Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommers op diesel??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 950 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27484 - brommers op diesel??
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7227 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

evolutunned 28-3-2005 10:33 Print reply

Posts: 522
ik ken ook iemand die probeert van alles met autos uit die rijdt nu momenteel op zonnebloem olie en butaangas met zijn amerikaan auto hij heefd berekend hoeveel olie je op vollegas tank moet doen enzo en toen heefd hij die olie uit groothandel gehaalt dus niet van die liter flesjes der zullen wel weer lui zijn die et niet geloven maar tog is het zo die vent heet henk schrik en tunend ook brommer en crossmotoren erbij
 
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me
tsxj oran 28-3-2005 10:57 Print reply

Posts: 6498
er zijn wel al motoren op diesel maar brommers??? grote vraag

 
oud
herman103 28-3-2005 11:25 Print reply

Posts: 1352
je kan in de auto van je pa ook wel sla olie gooien daar loopt hij wel op. ook wel gewone motorolie rijd ie ook wel op alleen het dampt wat harder. maar je moet je hele blok aan laten passen andere verstuivers en dergelijke omdat dit allemaal dikkere grond stoffen zijn
 
arrier 28-3-2005 11:59 Print reply
Posts: 2221
als die lohmann t toch gelukt is kan je dat toch gewoon nabouwen.
als iemand nou even een exploded view ofzo heeft

http://home.planet.nl/~venni011/lohmann.html
onderaan


Dit bericht is ge-edit door arrier op 28-3-2005 12:03
 
the ghansman 28-3-2005 12:06 Print reply

Posts: 227
Je kunt in een benzine auto gerust diesel gooien als het motorblok lekker warm is. Dus waarom zou het dan niet kunnen bij 4-takt brommers?? En ja ik spreek uit ervaring. Je moet er alleen voor zorgen dat de diesel er weer uit is als je hem koud moet starten.
 
Altijd druk met heelveel niks
arrier 28-3-2005 12:12 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman

Je kunt in een benzine auto gerust diesel gooien als het motorblok lekker warm is. Dus waarom zou het dan niet kunnen bij 4-takt brommers?? En ja ik spreek uit ervaring. Je moet er alleen voor zorgen dat de diesel er weer uit is als je hem koud moet starten.

omdat een viertakt brommer minder compressie heeft dan een auto.

zou het trouwens werken als ja zegmaar eerst een cilinder heb die lucht samenperst tot een 5bar ofzo en dan naar de cilinder laten lopen die het dan laat oplopen tot een veel hogere druk.
soort van meertraps compressor idee zegmaar.
alleen is het dan moeilijk om genoeg vermogen te hebben om de ander lucht cilinder te aandrijven plus nog een brommer ik denk dat je dan vermogen te kort komt
 
arrier 28-3-2005 15:09 Print reply
Posts: 2221
niemand?
 
zundappchefke 28-3-2005 15:18 Print reply

Posts: 1715
zeg je krijgt in zoon klien blokje terring veel trilling en je komt bij te veel compressie kijken ze zule straks nie gemaakt worden want der zijn altijd mense die er aan wille schroeve en als je dan zoon lijding nie aansluiten dan komt er heel wa druk los
 
verhuist maar blijft het zelfde
mikkel 28-3-2005 15:54 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

[...]

omdat een viertakt brommer minder compressie heeft dan een auto.

zou het trouwens werken als ja zegmaar eerst een cilinder heb die lucht samenperst tot een 5bar ofzo en dan naar de cilinder laten lopen die het dan laat oplopen tot een veel hogere druk.
soort van meertraps compressor idee zegmaar.
alleen is het dan moeilijk om genoeg vermogen te hebben om de ander lucht cilinder te aandrijven plus nog een brommer ik denk dat je dan vermogen te kort komt


je compresie eindruk word dan zo hoog dat je kopakking er uit klapt dat is nou net de kunst vandaag de wastegate bij turbo voor de veel te hogen druk die er ontstaat in het inlaatsysteem

dus met zon hoge druk werken is het niet meer betrouwbaar

ik weet niet of je wel eens tractor pulling ziet nou dan is het al mooi als je 5 bar turbo druk hebt en niet je koppakking verlliest
 
glaasje op laat je berijden
Tomos_racer321 28-3-2005 16:28 Print reply

Posts: 370
js maar bij tractorpulling wordt het speciaal gebouwd natuurlijk. dat is ook wat sterker en degelijker als een brommer blok
 
mikkel 28-3-2005 16:31 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos_racer321

js maar bij tractorpulling wordt het speciaal gebouwd natuurlijk. dat is ook wat sterker en degelijker als een brommer blok


ja dus dan krijg je met je brommer noch geen druk van 4 bar
dus is het helmaal geen ideej om het voor te comprimeren


 
glaasje op laat je berijden
Tomos_racer321 28-3-2005 16:32 Print reply

Posts: 370
nee, ik denk nu ook dat het niet haalbaar is om zoveel druk in je blok te creeren om er een goed lopende diesel van te maken.
 
arrier 28-3-2005 16:32 Print reply
Posts: 2221
bij trekkertrek gebeurt t ook redelijk vaak hoor dat de pakking er tusse uit geblaze word
 
Pauluzzz[Furia]Jovinx 28-3-2005 16:34 Print reply

Posts: 924
hmmmm ik heb t weleens geprobeerd om met m'n duffe hasses 's morgens vroeg diesel te tanken en toen ik hem halfvol had vond ik het spul al zo vreemd ruiken :s:s

Dit bericht is ge-edit door Motor_hispania op 28-3-2005 16:35
 
mikkel 28-3-2005 16:35 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

bij trekkertrek gebeurt t ook redelijk vaak hoor dat de pakking er tusse uit geblaze word


ja en dan wil je dat bij je brommer doen is dus niet echt betrouwbaar

 
glaasje op laat je berijden

Dit topic is 7227 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved