Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #27517 - motor kopen, maar welke :-v
|
Pagina 4 van 26
|
Dit topic is 17138 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Leen |
28-3-2005 20:20 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
jeps, 100 euro zuiger minimaal, kan ook 120 zijn en dan pakkingsetje er nog bij. ook de banden slijten aardig hard door het hoge vermogen.
je moet ook niet met jincheng badjes rijden natuurlijk, en al helemaal niet met noppen
|
|
|
|
bart de scootergek |
28-3-2005 20:20 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: damage
[...]
dan kan je denkik er beter niet aan beginnen. 50 euro ben je zo kwijt.
50 per maand aan onderhoud? nou dat hoop ik niet dan, ik bedoel dus zonder verzekering en belasting. en als ik met zon cr250 dan ook nog boven de 50 belasting en verzekering moet betalen dan hoef ik dus geen motor te rijden.
mja 100 km/uur lang stuk rijden moet kunnen of niet? want heb eigenlijk niets aan een motor waar ik alleen mee over 80km wegen kan rijden.
maar oliefilters kosten niet zoveel dus dat boeit niet, maar verder heb je een betrouwbaar apparaat aan een xr?
|
|
Honda RC-33 |
|
Kampersjaak |
28-3-2005 20:22 |
Posts: 12285 |
mwa ik vind van wel.
ik rij zelf ook wel continue 100 of 120, kan weing mis gaan,
dingen hebben olie koeler enz.
|
|
oderint dum metuant |
|
Leen |
28-3-2005 20:22 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
50 per maand aan onderhoud? nou dat hoop ik niet dan, ik bedoel dus zonder verzekering en belasting. en als ik met zon cr250 dan ook nog boven de 50 belasting en verzekering moet betalen dan hoef ik dus geen motor te rijden.
mja 100 km/uur lang stuk rijden moet kunnen of niet? want heb eigenlijk niets aan een motor waar ik alleen mee over 80km wegen kan rijden.
maar oliefilters kosten niet zoveel dus dat boeit niet, maar verder heb je een betrouwbaar apparaat aan een xr?
geen enkele 1 cilinder houd van lang toeren geven
|
|
|
|
Kampersjaak |
28-3-2005 20:24 |
Posts: 12285 |
motor is er voor om gas te geven :p
|
|
oderint dum metuant |
|
bart de scootergek |
28-3-2005 20:27 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
geen enkele 1 cilinder houd van lang toeren geven
4-takt doet er over het algemeen minder moeilijk over dan 2-takt.
maar jij bedoelt dus cr250 en er sm van maken? dus leuke velgjes en wegbanden erop.
maar dus 120 moet makkelijk kunnen?
|
|
Honda RC-33 |
|
Leen |
28-3-2005 20:29 |
Posts: 26877 |
cr250 heeft 60 pk, moet je dr 140/150 wel mee halen lijkt me
en een 4t lijkt me juist eerder warmlopen, zeker een xr600 ed, die zijn luchtgekoeld en zonder oliekoeler.. en die hebben oilie wat heet word, heeft een 2t geen last van, en een 2t crosser heeft sowieso al dubbele radiateur
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
28-3-2005 20:32 |
Posts: 8678 |
4t heeft continue smering, 2t afhankelijk van hoeveel mengsel er binnen komt.
4t zuigers gaan toch ook niet voor nix 30x langer mee
|
|
|
|
Leen |
28-3-2005 20:33 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
4t heeft continue smering, 2t afhankelijk van hoeveel mengsel er binnen komt.
4t zuigers gaan toch ook niet voor nix 30x langer mee
een 2t crosser heeft een uitlaatpoort zo groot als je moeders ster
nogal wiedes dat zuigers sneller slijten
|
|
|
|
bart de scootergek |
28-3-2005 20:34 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
cr250 heeft 60 pk, moet je dr 140/150 wel mee halen lijkt me
en een 4t lijkt me juist eerder warmlopen, zeker een xr600 ed, die zijn luchtgekoeld en zonder oliekoeler.. en die hebben oilie wat heet word, heeft een 2t geen last van, en een 2t crosser heeft sowieso al dubbele radiateur
ja dat is zo, maar dan heb je nog het powerband gebeuren van de cr250 en je bent wat aan optrekken kwijt aangezien een normale cr250 iets over de 100 loopt. denk toch dat een xr600 niet zomaar warmloopt, zijn toch wel machines die gemaakt zijn voor de weg.
ik bedoel dus aan kampersjaak, kan die xr250 dus gemakkelijk 120 lopen een lang stuk achter elkaar?
waai je niet van die motor af met 120 en recht overeind zitten.
|
|
Honda RC-33 |
|
Pistonpen Paultje |
28-3-2005 20:35 |
Posts: 8678 |
Wel eens gehoord van een vastgelopen 4t? nou denk dat dat minder voorkomt als 2t:P
|
|
|
|
Leen |
28-3-2005 20:37 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
Wel eens gehoord van een vastgelopen 4t? nou denk dat dat minder voorkomt als 2t:P
wel es gehoord van een 4t reviseren ten opzichte van een 2t?
me 2t heeft geen last van kleppen, en oliepompen
ook geen nokkenassen en distributie kettingen
|
|
|
|
Leen |
28-3-2005 20:38 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
ja dat is zo, maar dan heb je nog het powerband gebeuren van de cr250 en je bent wat aan optrekken kwijt aangezien een normale cr250 iets over de 100 loopt. denk toch dat een xr600 niet zomaar warmloopt, zijn toch wel machines die gemaakt zijn voor de weg.
ik bedoel dus aan kampersjaak, kan die xr250 dus gemakkelijk 120 lopen een lang stuk achter elkaar?
waai je niet van die motor af met 120 en recht overeind zitten.
een cr250 in crosstrom draait altijd overtoeren, daarom slijt die kutzuiger ook zo snel..
een cr250 die normaal vertand is enzo die trekt in de eerste 4 versnellingen nog wel op achterwiel hoor
en een xr is niet gemaakt voor de weg, xl wel
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
28-3-2005 20:38 |
Posts: 8678 |
Hoevaak reviseer jij een 4t, en hoevaak een 2t.
2t. is leuk als brommertje, als motor heeft het gewoon niets te zeggen. KLAAR
|
|
|
|
Kampersjaak |
28-3-2005 20:38 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
Wel eens gehoord van een vastgelopen 4t? nou denk dat dat minder voorkomt als 2t:P
het gebeurd wel hoor,
heb al 2 xr's gezien en 1 xl 500
|
|
oderint dum metuant |
|
Dit topic is 17138 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 26
|
|