Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - motor kopen, maar welke :-v

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27517 - motor kopen, maar welke :-v
Pagina 5 van 26
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24, 25, 26Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de scootergek 28-3-2005 20:39 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

[...]


het gebeurd wel hoor,
heb al 2 xr's gezien en 1 xl 500


xr zeker op oliepompen die niet ontlucht zijn.


maar het onderhoud van distrubutie ketting en wat klepjes dat is ook 1 keer per jaar en dan kan die motor weer een flinke tijd rijden.
 
Honda RC-33
FazuL NSR 28-3-2005 20:40 Print reply

Posts: 2046
cr lijkt me sowieso geen goed id , steeds nieuwe zuiger en ook echt niet gemaakt voor op de weg, je moet hem ook eerst ombouwen en laten keuren enzo kost allemaal geld. xr250 haalt de 145 heb ik es gehoort, 120 zal hij dus wel mooi moeten lopen.
 
damage 28-3-2005 20:40 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


wel es gehoord van een 4t reviseren ten opzichte van een 2t?

me 2t heeft geen last van kleppen, en oliepompen
ook geen nokkenassen en distributie kettingen


idd, zeker die lichte 4t's houden wel van een beetje onderhoud he.

kwa onderhoudskosten zal het mekaar niet veel doen hoor denkik persoonlijk, mits je alles bijhoudt natuurlijk
 
damage 28-3-2005 20:40 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


xr zeker op oliepompen die niet ontlucht zijn.


maar het onderhoud van distrubutie ketting en wat klepjes dat is ook 1 keer per jaar en dan kan die motor weer een flinke tijd rijden.



???????????
 
Kampersjaak 28-3-2005 20:41 Print reply

Posts: 12285
ja drom

en het is een ideale motor om de 25 kw rijbewijs uit te zitten vind ik

ik heb nu 2 kameraden met rijbewijs en allebij een rs je.

maar 1 ervan wil dolgraag naar een 4-takt toe,

hij vond het leuk op op mijn xr te rijden enz

edit: typ gebrek

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 28-3-2005 20:43
 
oderint dum metuant
Leen 28-3-2005 20:42 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Hoevaak reviseer jij een 4t, en hoevaak een 2t.

2t. is leuk als brommertje, als motor heeft het gewoon niets te zeggen. KLAAR


lul niet, waar zijn je goeie argumenten, ik zie er 0?

enige nadeel van 2t is verbruik, want slijtage is afhankelijk van hoeveel toeren jij draait
 
bart de scootergek 28-3-2005 20:43 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage

[...]



???????????


je hoort vaker dat een xr vastloopt omdat de oliepomp niet ontlucht is.

of bedoel je dat niet met de vraagtekens?

of wilde je zeggen dat je vaker een nieuwe distributie ketting erop moet gooien.

kampersjaak: hoe vaak heb jij al oliefilter vernieuwd, olie ververst en distributie vervangen?
 
Honda RC-33
Pistonpen Paultje 28-3-2005 20:43 Print reply

Posts: 8678
Leen, ga je 2taktje beffen


 
Leen 28-3-2005 20:43 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FazuL NSR

cr lijkt me sowieso geen goed id , steeds nieuwe zuiger en ook echt niet gemaakt voor op de weg, je moet hem ook eerst ombouwen en laten keuren enzo kost allemaal geld. xr250 haalt de 145 heb ik es gehoort, 120 zal hij dus wel mooi moeten lopen.


cr250 enduro heeft gewoon kenteken bij fabriek vandaan
 
damage 28-3-2005 20:45 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


lul niet, waar zijn je goeie argumenten, ik zie er 0?

enige nadeel van 2t is verbruik, want slijtage is afhankelijk van hoeveel toeren jij draait


idd, kwa lichte 4t geef ik je zeker gelijk hoor.

klepjes stellen mag je wel om de maand doen ofzo, maximaal per 2 maanden.

nieuwe zuigers houden dingen ook wel van hoor, al zal je de slijtage niet per direct merken

en distributieketting enzo zou ik persoonlijk ook wel ''iets'' vaker dan 1x per jaar nakijken. iig als je niet per se wil dat die vastloopt
 
bart de scootergek 28-3-2005 20:45 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


cr250 enduro heeft gewoon kenteken bij fabriek vandaan


en zijn gemaakt om enduro's en otr ritjes mee te rijden, niet om gebruikt te worden als motorfietsen om afstanden mee te rijden.
wat een xr dus al meer is.
 
Honda RC-33
Leen 28-3-2005 20:46 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


en zijn gemaakt om enduro's en otr ritjes mee te rijden, niet om gebruikt te worden als motorfietsen om afstanden mee te rijden.
wat een xr dus al meer is.


een xr is niet gebouwd als wegmachine hoor, en vergt net zoveel onderhoud.. als je daarna ook nog ff naar de fun factor kijkt..
een xr weegt 150 kilo ofzo, en een cr250 100 kilo.. cr250 kan je veel leuker mee smijten en het brute vermogen in de powerband is gewoon helemala geweldig
 
damage 28-3-2005 20:46 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


je hoort vaker dat een xr vastloopt omdat de oliepomp niet ontlucht is.

of bedoel je dat niet met de vraagtekens?

of wilde je zeggen dat je vaker een nieuwe distributie ketting erop moet gooien.

kampersjaak: hoe vaak heb jij al oliefilter vernieuwd, olie ververst en distributie vervangen?


gewoon, dat er VEEL meer onderhoud bij komt kijken dan jij nou zegt/denkt. NFI.


 
Pistonpen Paultje 28-3-2005 20:47 Print reply

Posts: 8678
je moet toch onder de 0.16kwpkg blijven...
 
Leen 28-3-2005 20:48 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

je moet toch onder de 0.16kwpkg blijven...


heb ik schijt aan
 

Dit topic is 17136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 26
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24, 25, 26Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved