Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - meer vemogen brommer, (bron telegraaf)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27603 - meer vemogen brommer, (bron telegra...
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15979 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MasterM 31-3-2005 13:21 Print reply

Posts: 912
red devil gaat er vanuit dat de brommers op de weg evenhard rijden. Dit wilt dus zeggen dat een 12" meer omwentelingen maakt dan een 17"
Zet je ze allebei op de rollerbank, dan zal ook de 12" meer omwentelingen maken dan de 17". Maar per omwenteling zal de 12" minder afstand afleggen, in dit geval betekent dat dus dat de rol minder vaak zal ronddraaien.
De 17" maakt minder omwentelingen, maar per omwenteling draait de rol vaker. Conclusie: Als ze op de weg allebei evenveel km/h rijden, dan zullen ze op de rollerbank de rollen netzovaak laten ronddraaien

nog niet overtuigd? Vanavond kom ik met berekeningen met cijfers als je wilt, zit nu ff zwaar te studeren

Edit: als je er idd van uitgaat dat snelheidsmeter op de as zit en rollerbank op de band, dan is het anders natuurlijK!

Dit bericht is ge-edit door SuperWarma op 31-3-2005 13:23
 
Fievet 31-3-2005 13:24 Print reply

Posts: 1556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperWarma

red devil gaat er vanuit dat de brommers op de weg evenhard rijden. Dit wilt dus zeggen dat een 12" meer omwentelingen maakt dan een 17"
Zet je ze allebei op de rollerbank, dan zal ook de 12" meer omwentelingen maken dan de 17". Maar per omwenteling zal de 12" minder afstand afleggen, in dit geval betekent dat dus dat de rol minder vaak zal ronddraaien.
De 17" maakt minder omwentelingen, maar per omwenteling draait de rol vaker. Conclusie: Als ze op de weg allebei evenveel km/h rijden, dan zullen ze op de rollerbank de rollen netzovaak laten ronddraaien

nog niet overtuigd? Vanavond kom ik met berekeningen met cijfers als je wilt, zit nu ff zwaar te studeren

Edit: als je er idd van uitgaat dat snelheidsmeter op de as zit en rollerbank op de band, dan is het anders natuurlijK!

Dit bericht is ge-edit door SuperWarma op 31-3-2005 13:23


Nou dit vind ik zeer overtuigend
Ik vind het eik ook best logisch zo

Dit bericht is ge-edit door Fievet op 31-3-2005 13:24
 
Red Devil6 31-3-2005 13:40 Print reply
Posts: 92
maar is die theorie over verschillende wielmaten nou waar of niet

ik heb het iig zelf gemeten met 2 runners die standaard waren(setup+begrensd) waar digitellers op waren gezet

enige verschil was de bandenmaat voor, van 1 van de runners was die een maatje groter waardoor de tellers (op de orginele maat ingesteld) verschillende snelheden aangaven terwijl we naast elkaar reden

vergelijk het maar met de vertanding van een schakelbrommer
achterwiel is voorvertanding
rollerbank is achtervertanding

in de zelfde tijd als een scooter maakt het wiel van die schakel op die rollers nog niet zoveel omwentelingen/afstand als die scooter wiel door die verhoudings verschillen

uiteindelijk over het hele uur gemeten zal het niet zoveel meer uitmaken maar in die rollerbank test tijd wel
(ze testen nooit helemaal een minuut

Dit bericht is ge-edit door Red Devil6 op 31-3-2005 14:08
 
Baasbas 31-3-2005 13:42 Print reply
Posts: 2176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Red Devil6

maar is die theorie over verschillende wielmaten nou waar of niet

ik heb het zelf gemeten met 2 runners die standaard waren(setup+begrensd) waar digitellers op waren gezet

enige verschil was de bandenmaat voor, van 1 van de runners was die een maatje groter waardoor de tellers (op de orginele maat ingesteld) verschillende snelheden aangaven terwijl we naast elkaar reden





NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

lees nou: de pickup van de rollerbank zit aan de ROL aangesloten.. niet aan je wiel zoals je snelheidsmeter !!!!

dus over die diameters maakt geen kont uit.. dat zou pas uitmaken als je een rol van een andere diameter in de rollerbank zou stoppen
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
mcdronkz 31-3-2005 13:43 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas

[...]



NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

lees nou: de pickup van de rollerbank zit aan de ROL aangesloten.. niet aan je wiel zoals je snelheidsmeter !!!!

dus over die diameters maakt geen kont uit.. dat zou pas uitmaken als je een rol van een andere diameter in de rollerbank zou stoppen


jij bent slim
 
GU/\/SY 31-3-2005 14:13 Print reply

Posts: 341
Volgens mij test zo'n rollerbank wel vermogen, want:

Een lichtere vertanding maakt geen zak uit. Als ik een lichtere vertanding om me brommer zet, wordt de snelheid minder, en het vermogen blijft het zelfde. Je veranderderd immers niks aan het motortje zelf.

En natuurlijk mag de politie helemaal geen vermogen testen, want het gaat om de snelheid van de brommer:

Conclusie: Nederland is gek qua regelgeving
 
Red Devil6 31-3-2005 14:15 Print reply
Posts: 92
okey, Sorry
nu begrijp ik het
maar het werkt wel bij een eigen snelheidsmeter daardoor dacht ik dat het ook ongeveer zo werkte bij een rollerbank

ze hebben gewoon vermogens meters, er staat KW geen KM/h dus is en blijft het een vermogensmeter

zolang er KW staat is het vermogen want een brommer/scooter of welk voertuig dan ook rijd geen Kilowatt per uur maar Kilometer per uur

ze vergeten ook altijd de weerstand op de weg door het gewicht van de brommer in zijn geheel
als ik een gilera runner blok onder een kleine scooter van 70 KG(volgetankt) zou doen gaat ie tog sneller dan die runner van volgetankt 110 KG(ongeveer 95 droog)

ze meten motor snelheid niet de snelheid van de betreffende brommer icm die motor

Dit bericht is ge-edit door Red Devil6 op 31-3-2005 14:26
 
theredone51 31-3-2005 14:17 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GU//SY

Volgens mij test zo'n rollerbank wel vermogen, want:

Een lichtere vertanding maakt geen zak uit. Als ik een lichtere vertanding om me brommer zet, wordt de snelheid minder, en het vermogen blijft het zelfde. Je veranderderd immers niks aan het motortje zelf.

En natuurlijk mag de politie helemaal geen vermogen testen, want het gaat om de snelheid van de brommer:

Conclusie: Nederland is gek qua regelgeving


test geen vermogen, heb je toerental voor nodig om dat te kunnen berekenen, lezuh
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
MasterM 31-3-2005 14:25 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GU//SY

Volgens mij test zo'n rollerbank wel vermogen, want:

Een lichtere vertanding maakt geen zak uit. Als ik een lichtere vertanding om me brommer zet, wordt de snelheid minder, en het vermogen blijft het zelfde. Je veranderderd immers niks aan het motortje zelf.

En natuurlijk mag de politie helemaal geen vermogen testen, want het gaat om de snelheid van de brommer:

Conclusie: Nederland is gek qua regelgeving


Volgens de Nederlandse wet mag een brommer EN niet harder dan 45km/h kunnen, EN niet meer dan 0.5Kw op het achterwiel hebben. De politie mag dus wel vermogen meten...de vraag is alleen of ze dit op de juiste manier doen!!!
De politie vind van wel, iedere brommerrijder vind van niet. Het verschil is dat de politie alleen zegt 'wij doen het op de juiste manier' en de meeste brommerrijders met zeer goede argumenten komen

Helaas luistert de politie hier niet naar, want de politie is je beste vriend he.
feit: Politie is je beste vriend
feit: Politie bekeurt je
Conclusie: politie = matennaaiers.
 
wiebutt 31-3-2005 14:28 Print reply

Posts: 6264
kanker nouw op
Std brommers hebbe meer dan 2kw vermoge, en ze moge maar 45 punt uit.
Hou je kanker kop met vermoge mete
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
GU/\/SY 31-3-2005 14:28 Print reply

Posts: 341
Over die conclusie zijn we het denk ik allemaal wel eens......

Ze hebben het gewoon met de regelgeving voor brommer voor geen meter voor elkaar. 30 ipv 50 op de weg is levensgevaarlijk, en brommobielen mogen wel gewoon 50. Knettergek, maarja, wat doe je er aan?
 
mcdronkz 31-3-2005 14:29 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

kanker nouw op
Std brommers hebbe meer dan 2kw vermoge, en ze moge maar 45 punt uit.
Hou je kanker kop met vermoge mete


lijkt me duidelijk
 
GU/\/SY 31-3-2005 14:29 Print reply

Posts: 341
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

kanker nouw op
Std brommers hebbe meer dan 2kw vermoge, en ze moge maar 45 punt uit.
Hou je kanker kop met vermoge mete


Anders probeer je ff Nederlands te typen, sjees.
 
Red Devil6 31-3-2005 14:30 Print reply
Posts: 92
zolang er staat KW op die rollerbank kunnen ze van mij de boom in met hun rollerbank

voor iedere noob is en blijft KW een vermogen
KM/h m/s is voor snelheid niet KW dat is vermogen

dus als het geen vermogensmeters zijn dan moeten ze ook snel eens die KW enzo gaan veranderen in KM met snelheid
 
wiebutt 31-3-2005 14:31 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

[...]


lijkt me duidelijk


(K)
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C

Dit topic is 15979 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved