Kun je je brommer nit begrenzer door een dubbele demper te monteren, in één daarvan een bregrenzing te steken en dan een valve op de splitsing van je pijp dat je kan schakelen tussen je 'snelle' en je 'trage' demper?
Politie merkt mss op dat er één demper dan niet werkt waarop je zegt dat het enkel voor de show is wat dan nog eens benadrukt dat je kennelijk niets over techniek weet en dus je brommer toch niet opgevoerd hebt.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: king of the hill
ik denk niet dat dat werkt
Ja ok maar waarom dan niet, dan kan ik daar weer iets op vinden he. Als ik op m'n brommer m'n dichtgekoolde ori demper zet, rijdt ie ook spontaan 20 km/u trager, trekt voor geen meter meer maar hapert niet of zo. Dat kan dan toch ook zo.
haha wel slim en volgens mij werkt het wel alleen moet je hem zo afstellen dat hij op beide dempers blijft lopen...
Mja ik denk dat je er idd maar een minimale begrenzing mee kunt doen van bv een goei 10 km/u ofzo, anders zal ie idd wel beetje vreemd draaien maar met wat proberen...
Vin t maar een dom idee.
Ten eerste omdat ik 2 dempers lelijk vind, en ten tweede omdat je je brommer beter op een andere manier kan begrenzen dan met die 2 dempers.
je kan beter een verschuifbaar pijpje in je demperpijp(pijp Naar de demper bedoel ik) maken die als je em naar voren schuift meer druk geeft en als je em naar achter schuift minder tegendruk geeft.....
moet je maar aan je opa vragen....
deden alle opas vroeger om de schreder te ontwijke
je kan beter een verschuifbaar pijpje in je demperpijp(pijp Naar de demper bedoel ik) maken die als je em naar voren schuift meer druk geeft en als je em naar achter schuift minder tegendruk geeft.....
moet je maar aan je opa vragen....
deden alle opas vroeger om de schreder te ontwijke
je moet dan zoiezo een verschuifbare klep/schuif maken om te kunnen switchen tussen die 2 dempers...
en juist jah, wat is dan het nut van die 2e demper:P ken je beter gewoon je 1ne demper een klep/schuif wateveer maken...
maar is niet zo makkelijk om zoiets te maken wat luchtdicht afsluit
je hebt tegen woordig van die verwarmings ontluchting dinge die op van die 32 mm leidingen kunne en die draai met een slag ope of docht en die valt er denk ik wel tusse te autogene
Waarom niet gewoon een vlinderklep in je tailpipe maken?
Of een diafragma oid in je demper maken, waarbij als je je demper een kwart slag draait dat de demper gedeeltelijk dicht zit..
Dit bericht is ge-edit door Luc op 30-3-2005 18:29