Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #27603 - meer vemogen brommer, (bron telegra...
|
Pagina 3 van 6
|
Dit topic is 15982 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Daniel_84 |
31-3-2005 9:41 |
Posts: 1127 |
Ze kloppen allemaal niet precies. De brommer gaat meestal sneller dan dat de rollerbank aangeeft.
Mijn mt loopt 75-80 en heb boete gekregen op rollerbank voor 60.
Maareh wat ik dan nog altijd niet snap: de rollerbank meet snelheid, daS DUIDELIJK. De politie heeft een eigen schaalverdeling gemaakt van vermogen. Dat vermogen word dan uiteindelijk weer omgerekend naar snelheid. Waarom zetten zetten ze dan niet meteen een snelheid schaalverdeling op de bank?????? Waaromd at omslachtige omrekenen
|
|
|
|
mallemeeuw |
31-3-2005 9:50 |
Posts: 4088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Ze kloppen allemaal niet precies. De brommer gaat meestal sneller dan dat de rollerbank aangeeft.
Mijn mt loopt 75-80 en heb boete gekregen op rollerbank voor 60.
Maareh wat ik dan nog altijd niet snap: de rollerbank meet snelheid, daS DUIDELIJK. De politie heeft een eigen schaalverdeling gemaakt van vermogen. Dat vermogen word dan uiteindelijk weer omgerekend naar snelheid. Waarom zetten zetten ze dan niet meteen een snelheid schaalverdeling op de bank?????? Waaromd at omslachtige omrekenen
roller banken geven teveel aan. teweinig bijna nooit!
was op de rolelrbank ook toen met mbx.
in zijn 2 zat hij al aan de 2 kw! nouw dan rij ik denk nog ma net 30 ofzow.
|
|
!!!! Lambal United !!!! |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
31-3-2005 10:30 |
Posts: 3697 |
ja idd, met men mb ook ori 80cctje in zen 2 op de 2 kw:S. Boete nog steeds niet binnen...
|
|
|
|
-Tom- |
31-3-2005 10:33 |
Posts: 4151 |
Blablabla :P 1x in het jaar ofzo duikt dat artikel weer op.
Conclusie: Je mag nog steeds gewoon maar 45 km/h rijden
|
|
FTS Member |
|
2wheels[jurg] |
31-3-2005 10:33 |
Posts: 3503 |
ppfff schrijfer van het stukje weet niet eens hoe hard je mag buiten de bebouwde kom, er staat 45
|
|
|
|
Red Devil6 |
31-3-2005 12:03 |
Posts: 92 |
Heey
die rollerbanken kloppen dus helemaal niet, als je grotere banden hebt ga je harder met minder omwentelingen, dus heb je met een schakel zowieso al voordeel op scooters , die meestal veel kleinere banden hebben en dus meer omwentelingen moeten maken voor dezelfde snelheid en dus op de rollers meer kw hebben dan een schakel of anders scooter/brommer met grotere banden
rollerbanken meten alleen maar omwentelingen per/tijd van het achterwiel en hebben verder bij elke brom/scoot dezelfde weerstand
kijk maar naar een fietsteller die geeft bij een schakel zonder dat je de banden maat aanpast als je van scooter naar schakel gaat ook een lagere snelheid op dan dat je echt gaat
eigenlijk zou bij een rollerbank dus iedere keer per de bandenmaat opgemeten moeten worden en ingevoerd worden zodat wel de echte snelheid wordt gemeten
heb ht zelf ook een keer getest met een runner(85km/h) en een aprilia RS(90km/h)(echte km's met op digi fietsteller naast elkaar) en op de rollers ging de runner harder (was wel bij een aangevraagde rollerbanktest, dus zonder dat je een bekeuring kon krijgen)
Dit bericht is ge-edit door Red Devil6 op 31-3-2005 12:10
|
|
|
|
Baasbas |
31-3-2005 12:10 |
Posts: 2176 |
leuk bedacht, maar daar klopt natuurlijk geen hol van :P
ohja.. dat verschil ligt natuurlijk aan de bandenmaat.. gewicht, aerodynamica e.d hebben daar natuurlijk niks mee te maken
Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 31-3-2005 12:13
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Fievet |
31-3-2005 12:14 |
Posts: 1556 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theredone51
[...]
idd, rollenbank meet snelheid, om het vermogen te meten moet je ook nog ergens toerental enz. op kunnen nemen => kost te veel geld
maar die schaalverdeling hebben ze gewoon kw van gemaakt, in Belgie bvb meten ze gewoon je snelheid
Ik dacht dat je dan ook het gewicht moest hebben van de brom voor de juist aantal kw's
Of zit ik er compleet naast
Dit bericht is ge-edit door Fievet op 31-3-2005 12:17
|
|
|
|
Speakerfreak |
31-3-2005 12:40 |
Posts: 4941 |
moet een persoon van min.75kg opzitte
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Red Devil6 |
31-3-2005 12:43 |
Posts: 92 |
een 17 inch wiel maakt minder omwentelingen per uur bij 50 km/h ofzo
dan een 13 inch wiel maakt bij 50 km/h
en dat heeft als resultaat dat de brommer met 13 inch OP DE ROLLERBANK EN DUS VOLGENS DE POLITIE harder gaat (meer kw's op de rollers) omdat ie meer omwentelingen moet maken dan een brommer met 17 inch wielen(zoals een schakel)
terwijl dan als je ze echt gaat testen met digitellers ze even hard gaan of de schakel zelfs harder
zet maar eens een digitale teller (zon fietsteller) van een scooter/brommer met 12 of 13 inch wielen over naar een schakel met 17 inch wielen zonder wat aan de bandenmaat te veranderen
(wel bij een schakel en brommer of scooter doen waarvan je weet dat ze even hard gaan)
dan zie je ook dat opeens die schakel zachter gaat op de digiteller dan de scooter waar die dan net vanaf komt
dus wielmaat heeft cker wel te maken met de snelheid van je brommer
die rollerbanken zijn maar ingesteld op 1 maat
dus meten dan een schakel met 17 inch wielen bijvoorbeeld als een scooter met 13 inch wielen wat resulteert in lager snelheid dan die schakel echt heeft
ga maar eens de omtrek van een 17 inch wiel meten en daarna de omtrek van een 13 inch wiel dan zie je dat een 13 inch wiel dus meerdere keren moet draaien voor dezelfde afstand dan die 17 inch wiel
Dit bericht is ge-edit door Red Devil6 op 31-3-2005 12:46
Dit bericht is ge-edit door Red Devil6 op 31-3-2005 12:48
|
|
|
|
Baasbas |
31-3-2005 12:51 |
Posts: 2176 |
ja en? je punt is?
nooit van vertanding gehoord?
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
MasterM |
31-3-2005 12:52 |
Posts: 912 |
waarom denkt iedereen nog dat rollerbanken snelheid meten? Bij ons was heel lang geleden (jaar of 2) een keer zo'n dag dat je vrijwillig zelf je brommer mocht testen. Dus ik doe dat natuurlijk Ik had ook van iedereen gehoord dat dat meer snelheidsmeter was, dus ik d8: laat ik eerst es tot zn 5 doorschakelen en later nog een keer in zn 2 laten staan en vol gas. En die rollerbank bij ons werkte gewoon zo dat (op een of andere manier, maar vraag me niet hoe) Als je achterwiel niet meer sneller ging draaien werd er steeds meer weerstand op de rol gezet. In mn 5 ging ik tot 1.6Kw en in mn 2 tot 1.5. Met een klein aflees-onnauwkeurigheidje trok ik in mn 2 dus netzoveel vermogen als zn 5 (wat ook klopt natuurlijk) Dus die rollerbank BIJ ONS is iig geen snelheidsmeter. Ik zeg natuurlijk niet dat dit bij alle rollerbanken het geval is!!!
edit: wat niet wilt zeggen dat ik de meetmethode van de Nederlandse politie volledig vertrouw uiteraard!!!
Dit bericht is ge-edit door SuperWarma op 31-3-2005 12:55
|
|
|
|
Red Devil6 |
31-3-2005 12:54 |
Posts: 92 |
Daarom voeren ze bij een echte testrun ook je bandenmaat in om het echte vermogen te kunnen verkrijgen
die rollerbanken kunnen niet ingesteld worden dus is het altijd maar de vraag in wiens voordeel of extra nadeel ze zijn
(als die ingesteld staat op 15 inch heb je als scooter rijder dus extra nadeel omdat de meeste maar een 13 inch wiel hebben en dus volgens de rollers afstand afleggen per omwenteling van een 15 inch wiel en dat is dus meer dan ze eigenlijk doen, terwijl dan een (schakel)brommer met 17 inch wielen minder afstand aflegt per omwenteling dan dat ie eigenlijk doet)
dat verklaart ook dat je soms op die forums en soms hier ook ziet dat ze zeggen dat die rollerbank niet klopt, een ding is volgens mij cker en dat is dat je met een schakel (die meestal tog grotere wielen heeft dan een scooter) minder vermogen hebt op de rollerbank dan een scooter die even hard gaat maar 13 inch wielen heeft
een rollerbank is wel degelijk een snelheidsmeter maar omdat ie niet per scooter/(schakel)brommer wordt ingesteld geven ze dus nooit de echte precieze snelheid aan
een rollerbank is niets meer dan een externe(niet op je tweewieler zelf) snelheidsmeter met een weerstand die nu zo scheef telt als een runner teller
(al vanaf 0km is die runnerteller niet helemaal echt want het wijzertje begint altijd bij 10 km, ook als je naast iemand rijd die loopt geeft ie al 15 km aan mijn runner dan)
Dit bericht is ge-edit door Red Devil6 op 31-3-2005 13:05
|
|
|
|
theredone51 |
31-3-2005 12:55 |
Posts: 2506 |
Grootste probleem is nog dat je op die rollen echt 0,0 weerstand hebt, wat in het echt dus wel degelijk het geval is, ook heb je geen last van luchtweerstand enz. daarom klopt er gewoon geen zak van die banken.
Een echte testbank geeft ook wel snelheid weer, maar klopt ook geen zak van, ook geen last van luchtweerstand. Een brommer kan hendig 100 gaan op de rollers, maar alstie de aerodynamica heeft van Erica Terpstra + haar gewicht haaltie misschien net de 45 ofzo.
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
wildhaguh |
31-3-2005 12:56 |
Posts: 1650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Red Devil6
Daarom voeren ze bij een echte testrun ook je bandenmaat in om het echte vermogen te kunnen verkrijgen
die rollerbanken kunnen niet ingesteld worden dus is het altijd maar de vraag in wiens voordeel of extra nadeel ze zijn
(als die ingesteld staat op 15 inch heb je als scooter rijder dus extra nadeel omdat de meeste maar een 13 inch wiel hebben en dus volgens de rollers afstand afleggen per omwenteling van een 15 inch wiel en dat is dus meer dan ze eigenlijk doen, terwijl dan een (schakel)brommer met 17 inch wielen minder afstand aflegt per omwenteling dan dat ie eigenlijk doet)
oke dan ga ik nu een 24 inch wieln in me brom maken dan ken ik 90 rijde en geeft ie maar 45 aan
scheelt de helft
klopt dus nie eu
|
|
www.brommer-onderdelen.tk |
|
Dit topic is 15982 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 6
|
|