Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Formule rpm?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27507 - Formule rpm?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 28-3-2005 5:14 Print topicpost

Posts: 1255
Bestaat er een formule om je rpm te berekenen aan de hand van je timingen...mss?
Omdat men toerenteller kapot is en men digi hellemaal niet werkt.En heb ooit berekeningen van luc foekema terug waarin hij zei dat ik met deze timingen zeker de 11.000rpm moest kunnen halen ipv de ori 9000...Dus weet iemand mss. een formule hiervoor?
En euhm bij de berekeningen voor expansie uitlaat volgens blair dan moet je X12 en X13 berekenen
X12 = L12 / (L12+L23+L34) dan staat erachter kh horn coefficient en Log e =(D4/D1) .
Dan bedoelen ze toch
X12 = L12 / (L12+L23+L34)*kh * Log e niet?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Exision 28-3-2005 11:12 Print reply
Posts: 283
Je kan een indicatie geven, maar het rpm dat je draait ligt vooral aan de uitlaat en de powerband daarvan.
Echter kan dat ook te hoog liggen en haal je het gewoon niet. RPM is dus gewoon een combinatie van cil+uitlaat en in mindere maten de rest van je setup.
Daarnaast zeggen timingen ook lang niet alles..
 
Hondalover19 28-3-2005 22:43 Print reply

Posts: 1255
Heb net men berekeningen voor expansieuitlaat volgens blair gemaakt en eerst eens uit papier gemaakt nu was ik dus aan het zien en vind het nogal smal de belly is amper 58mm ... kan dit mss kloppen of heb ik ergens een reken fout gemaakt?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
wiebutt 28-3-2005 22:46 Print reply

Posts: 6264
Ga naar de testbank en laat em daar knalle
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Hondalover19 28-3-2005 23:32 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Ga naar de testbank en laat em daar knalle


iemand een beter antwoord?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
honda_for_life.com 29-3-2005 0:05 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


iemand een beter antwoord?

Das toch een goed antwoord


Als je testbank in de buurt hebt

Dit bericht is ge-edit door honda_for_life.com op 29-3-2005 0:05
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
jeroen 29-3-2005 0:13 Print reply

Posts: 15066
Nee, niet echt.
Je kan berkenen op welk toerental ie het meest vermogen geeft, maar niet het max toerental.


 
Neonlampje 29-3-2005 0:20 Print reply

Posts: 14825
timingen zijn zo indirect je kunt timingen hebben die theoretisch 12500rpm aan kunnen, maar in de werkelijkheid dat nieteens halen.. dr zijn zooo vele factoren die meespelen!

Maar bekijk eens naar wat tabelletjes, b.v van de angle area, ff je poort opp berekenen en je ziet zo voor welk rpm de poortjes geschikt zijn
 
Hondalover19 29-3-2005 14:00 Print reply

Posts: 1255
Ik heb nu men timingen veranderd uitlaatpoort van 188,92? naar 191.63? en spoelers van 129,71? en 133.26? allebij gelijk gebracht op 133,26?.Blowdown van 29,185?. Uitlaatpoort beetje breder gemaakt stond op 65%van de boring naar 67% gebracht .Gisteren geprobeerd en alles klinkt en voelt nog goed alleen dat de cilinder beetje rustiger is geworden Maar is nog wel met ori pijp komt nog een opmaat pijp maar zou die opmaat pijp zoveel verschil gaan maken...?of heb ik eerder verkeerd gedaan van spoelers en uitlaatpoort enzo omhoog te halen voor men blowdown te halen?

 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
[RRT] Lost-P 29-3-2005 14:18 Print reply
Posts: 4578
opmaat pijp scheelt veeeel
 
Chille Tune shit dan
Rudy 29-3-2005 14:24 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

Ik heb nu men timingen veranderd uitlaatpoort van 188,92? naar 191.63? en spoelers van 129,71? en 133.26? allebij gelijk gebracht op 133,26?.Blowdown van 29,185?. Uitlaatpoort beetje breder gemaakt stond op 65%van de boring naar 67% gebracht .Gisteren geprobeerd en alles klinkt en voelt nog goed alleen dat de cilinder beetje rustiger is geworden Maar is nog wel met ori pijp komt nog een opmaat pijp maar zou die opmaat pijp zoveel verschil gaan maken...?of heb ik eerder verkeerd gedaan van spoelers en uitlaatpoort enzo omhoog te halen voor men blowdown te halen?



Zoals neonlampje zei zegt alleen de timing niet zoveel. Het kan een bepaalde indicatie geven wat een motor kan doen als alles optimaal is etc etc...
Opmaat uitlaat zal veel schelen, zeker als je je vermogen hoger in toeren zoekt...
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hondalover19 29-3-2005 14:44 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

[...]


Zoals neonlampje zei zegt alleen de timing niet zoveel. Het kan een bepaalde indicatie geven wat een motor kan doen als alles optimaal is etc etc...
Opmaat uitlaat zal veel schelen, zeker als je je vermogen hoger in toeren zoekt...


hmm ja das waar ja , maar denk dat ik beter die opmaat uitlaat ga maken en dan kan ik nog herzien voor verbeteringen.Maar toch bedankt
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved