Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tailpijp inkorten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27559 - tailpijp inkorten
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BlizzarD 29-3-2005 18:44 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


Ik denk zoveel te rechter zoveel te beter als het ging je pijp recht onder je brom fixen al die bochten is volgens mij dan alleen maar verlies /afwijkingen op je uitlaatgassen.MAar dat is op de conussen dan op je stinger/tailpipe maakt het ook wel wat uit maar niet zoveel dan.


Idd, daarom is o.a. ook een onderlangse uitlaat vaak een stukkie sneller.
 
Koos non-brommerloos!
JCG 29-3-2005 18:45 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

heb weleens gehoort dat het de temperatuur van je uitlaat beinvloed. en warmte beinvloed powerband en of de uitlaat goed werkt.
maar zoveel maakt het niet uit, ik heb weleens gehoort van bij motorraces de tailpipe afhankelijk van het weer iets langer / korter word gemaakt.


jup, maar denk er niet aan dat je opeens je powerband 4000 toeren omhoog gooit .

Als je je stinger langer maakt ondervinden de uitlaatgassen meer weerstand, hierdoor word het temperatuur hoger van de uitlaatgassen in je uitlaat. Bij een hoger temperatuur gaat de snelheids van het geluid omhoog en word je uitlaat iets hoog toeriger
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
John Huijben 29-3-2005 18:47 Print reply

Posts: 2433
dat dacht ik ook, maar lost p zei dat het net andersom was ( korter = hoogtoeriger )
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
[RRT] Lost-P 29-3-2005 18:50 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

dat dacht ik ook, maar lost p zei dat het net andersom was ( korter = hoogtoeriger )


Zo is het mij uitgelegd ja

Maar k vind die uitleg ook aannemelijk
 
Chille Tune shit dan
Hondalover19 29-3-2005 19:11 Print reply

Posts: 1255
Dus beste wat je kan doen is onderlangse pijp of zo recht mogelijk en stinger terugloop van maken dan word hij ietsie hoog toeriger komt perfect uit voor men pijp onder men kawa dan


btw voor van je header naar je cilinder te gaan maak je een bocht maar die bocht best zo kort mogelijk houden dan of maakt dat nietzo veel uit?

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 29-3-2005 19:13
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
[RRT] Lost-P 29-3-2005 19:15 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

Dus beste wat je kan doen is onderlangse pijp of zo recht mogelijk en stinger terugloop van maken dan word hij ietsie hoog toeriger komt perfect uit voor men pijp onder men kawa dan


btw voor van je header naar je cilinder te gaan maak je een bocht maar die bocht best zo kort mogelijk houden dan of maakt dat nietzo veel uit?

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 29-3-2005 19:13


Die heeft juist weer WEL heeel veel invloed op je uitlaat.
Als je deze lang maakt wordtie laagtoeriger, korter = hoogtoeriger
 
Chille Tune shit dan
onraad 31-3-2005 16:46 Print reply
Posts: 593
Ik ga volgende week m'n demper eens verticaal zetten en liefst met zo'n klep derop die dan openklappert als ik gas geef. Gewoon een L-stuk tussen demper en pijp steken dus. Maar euh, der kan toch nix kapot gaan dan ofzo he? Enkel prestaties mss wat schommelen maar toch niks ergs of wel?
 
Oonzen Ad 31-3-2005 16:53 Print reply

Posts: 3807
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

Ik ga volgende week m'n demper eens verticaal zetten en liefst met zo'n klep derop die dan openklappert als ik gas geef. Gewoon een L-stuk tussen demper en pijp steken dus. Maar euh, der kan toch nix kapot gaan dan ofzo he? Enkel prestaties mss wat schommelen maar toch niks ergs of wel?

hahah das wel bot
weet alleen niet of de prestaties minder worden
 
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker!
Mt-5[Maarten] 31-3-2005 16:54 Print reply

Posts: 2941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oonzen Ad

[...]

hahah das wel bot
weet alleen niet of de prestaties minder worden


ziet er ook niet uit denk ik
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
[RRT] Lost-P 31-3-2005 16:59 Print reply
Posts: 4578
Prestaties gaan stukje achteruit (waarschijnlijk dan he).
EN k denk dat je nogal voor lul gaat rijden...
 
Chille Tune shit dan
arrier 31-3-2005 16:59 Print reply
Posts: 2221
tailpipe recht of krom maakt niets uit. het presteerd blijkbaar wel beter als de tailpipe iets te dun is maar dan worden de gassen te warm ofzoiets
 
onraad 31-3-2005 17:01 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt-5[Maarten]

[...]


ziet er ook niet uit denk ik


Waarschijnlijk niet maar ach, het moet op z'n minst wel een hilarisch zicht zijn als je aan het rood licht staat en je een brommer ziet staan met een verticale demper waar zo'n klepje op en neer klappert. Zal in de loop van volgende week wel eens foto's posten.
 
Hans F 31-3-2005 17:04 Print reply
Posts: 4326
pff, merk je echt geen reet van, diameter is veel interessanter

bochten maken ook niks uit, net als kleine deukjes

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 31-3-2005 17:05
 
Speakerfreak 31-3-2005 17:09 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

[...]


Waarschijnlijk niet maar ach, het moet op z'n minst wel een hilarisch zicht zijn als je aan het rood licht staat en je een brommer ziet staan met een verticale demper waar zo'n klepje op en neer klappert. Zal in de loop van volgende week wel eens foto's posten.


denk eerder dat er een beetje rook tussen kiertje uitkomt..

tis geen vrachtwagen:P
 
Vieze naaiers hier
onraad 31-3-2005 17:40 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak

[...]


denk eerder dat er een beetje rook tussen kiertje uitkomt..

tis geen vrachtwagen:P


En als ik er nu een klpeje opzet van heel dun metaal? Zoiets waar je bv pakkingen uit snijdt. Dat is toch super licht dus moet dan toch klapperen of niet?

 

Dit topic is 2477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved