Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - motor kopen, maar welke :-v

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1340 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27517 - motor kopen, maar welke :-v
Pagina 4 van 26
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 24, 25, 26Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 28-3-2005 20:20 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


jeps, 100 euro zuiger minimaal, kan ook 120 zijn en dan pakkingsetje er nog bij. ook de banden slijten aardig hard door het hoge vermogen.


je moet ook niet met jincheng badjes rijden natuurlijk, en al helemaal niet met noppen
 
bart de scootergek 28-3-2005 20:20 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage

[...]


dan kan je denkik er beter niet aan beginnen. 50 euro ben je zo kwijt.


50 per maand aan onderhoud? nou dat hoop ik niet dan, ik bedoel dus zonder verzekering en belasting. en als ik met zon cr250 dan ook nog boven de 50 belasting en verzekering moet betalen dan hoef ik dus geen motor te rijden.


mja 100 km/uur lang stuk rijden moet kunnen of niet? want heb eigenlijk niets aan een motor waar ik alleen mee over 80km wegen kan rijden.
maar oliefilters kosten niet zoveel dus dat boeit niet, maar verder heb je een betrouwbaar apparaat aan een xr?
 
Honda RC-33
Kampersjaak 28-3-2005 20:22 Print reply

Posts: 12285
mwa ik vind van wel.

ik rij zelf ook wel continue 100 of 120, kan weing mis gaan,
dingen hebben olie koeler enz.
 
oderint dum metuant
Leen 28-3-2005 20:22 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


50 per maand aan onderhoud? nou dat hoop ik niet dan, ik bedoel dus zonder verzekering en belasting. en als ik met zon cr250 dan ook nog boven de 50 belasting en verzekering moet betalen dan hoef ik dus geen motor te rijden.


mja 100 km/uur lang stuk rijden moet kunnen of niet? want heb eigenlijk niets aan een motor waar ik alleen mee over 80km wegen kan rijden.
maar oliefilters kosten niet zoveel dus dat boeit niet, maar verder heb je een betrouwbaar apparaat aan een xr?


geen enkele 1 cilinder houd van lang toeren geven
 
Kampersjaak 28-3-2005 20:24 Print reply

Posts: 12285
motor is er voor om gas te geven :p
 
oderint dum metuant
bart de scootergek 28-3-2005 20:27 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


geen enkele 1 cilinder houd van lang toeren geven


4-takt doet er over het algemeen minder moeilijk over dan 2-takt.

maar jij bedoelt dus cr250 en er sm van maken? dus leuke velgjes en wegbanden erop.

maar dus 120 moet makkelijk kunnen?
 
Honda RC-33
Leen 28-3-2005 20:29 Print reply

Posts: 26877
cr250 heeft 60 pk, moet je dr 140/150 wel mee halen lijkt me
en een 4t lijkt me juist eerder warmlopen, zeker een xr600 ed, die zijn luchtgekoeld en zonder oliekoeler.. en die hebben oilie wat heet word, heeft een 2t geen last van, en een 2t crosser heeft sowieso al dubbele radiateur
 
Pistonpen Paultje 28-3-2005 20:32 Print reply

Posts: 8678
4t heeft continue smering, 2t afhankelijk van hoeveel mengsel er binnen komt.

4t zuigers gaan toch ook niet voor nix 30x langer mee
 
Leen 28-3-2005 20:33 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

4t heeft continue smering, 2t afhankelijk van hoeveel mengsel er binnen komt.

4t zuigers gaan toch ook niet voor nix 30x langer mee


een 2t crosser heeft een uitlaatpoort zo groot als je moeders ster

nogal wiedes dat zuigers sneller slijten
 
bart de scootergek 28-3-2005 20:34 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

cr250 heeft 60 pk, moet je dr 140/150 wel mee halen lijkt me
en een 4t lijkt me juist eerder warmlopen, zeker een xr600 ed, die zijn luchtgekoeld en zonder oliekoeler.. en die hebben oilie wat heet word, heeft een 2t geen last van, en een 2t crosser heeft sowieso al dubbele radiateur


ja dat is zo, maar dan heb je nog het powerband gebeuren van de cr250 en je bent wat aan optrekken kwijt aangezien een normale cr250 iets over de 100 loopt. denk toch dat een xr600 niet zomaar warmloopt, zijn toch wel machines die gemaakt zijn voor de weg.

ik bedoel dus aan kampersjaak, kan die xr250 dus gemakkelijk 120 lopen een lang stuk achter elkaar?

waai je niet van die motor af met 120 en recht overeind zitten.


 
Honda RC-33
Pistonpen Paultje 28-3-2005 20:35 Print reply

Posts: 8678
Wel eens gehoord van een vastgelopen 4t? nou denk dat dat minder voorkomt als 2t:P


 
Leen 28-3-2005 20:37 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Wel eens gehoord van een vastgelopen 4t? nou denk dat dat minder voorkomt als 2t:P




wel es gehoord van een 4t reviseren ten opzichte van een 2t?

me 2t heeft geen last van kleppen, en oliepompen
ook geen nokkenassen en distributie kettingen
 
Leen 28-3-2005 20:38 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


ja dat is zo, maar dan heb je nog het powerband gebeuren van de cr250 en je bent wat aan optrekken kwijt aangezien een normale cr250 iets over de 100 loopt. denk toch dat een xr600 niet zomaar warmloopt, zijn toch wel machines die gemaakt zijn voor de weg.

ik bedoel dus aan kampersjaak, kan die xr250 dus gemakkelijk 120 lopen een lang stuk achter elkaar?

waai je niet van die motor af met 120 en recht overeind zitten.




een cr250 in crosstrom draait altijd overtoeren, daarom slijt die kutzuiger ook zo snel..

een cr250 die normaal vertand is enzo die trekt in de eerste 4 versnellingen nog wel op achterwiel hoor

en een xr is niet gemaakt voor de weg, xl wel
 
Pistonpen Paultje 28-3-2005 20:38 Print reply

Posts: 8678
Hoevaak reviseer jij een 4t, en hoevaak een 2t.

2t. is leuk als brommertje, als motor heeft het gewoon niets te zeggen. KLAAR
 
Kampersjaak 28-3-2005 20:38 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Wel eens gehoord van een vastgelopen 4t? nou denk dat dat minder voorkomt als 2t:P




het gebeurd wel hoor,
heb al 2 xr's gezien en 1 xl 500
 
oderint dum metuant

Dit topic is 17002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 26
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 24, 25, 26Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved