Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Hapering in me cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2753 - Hapering in me cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 576 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

In_Flames 27-1-02?22:14 Print topicpost
Posts: 91
Daar ben ik weer met wederom problemen.
Ik heb nu eindelijk alles goed. me carb doet ut ook weer, want dat was het laatste probleem.
Ik heb een 50 cc snel en die is getuned, merk weet ik niet.
Wat er nu gebeurt is dat mijn cilinder hapert tussen de 6000-7000 toeren. Voor de 6000 trekt hij nog niet heel geweldig, maar na de hapering schiet ie een end vooruit.(ben nog niet hoger gegaan dan 7500-8000 toeren want ik moet nog inrijden). Ik heb ergens gelezen dat dit het geval kan zijn bij ZETA 50 snel. Weet iemand misschien hoe ik die hapering kleiner/er uit kan krijgen? (ik d8 zelf aan een snellere uitlaat ik heb nu namelijk een standaard snel) Alvast bedankt.
 
Bier Hier

Rene 27-1-02?22:35 Print reply
Posts: 2573
ik had dit zelf ook altijd.
Alleen bij een originele uitlaat was het niet,
en bij een snelle (proma) wel
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
B3AST 27-1-02?22:58 Print reply
Posts: 2469
ja mijn Polini doet exact hetzelfde, het lijkt op een te grote sproeier maar met een kleinere sproeier kreeg ik het er ook niet uit. Het komt doordat de inlaat door het tunen waarschijnlijk veel te groot is gemaakt voor de carburateur die je gebruikt. (een 20mm was dus te klein voor die polini, die inlaat was ook GIGA groot )

dus knal er een dikke carb op, en misschien een goed snel membraam

[This message is edited by B3AST on 27-1-02 23:03]
 
- insane in the brain -
Neonlampje 27-1-02?23:06 Print reply

Posts: 14825
ik zou eerst 4klepper met carbon proberen.. als dat niet oplost een grotere carb erop...
 
-Michiel RS- 28-1-02?00:15 Print reply
Posts: 2803
in jouw geval (ja jij daar met je 50cc snel) lijkt het me zo opgelost als je er een kleinere sproeier in doet, 5 a 10 maten kleiner

[This message is edited by Michiel Ts70x on 28-1-02 00:18]
 
In_Flames 28-1-02?00:33 Print reply
Posts: 91
Dat met die sproeier kan het niet zijn denk ik. De bougie is namelijk gewoon bruin en hij rijd verder goed alleen in die 6000-7000 wil ie niet.
Er zit nu een 85 keihin sproeier in en nog tien maten kleiner lijkt me ook weer erg klein worden. Ik probeer eerst wel met dat membraan.

 
Bier Hier
Steve_ZHC 28-1-02?01:44 Print reply

Posts: 2716
als het Zeta is, dan is het vrij normaal.
een vriend van me heeft ook zo'n Zeta 50, maar dat hapert wat met de lagere toeren, dat kun je er alleen uit halen door ff de koppeling laten slippen totdat hij erover heen is.
Btw, dit zit op MT met tecno uitlaat, ori carb+luchbox+membraam+spruitstuk, sproeier 80
 
Rick 28-1-02?09:31 Print reply

Posts: 3788
ik had hetzelfde met m'n mbtje 50snel, 13mm carb zat een 85 sproeier in heb er nu een 80 in zitten en het is over dus gewoon kleinere sproeier erin raggen
 
Ride like your ass is on fire!!!
Junkie XR 28-1-02?09:47 Print reply

Posts: 5753
Ik had het ook toen ik mijn grondplaat op z'n allervroegst had staan, was echt niet normaal, van 6000-7000 toeren, geen power, zelfs in z'n vrij merkte je de powerdip. Heb toen gewoon mijn grondplaat half vroeg gezet, dus tussen normaal en vroeg in, en sindsdien heb ik het niet meer.
 
Neonlampje 28-1-02?12:43 Print reply

Posts: 14825
ik heb zelf een soort apparaatje waarmee je onstekings-tijdstip kan bijstellen.. een soort stroboscoop, maar nu vroeg ik me af.. op hoeveel graden moet hij eigenlijk onsteken??
 
Blorn 28-1-02?13:25 Print reply

Posts: 13825
ik heb ff een plaatje ingescand van zelf sleutelen... staat precies hoe je hem moet afstellen. maar je hebt wel zo'n stroboscoop nodig.. :p



[This message is edited by Honda freak 70 cc on 28-1-02 13:43]
 

Dit topic is 576 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved