand weten wat er mis kan zijn. Dat ik niet achteraf met een serieuze rekening zit.
 
-wout- 31-3-2005 12:29 Print reply

Posts: 207
het kan zijn dat de ontstekingsspoel kapot is gegaan.

als ie afkoelt dan zetten die windingen wat uit en kenne ze ineens kapot gaan.

kwestie van doormeten, en kijken of je ergens anders een keertje een ander spoeltje mag lenen om ff te testen.

verder kan het ook de bobine zijn of de cdi maar die gaan biiijna nooit stuk.
 
op 2 en 4 wielen :)
-wout- 31-3-2005 12:30 Print reply

Posts: 207
uit welkbouwjaar komt ie?

ontstekingsspoel hoeft 2ehands niet zo duur te zijn.


ik had precies hetzelfde probleem. opgelost met nieuwe ontstekingsspoel koste me 35 euro.
 
op 2 en 4 wielen :)
wipe-out 31-3-2005 12:32 Print reply

Posts: 7672
Als de zuiger stukloopt of de zuigerveren stuklopen wil dat niet meteen zeggen dat de zuiger blokkeerd in de cilinder, dus het zou best kunnen dat er toch iets mis is gegaan in de cilinder.

Controleer hem op compressie, en haal de uitlaat eraf zodat je door de uitlaatpoort de staat van de zuiger kunt zien.
 
-wout- 31-3-2005 12:34 Print reply

Posts: 207
hmm hij zegt idd "ineens uitgevallen" dan lijkt 't me sterk dat het de ontsteking is.
 
op 2 en 4 wielen :)
Bierie 31-3-2005 12:40 Print reply
Posts: 128
Hij viel dus ineens uit en wilt nu niet meer starten.
Het is er een uit '90.
Als hij vast loopt, of zuiger gaat kapot denk ik niet dat hij ineens uitvalt en niet meer in gang wilt, dan loopt hij eerst nog een tijdje slecht, voor hij helemaal kapot gaat
 
wildhaguh 31-3-2005 12:42 Print reply

Posts: 1650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bierie

Hij viel dus ineens uit en wilt nu niet meer starten.
Het is er een uit '90.
Als hij vast loopt, of zuiger gaat kapot denk ik niet dat hij ineens uitvalt en niet meer in gang wilt, dan loopt hij eerst nog een tijdje slecht, voor hij helemaal kapot gaat


hoeft nie
als zuiger veer ineens vast slaat of eraf dan blokeerd die ff en daarnaar kunde weer trappe met kickstarter en gaat die wel rond
alleen weinig compresie of geen
 
www.brommer-onderdelen.tk
Apriliars105 31-3-2005 12:46 Print reply

Posts: 6111
als je gaat kijken, ff kijken of hij vonkt en de uitlaat eraf halen, dan kun je een beetje zien of de zuiger nog goed is. Verder kan het natuurlijk ook iets heel simpels zijn, dat hij geen benzine meer krijgt ofzo (dat er iets verstopt zit).
 
As finishing touch, God created the Dutch
-wout- 31-3-2005 12:47 Print reply

Posts: 207
idd als ie nog vonkt doet je ontsteking het nog.

want het dan kan zijn..........
kzou het niet 1,2,3 weten.
 
op 2 en 4 wielen :)
Rudy 31-3-2005 12:55 Print reply

Posts: 3471
Zou effe door de uitlaatpoort naar binnen kijken als hij niet loopt na vervangen van bougie/controleren vonk etc.
Kijk dan gelijk even of de bougie nat is, niet dat gewoon de tank leeg is of de carb verstopt.
Onsteking is bij wat nieuwere crossers (na 1990 ofzo) zelden een probleem.

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 31-3-2005 13:12 Print reply

Posts: 8607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

als je gaat kijken, ff kijken of hij vonkt en de uitlaat eraf halen, dan kun je een beetje zien of de zuiger nog goed is. Verder kan het natuurlijk ook iets heel simpels zijn, dat hij geen benzine meer krijgt ofzo (dat er iets verstopt zit).


Vonk kan je testen door bougie aan massa te houden en de kickstarter te bewegen.
Als hij vonkt, hij heeft compressie moet je hem wel gestart krijgen als het de zuiger/cilinder niet is.
Na een paar keer normaal starten, starten met de gas OPEN, de benzinekraan en de choke DICHT.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved