Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburateur problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27565 - carburateur problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rio88 29-3-2005 20:08 Print topicpost

Posts: 841
hallo, ik heb op me am4 blok een spruitstuk gezet (20mm) wat gewoon goed past... en daarop een 17,5 phbn dellorto carb. naja na het nodige gedaan te hebben zat ie erop... toen heb ik nog wel ff moeite gehad met het luchtfilter aansluiten.. maar ik heb nu een stofzuigerslang aan me carb gemaakt en diep in me luchtfilter geduwd... ik weet niej of da helemaal goed is.. dat moete jullie maar zeggen.. maar mijn probleem is:

ik ga testritje maken.. nou doet ie gewoon goed en dan laat ik hem op touren komen en dan zegt ie:
bluuuuuuuuuuurrrrr en steeds zachter en daarna valt me motor uit.. dan wil ik hem aanzetten en dat lukt gewoon... dit doet hij als ik steeds over een bepaald aantal touren wil komen.. daarna heb ik mijn gasnaald op de hoogste stand gezet en hij rijd nu wel wat beter maar af en toe nog wel eens dit probleem, ikzelf denk dat mijn sproeier veels te klein is..
Nadat ik klaar was met rijde heb ik mijn bougie er zo snel mogelijk uitgehaald en toen was hij erg droog.. zat geen vloeistof op om te kijken of hij wel of niet koffiebruin is...
iemand ideeën ohja er zit nu een 86 sproeier in als er tog een grotere in moet.. kan iemand zeggen in welke buurt ik moet gaan kijken?

alvast bedankt
 

Tijzzz 29-3-2005 20:31 Print reply

Posts: 4215
Verschoor 29-3-2005 20:38 Print reply

Posts: 86
Klopt, je sproeier is te klein.
 
Liever een zuster als hoer , dan een politieagent als broer .
Rio88 29-3-2005 20:53 Print reply

Posts: 841
http://www.brommerforum.nl/showtopic/21550/45
ik heb hier dus gevraagd voor maat sproeier denk zelf aan een 95/100 ofzo? of is dat weer teveel?
 
Verschoor 29-3-2005 21:00 Print reply

Posts: 86
Geen idee...ligt eraan wat voor sproeier je nu hebt. Ik ben ook bezig geweest met sproeiers vandaag, en had eerst een dellorto 50 sproeier, de brommer liep hoog in toeren ( te arm gesmeerd ) , maar maaktte nog net niet dat bluuuuhhhh geluid. Toen heb ik sproeier 60 geprobeerd, en rooktte de brommer al wat meer, maar nog geen viertakten bij volgas. En zojuist sproeier 72 beprobeerd, en nu net viertakten bij volgas, en ik kan ook niet helemaal volgas,dus effe een iets kleinere sproeier monteren.

Dus ik denk dat jij ook wel flink omhoog kan met sproeiermaat.
 
Liever een zuster als hoer , dan een politieagent als broer .
Rio88 29-3-2005 21:05 Print reply

Posts: 841
ik heb nu 86 erin dus wat zou jij zeggen 95+ of 100+ of 110+ of 120+ ?

edit: typfout, en is brommerforum ook zo sloom op het moment bij jullie?

Dit bericht is ge-edit door redclassic op 29-3-2005 21:07
 
Verschoor 29-3-2005 21:25 Print reply

Posts: 86
Je zou sproeier 100 of 110 kunnen proberen...maar ik gok ook maar wat. In ieder geval, je kunt beter te hoog dan te laag zitten.

EN ja, bij mij gaat het forum ook wat traag.
 
Liever een zuster als hoer , dan een politieagent als broer .
christianos 29-3-2005 21:27 Print reply

Posts: 20445
BF is dik traag

dikke stront..
 
Rio88 29-3-2005 21:27 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Verschoor

Je zou sproeier 100 of 110 kunnen proberen...maar ik gok ook maar wat. In ieder geval, je kunt beter te hoog dan te laag zitten.

EN ja, bij mij gaat het forum ook wat traag.


ben ik helemaal met je eens zal wel 105+ vragen iets rond dat...
 
Verschoor 29-3-2005 21:51 Print reply

Posts: 86
Het beste koop je gewoon twee of meer sproeiers. Dan kun je een beetje testen, en de verschillen merken, aangezien het soms moeilijk is om een te arm afgestelde carb ( te kleine sproeier ) te herkennen, omdat de brommer met een iets te kleine sproeier loeihard kan lopen , en dus voor je gevoel goed afgesteld. Beter ga je beginnen met een te grote sproeier,en dan telkens kleiner, net zolang totdat de motor begint te viertakten in de hoogste toeren.
 
Liever een zuster als hoer , dan een politieagent als broer .
Rio88 29-3-2005 21:56 Print reply

Posts: 841
dan koop ik een 95 en een 100 en een 105 denk ik.

en wat bedoel je met viertakten??
 
christianos 29-3-2005 22:05 Print reply

Posts: 20445
dat ie klinkt als een viertakt

stotteren dus
 
Verschoor 29-3-2005 22:08 Print reply

Posts: 86
'viertakten' betekent dat je twee keer een verbranding hebt in je cilinder,om het ff simpel te zeggen, en is niet zo goed voor je motor, maar lang niet zo slecht als te arm rijden. En viertakten krijg je met een te grote sproeier, en maakt een beetje een "prrrrr" geluidje, en gebeurd bij hogere toeren ( hoe groter de sproeier, hoe eerder viertakten begint ).

Maar koop gewoon een 120 ,110 en 100 sproeier, en begin met de grootste. Als je brommer nu begint te viertakten, en je kunt net niet volgas rijden, maar de brommer rijdt beter met iets minder dan volgas, moet je de 110 proberen. Je merkt dat de brommer in ieder geval later begint te viertakten, en of mischien wel helemaal weg is. Als het helemaal weg is, moet je weer een iets grotere sproeier monteren, je brommer moet namelijk n?t beginnen te viertakten bij hoogste toeren,dan heb je een perfect afgestelde carburatie, vooral voor opgevoerde brommers. En als de brommer nog steeds viertakt,en ju kunt nog steeds niet volgas rijden, moet je kleiner.Je voelt vanzelf wel aan hoeveel kleiner na een beetje testen.

En zorg ook dat je luchtfilter goed dicht zit, dus echt door het filter zuigt. Dit is ook belangrijk voor een goede afstelling.

En stel de brommer eerst goed af op volgas, dus de sproeier. ALs dat goed is, pas met de gaschuif kloten

Succes man



Dit bericht is ge-edit door Verschoor op 29-3-2005 22:11
 
Liever een zuster als hoer , dan een politieagent als broer .

Dit topic is 634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved