Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #27517 - motor kopen, maar welke :-v
|
Pagina 13 van 26
|
Dit topic is 17266 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ruben. |
30-3-2005 0:22 |
Posts: 6131 |
beginners motor als je mooie bochtjes wilt gaan nemen dat als er dingen stuk gaan dat die lekker goedkoop te vervangen zijn
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Tsxdude AKU MicheL |
30-3-2005 0:35 |
|
Hans F |
30-3-2005 0:42 |
Posts: 4326 |
waar wil je hem overigens voor gaan gebruiken? Woon-werk, lange rondtrek vakantie's of poetsen (owja en rond racen op de 10 dagen in het jaar dat het zonnetje schijnt), friet halen :P
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 30-3-2005 0:42
|
|
|
|
mr200r |
30-3-2005 1:01 |
Posts: 5122 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
waarom, zijn schijtbakken man....en zoveel vermogen hebben ze nou ook weer niet...
Jij weet dus echt niet veel deze schijtbak
heeft bij 2000tpm net zoveel vernogen als een zx10 bij 10000tpm
Ik denk niet dat hij al weet wat te pakken
-wil je met de motor op vakantie
-wil je in het dorp/stad rondryden
-wil je je brommermaatjes bijhouden en mee gaan rijden
-wil je tochten van ongeveer 150-250 maken
-wil je racen
-je hebt eerst 25kw
Wat wil je eigenlijk met de motor gaan doen heen?
Dit bericht is ge-edit door mr200r op 30-3-2005 1:20
|
|
mr200r |
|
Junkie XR |
30-3-2005 9:36 |
Posts: 5753 |
Mijn advies blijft: koop een NX250. Het is de subtielste overstap van brommer naar motor. Om te beginnen heb je ongeveer 3 keer zoveel vermogen als je brommertje, tel dat op bij het koppel van het 4 takt en besef dat 't voorlopig hard zat gaat. Verder rijd het leuk, extreem wendbaar, maar d'r valt unlike XR'tjes prima mee op de snelweg te rijden. De top van mijne was 145/150. Verbruik is ook miniem, waardoor je met je 8 liter tank nog rustig 225 a 240 km kan rijden. Onderhoud valt ook goed te doen, het is geen zware 1 cilinder, dus slijtage is nihil en door de betrouwbare techniek (dubbele nokkenas enzo) ook op dat vlak weinig gedonder.
Daar komt bij dat ze geen fuck wegen en je ook geen gekut hebt met 25kw kitjes, omdat ie standaard al onder de 25kw heeft.
Wat je ook kan doen is een willekeurige 400/600 'racer' kopen, maar goed, zoiets vind ik zelf pas leuk rijden als je vol vermogen hebt. Meestal zijn die krengen ook tering veel duurder en als je op je bek gaat kan je opnieuw beginnen. Naah, ik kan nog wel van 10 motoren de voor en nadelen opnoemen, maar uiteindelijk zal je met zelf zoeken en eventueel proefritjes maken toch de meeste informatie op doen. Begin met een lijstje te maken welke motoren je allemaal kan rijden (25kw, al dan niet wat je aandurft op uitdraai), dan streep je alles weg wat ver buiten je budget licht. Dan ga je jezelf afvragen wat je nou wilt, zoals al zo vaak eerder genoemt. Je zal dan een paar motoren over houden. Daarbij zou ik dan weer specifieke eigenschappen opzoeken, ook heel erg de minpunten, de onbetrouwbaarheid en het verbuik op een rijtje zetten. Ik zou zeggen, we zien het op de BM wel
|
|
|
|
bart de scootergek |
30-3-2005 9:38 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
waarom, zijn schijtbakken man....en zoveel vermogen hebben ze nou ook weer niet...
Jij weet dus echt niet veel deze schijtbak
heeft bij 2000tpm net zoveel vernogen als een zx10 bij 10000tpm
Ik denk niet dat hij al weet wat te pakken
-wil je met de motor op vakantie mwaah dat denk ik nog niet, ben de enigste in mijn groep met een motor
-wil je in het dorp/stad rondryden ja dat wel, gewoon naar het sporten toe en beetje rondtouren in de buurt
-wil je je brommermaatjes bijhouden en mee gaan rijden brommermaatjes hebben allemaal een auto
-wil je tochten van ongeveer 150-250 maken ik denk het niet, want ik ben dus alleen
-wil je racen ik zie mezelf niet echt op een racer, had ook een crossmotor dus meer het crossmotor type
-je hebt eerst 25kw ja dat beperkt de keuze, ik doe denk ik gewoon eerst licht off the roadje, en na 2 jaar kan ik ook met verschillende dingen rijden en dan beslis ik wel, misschien dat ik tegen die tijd wel 2 motors kan hebben
Wat wil je eigenlijk met de motor gaan doen heen? beetje in de buurt, 2x per week naar het sporten toe en verder wat voor de lol een beetje rijden
Dit bericht is ge-edit door mr200r op 30-3-2005 1:20
hardstikke bedankt voor deze vragen, geven nu denk ik wel een duidelijk beeld, het wordt dus waarschijnlijk een sm of wannebee sm( crossmotor met 17inch velgjes). en als ik dan een keer snelweg moet gaat dat met 17 inch ook wat makkelijker, en dan gewoon wat langere tandwielverhouding erop.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
waar wil je hem overigens voor gaan gebruiken? Woon-werk, lange rondtrek vakantie's of poetsen (owja en rond racen op de 10 dagen in het jaar dat het zonnetje schijnt), friet halen :P
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 30-3-2005 0:42
ja zie de antwoorden op de vragen van mtx200, komen overeen met jou vragen. dus waarschijnlijk er niet mee op vakantie, hooguit even naar bm , lange rondtrek lijkt me ook niks in me eentje. en het zal wel wat minimaal woon-werk worden met wat voor de lol mee rijden.
Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 30-3-2005 9:40
|
|
Honda RC-33 |
|
mcdronkz |
30-3-2005 9:38 |
Posts: 32777 |
je hebt me overtuigd
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
30-3-2005 9:41 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
waarom, zijn schijtbakken man....en zoveel vermogen hebben ze nou ook weer niet...
Jij weet dus echt niet veel deze schijtbak
heeft bij 2000tpm net zoveel vernogen als een zx10 bij 10000tpm
jah, en zou die daarom ineens geweldig zijn?
en dan, omdat jij dit weet weet je er veel vanaf, en omdat ik het niet neergezet heb, weet ik er niet veel vanaf ofzo?
ding weegt 320kg, heeft niet veel vermogen (zeker niet tegenover t gewicht), lijkt me echt ruk rijden...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
bart de scootergek |
30-3-2005 9:43 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
Mijn advies blijft: koop een NX250. Het is de subtielste overstap van brommer naar motor. Om te beginnen heb je ongeveer 3 keer zoveel vermogen als je brommertje, tel dat op bij het koppel van het 4 takt en besef dat 't voorlopig hard zat gaat. Verder rijd het leuk, extreem wendbaar, maar d'r valt unlike XR'tjes prima mee op de snelweg te rijden. De top van mijne was 145/150. Verbruik is ook miniem, waardoor je met je 8 liter tank nog rustig 225 a 240 km kan rijden. Onderhoud valt ook goed te doen, het is geen zware 1 cilinder, dus slijtage is nihil en door de betrouwbare techniek (dubbele nokkenas enzo) ook op dat vlak weinig gedonder.
Daar komt bij dat ze geen fuck wegen en je ook geen gekut hebt met 25kw kitjes, omdat ie standaard al onder de 25kw heeft.
Wat je ook kan doen is een willekeurige 400/600 'racer' kopen, maar goed, zoiets vind ik zelf pas leuk rijden als je vol vermogen hebt. Meestal zijn die krengen ook tering veel duurder en als je op je bek gaat kan je opnieuw beginnen. Naah, ik kan nog wel van 10 motoren de voor en nadelen opnoemen, maar uiteindelijk zal je met zelf zoeken en eventueel proefritjes maken toch de meeste informatie op doen. Begin met een lijstje te maken welke motoren je allemaal kan rijden (25kw, al dan niet wat je aandurft op uitdraai), dan streep je alles weg wat ver buiten je budget licht. Dan ga je jezelf afvragen wat je nou wilt, zoals al zo vaak eerder genoemt. Je zal dan een paar motoren over houden. Daarbij zou ik dan weer specifieke eigenschappen opzoeken, ook heel erg de minpunten, de onbetrouwbaarheid en het verbuik op een rijtje zetten. Ik zou zeggen, we zien het op de BM wel
jaa zoiets dus, je hebt gelijk dat met die racers, dat lijkt me voor mij niks met 25kw en eventuiele valschade is dat niks. met een sm kan er weinig kapot enzo. en bovendien vallen ze buiten het budget. het word dus denk ik toch een xr of een lc4, vind die nx toch wat minder eruit zien. ook bedankt, de mensen die al een motor rwb hebben hebben veel nuttige inbreng in dit topic.
edit: ohja tot op de bm dan
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
je hebt me overtuigd
ja? of ebdoel je mij niet
Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 30-3-2005 9:44
Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 30-3-2005 9:45
|
|
Honda RC-33 |
|
mcdronkz |
30-3-2005 9:49 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
ja? of ebdoel je mij niet
ehh, jij ook hoor als je dat wilt :P
|
|
|
|
mcdronkz |
30-3-2005 9:50 |
Posts: 32777 |
je kunt natuurlijk ook een mtx80 ot kopen!!! dan ben je ubercool
|
|
|
|
bart de scootergek |
30-3-2005 9:51 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
je kunt natuurlijk ook een mtx80 ot kopen!!! dan ben je ubercool
ga weg
later nog ns-1 oid erbij als 2-takt tune projectje, kenteken erop en legaal rondrijden zonder zorgen.
|
|
Honda RC-33 |
|
Tsxdude AKU MicheL |
30-3-2005 9:52 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
je kunt natuurlijk ook een mtx80 ot kopen!!! dan ben je ubercool
hmmz
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
30-3-2005 9:53 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
je kunt natuurlijk ook een mtx80 ot kopen!!! dan ben je ubercool
Jah
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
mcdronkz |
30-3-2005 9:53 |
Posts: 32777 |
het was maar een suggestie hoowr :(
|
|
|
|
Dit topic is 17266 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 13 van 26
|
|