Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommers op diesel??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 704 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27484 - brommers op diesel??
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mikkel 27-3-2005 19:20 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

euhm jah:s


dat het niet waard is om diesel te gaan rijden met je brommer daarom zijn er ook geen diesel brommer omdat de productie duurder is dan 2takt benzine en dit nooit rendement zou hebben

en dat met de carberateur dan lukt het al helmaal niet omdat het niet genoeg verneveld en ontbrand het al helmaal niet.

Dit bericht is ge-edit door mikkel op 27-3-2005 19:22
 
glaasje op laat je berijden
Tomos_racer321 27-3-2005 19:20 Print reply

Posts: 370
ja maar dat verbouwen is niet zo erg. als het dan maar wil.

en om hoeveel vermogen verlies zal het niet gaan.

een diesel is voornamelijk sterker als een benzine dacht ik
 
Tsxdude AKU MicheL 27-3-2005 19:23 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

[...]


dat het niet waard is om diesel te gaan rijden met je brommer daarom zijn er ook geen diesel brommer omdat de productie duurder is dan 2takt benzine en dit nooit rendement zou hebben


Euhm jah lees me edit nog maar eens...

En dit hele gedoe wat jij nu uitblaat over het rendement enz slaat helemaal niet op het onderwerp of het mogelijk is....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
bart de scootergek 27-3-2005 19:23 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos_racer321

ja maar dat verbouwen is niet zo erg. als het dan maar wil.

en om hoeveel vermogen verlies zal het niet gaan.

een diesel is voornamelijk sterker als een benzine dacht ik


een diesel zonder turbo stelt maar weinig voor, 1,9 sdi van VAG heeft maar iets van 60 pk zonder turbo, met turbo zit het tussen de 90 en 150 pk, met een koppel van 230 Nm bij de 130 of 150 pk geloof ik. ik weet zeker dat een 1,9 benzine motor zonder turbo zeker meer vermogen heeft en kan best evenveel koppel hebben.

dus diesel moters hebben vooral een hoog koppel. neem nieuwe 2,0 tdi 16 klepper, 140 pk en 320 Nm .

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 27-3-2005 19:24
 
Honda RC-33
Kampersjaak 27-3-2005 19:24 Print reply

Posts: 12285
tegenwoordig verschilt het niet meer zoveel qua vermogen tussen diesel en benzine
 
oderint dum metuant
bart de scootergek 27-3-2005 19:26 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

tegenwoordig verschilt het niet meer zoveel qua vermogen tussen diesel en benzine


vermogen scheelt niet veel nee, maar koppel is bijzonder veel.
 
Honda RC-33
Kampersjaak 27-3-2005 19:27 Print reply

Posts: 12285
ja klopt ik heb het er net iets verkeerd neer gezet.


 
oderint dum metuant
Tsxdude AKU MicheL 27-3-2005 19:28 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

tegenwoordig verschilt het niet meer zoveel qua vermogen tussen diesel en benzine


Zit in al die dingen standaard geen snelheid
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
mikkel 27-3-2005 19:28 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


vermogen scheelt niet veel nee, maar koppel is bijzonder veel.



ale die diesels zijn met turbo en als die benzine moter niet dus dat maakt het verschil gooi op een benzine maar een turbo
dan zal het volgens mijn wel effen wa verschil geven
 
glaasje op laat je berijden
Repsolnsr [v Leeuwen] 27-3-2005 19:29 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

tegenwoordig verschilt het niet meer zoveel qua vermogen tussen diesel en benzine


Prijs aan de pomp ook niet veel meer
 
Dikke penne
Kampersjaak 27-3-2005 19:29 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


Zit in al die dingen standaard geen snelheid


als je vroeger een benzine uito eruit wou rijden hoefde je niet met een diesel aan komen te schijten hoor.

tegenwoordig kan het makkelijk dat je met een diesel een benzine eruit rijd
 
oderint dum metuant
bart de scootergek 27-3-2005 19:33 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

[...]



ale die diesels zijn met turbo en als die benzine moter niet dus dat maakt het verschil gooi op een benzine maar een turbo
dan zal het volgens mijn wel effen wa verschil geven


vermogen van een benzine motor zonder turbo kan ook hoog zijn. kijk naar ferrari en lamborghini.
ook audi heeft het nieuwe rs4 blok zonder tubo uitgevoerd maar met gewone fsi techniek, toch wel 420 pk uit 4,0 liter. turbo op benzine draaien nog meer toeren dan turbo's op een diesel, kunnen zwakke punten zijn. ook veel mensen weten niet dat een turbo moet afkoelen en dat je na een lange rit de moter niet ineens mag uitzetten, je moet hem nog even laten draaien om de turbo tot rust te laten komen. ik werk bij volkswagen/audi garage en zie geregeld een kapot gelopen turbo voorbij komen. geeft leuke schade.
 
Honda RC-33
Tsxdude AKU MicheL 27-3-2005 19:34 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

[...]


als je vroeger een benzine uito eruit wou rijden hoefde je niet met een diesel aan komen te schijten hoor.

tegenwoordig kan het makkelijk dat je met een diesel een benzine eruit rijd



Lees mijn repley nog eens daar doel ik helemaal niet op
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Kampersjaak 27-3-2005 19:35 Print reply

Posts: 12285
[weekend stand], waar doel je wel op dan?
 
oderint dum metuant
Dries-xpower 27-3-2005 19:36 Print reply
Posts: 293
"""heeft het ook een economisch voordeel, wat is de prijs van een liter lijnzaadolie?

en heb je ook meer vermogen .

toch raar dat de fabrikant en benzinestations hier geen gat in markt bij zien
"""


maar kan ook gewoon met zonnebloemolie uit de aldi die een pak goedkoper is als witte diesel dan . Zo'n oud golfje rijdt er perfect op , je moet geen aanpassingen doen , merkt niets aan de prestaties alleen in winter moet je er een percentage diesel bij mengen omdat het anders de koud wordt .

In belgie is het nog nietlegaal en zijn ze er nog wetten voor aan het maken , in nederland zie het wel vaker een man die wanneer hij tankt 10 l zonnebloemolie in ze tankt kiepert

maarja heeft niet veel meer met dit topic te maken
 

Dit topic is 7278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved