BlizzarD |
29-3-2005 18:44 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2041/avatar) Posts: 2050 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]
Ik denk zoveel te rechter zoveel te beter als het ging je pijp recht onder je brom fixen al die bochten is volgens mij dan alleen maar verlies /afwijkingen op je uitlaatgassen.MAar dat is op de conussen dan op je stinger/tailpipe maakt het ook wel wat uit maar niet zoveel dan.
Idd, daarom is o.a. ook een onderlangse uitlaat vaak een stukkie sneller.
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
JCG |
29-3-2005 18:45 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
heb weleens gehoort dat het de temperatuur van je uitlaat beinvloed. en warmte beinvloed powerband en of de uitlaat goed werkt.
maar zoveel maakt het niet uit, ik heb weleens gehoort van bij motorraces de tailpipe afhankelijk van het weer iets langer / korter word gemaakt.
jup, maar denk er niet aan dat je opeens je powerband 4000 toeren omhoog gooit ![](img/post/s/wink.gif) .
Als je je stinger langer maakt ondervinden de uitlaatgassen meer weerstand, hierdoor word het temperatuur hoger van de uitlaatgassen in je uitlaat. Bij een hoger temperatuur gaat de snelheids van het geluid omhoog en word je uitlaat iets hoog toeriger
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
John Huijben |
29-3-2005 18:47 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1844/avatar) Posts: 2433 |
dat dacht ik ook, maar lost p zei dat het net andersom was ( korter = hoogtoeriger )
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
[RRT] Lost-P |
29-3-2005 18:50 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
dat dacht ik ook, maar lost p zei dat het net andersom was ( korter = hoogtoeriger )
Zo is het mij uitgelegd ja
Maar k vind die uitleg ook aannemelijk
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Hondalover19 |
29-3-2005 19:11 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5296/avatar) Posts: 1255 |
Dus beste wat je kan doen is onderlangse pijp of zo recht mogelijk en stinger terugloop van maken dan word hij ietsie hoog toeriger ![](img/post/s/engel.gif) komt perfect uit voor men pijp onder men kawa dan
btw voor van je header naar je cilinder te gaan maak je een bocht maar die bocht best zo kort mogelijk houden dan of maakt dat nietzo veel uit?
Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 29-3-2005 19:13
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
[RRT] Lost-P |
29-3-2005 19:15 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Dus beste wat je kan doen is onderlangse pijp of zo recht mogelijk en stinger terugloop van maken dan word hij ietsie hoog toeriger komt perfect uit voor men pijp onder men kawa dan ![](img/post/s/e.gif)
btw voor van je header naar je cilinder te gaan maak je een bocht maar die bocht best zo kort mogelijk houden dan of maakt dat nietzo veel uit?
Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 29-3-2005 19:13
Die heeft juist weer WEL heeel veel invloed op je uitlaat.
Als je deze lang maakt wordtie laagtoeriger, korter = hoogtoeriger
|
|
Chille Tune shit dan |
|
onraad |
31-3-2005 16:46 |
Posts: 593 |
Ik ga volgende week m'n demper eens verticaal zetten en liefst met zo'n klep derop die dan openklappert als ik gas geef. Gewoon een L-stuk tussen demper en pijp steken dus. Maar euh, der kan toch nix kapot gaan dan ofzo he? Enkel prestaties mss wat schommelen maar toch niks ergs of wel?
|
|
|
|
Oonzen Ad |
31-3-2005 16:53 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5685/avatar) Posts: 3807 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
Ik ga volgende week m'n demper eens verticaal zetten en liefst met zo'n klep derop die dan openklappert als ik gas geef. Gewoon een L-stuk tussen demper en pijp steken dus. Maar euh, der kan toch nix kapot gaan dan ofzo he? Enkel prestaties mss wat schommelen maar toch niks ergs of wel?
hahah das wel bot
weet alleen niet of de prestaties minder worden
|
|
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker! |
|
Mt-5[Maarten] |
31-3-2005 16:54 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1973/avatar) Posts: 2941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oonzen Ad
[...]
hahah das wel bot
weet alleen niet of de prestaties minder worden
ziet er ook niet uit denk ik
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
[RRT] Lost-P |
31-3-2005 16:59 |
Posts: 4578 |
Prestaties gaan stukje achteruit (waarschijnlijk dan he).
EN k denk dat je nogal voor lul gaat rijden...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
arrier |
31-3-2005 16:59 |
Posts: 2221 |
tailpipe recht of krom maakt niets uit. het presteerd blijkbaar wel beter als de tailpipe iets te dun is maar dan worden de gassen te warm ofzoiets
|
|
|
|
onraad |
31-3-2005 17:01 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt-5[Maarten]
[...]
ziet er ook niet uit denk ik
Waarschijnlijk niet maar ach, het moet op z'n minst wel een hilarisch zicht zijn als je aan het rood licht staat en je een brommer ziet staan met een verticale demper waar zo'n klepje op en neer klappert. Zal in de loop van volgende week wel eens foto's posten.
|
|
|
|
Hans F |
31-3-2005 17:04 |
Posts: 4326 |
pff, merk je echt geen reet van, diameter is veel interessanter
bochten maken ook niks uit, net als kleine deukjes
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 31-3-2005 17:05
|
|
|
|
Speakerfreak |
31-3-2005 17:09 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2946/avatar) Posts: 4941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
[...]
Waarschijnlijk niet maar ach, het moet op z'n minst wel een hilarisch zicht zijn als je aan het rood licht staat en je een brommer ziet staan met een verticale demper waar zo'n klepje op en neer klappert. Zal in de loop van volgende week wel eens foto's posten.
denk eerder dat er een beetje rook tussen kiertje uitkomt..
tis geen vrachtwagen:P
|
|
Vieze naaiers hier |
|
onraad |
31-3-2005 17:40 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
[...]
denk eerder dat er een beetje rook tussen kiertje uitkomt..
tis geen vrachtwagen:P
En als ik er nu een klpeje opzet van heel dun metaal? Zoiets waar je bv pakkingen uit snijdt. Dat is toch super licht dus moet dan toch klapperen of niet?
|
|
|
|