Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommers op diesel??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 754 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27484 - brommers op diesel??
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7228 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arrier 27-3-2005 18:29 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

over een jaar of 2 3 zulle ze wel op diesel lopen denk ik

dat zal wel meevallen denk ik hoor. diesel is schadelijker voor t milieu dus de overheid zal t niet leuk gaan vinde (greenpeace ook niet) en dan zulle ze diesel brommers wel belasting late betalen om t clubkassie te spekken
 
Tomos_racer321 27-3-2005 18:30 Print reply

Posts: 370
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

ik had dus zitte denken:
wat als je nou gewoon diesel injectie erop maakt en net zo als normaal ongeveer injecteerd op het bovenste dode punt. en je zet er een gloeibougie in die zegmaar continu werkt en zo warm word dat die de diesel laat ontbranden. zou dit gaan werken?

[qoute]

Dit bericht is ge-edit door Tomos_racer321 op 27-3-2005 18:31
ja, ik zat ook te denken bij zon 4 takt een brandstofpomp op de nokkenas
en dan een verstuiver in het bougie of zo.

(is niet helemaal zo simpel. maar het is wel te maken of het loopt is een 2e.)




Dit bericht is ge-edit door Tomos_racer321 op 27-3-2005 18:33
 
wiebutt 27-3-2005 18:34 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

lohmann heeft een 50cc dieseltje op de markt

edit: sorry, tis geen 50cc maar 18cc Maar kan verzekerd worden als snording volgensmij

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lohmann

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 27-3-2005 18:10


Een volle smack in josscross bekkie
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
arrier 27-3-2005 18:35 Print reply
Posts: 2221
zou gas niet gaan werken als je eerst een reduceer ventiel op de gasfles zet en dan met een soort gasnaald gaan vernevelen? of vloeibaar in de carberateur laten komen? (kan dit door de vlotterbak te koelen?)
 
Joscross 27-3-2005 18:36 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

[...]


Een volle smack in josscross bekkie

Ik zie nergens staan dat ze een benzine blok hebben omgebouwd?
 
Tijzzz 27-3-2005 18:36 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

ik had dus zitte denken:
wat als je nou gewoon diesel injectie erop maakt en net zo als normaal ongeveer injecteerd op het bovenste dode punt. en je zet er een gloeibougie in die zegmaar continu werkt en zo warm word dat die de diesel laat ontbranden. zou dit gaan werken?

owja nu bedenk ik me: is het niet veel makkelijker om je brom op gas te laten rijden. zelfde ontsteking kan je houden alleen t vermengen met lucht gaat niet werken met een carberateur. weet iemand hoe dit bij een auto werkt?


Dan heb je een verdamper nodig. En plaats voor een gastank
 
the ghansman 27-3-2005 18:37 Print reply

Posts: 227
Quote:
Jezus, eigenwijs volk. Het kan NIET. Gebruik de search eens een keer ffs. Diesel toevoegen aan je benzine telt niet als "lopen op benzine".

Verder kan je g??n brommerblok op diesel laten lopen, ook geen 4 takt blok. Diesel heeft een dusdanig hoge compressie nodig om te ontbranden, dat red je never nooit met je brommertje.


Je moet niet voor niets het blok eerst laten warm worden. Je normale blokkie heeft namelijk bougie onsteking. Bij diezel is die hoge compressie nodig m het hele zooitje te onsteken, maar in je brommer zorgt de vonk daarvoor (als de temp van het blok hoog genoeg is om de diezel te laten fikken).


 
Altijd druk met heelveel niks
arrier 27-3-2005 18:38 Print reply
Posts: 2221
ja nee dat zou hij zelf niet hebbe gesnapt hoor
zo warm krijg je het dus niet.
 
Ryan 27-3-2005 18:39 Print reply
Posts: 950
Er zijn vast wel 100-200 cc dieselblokjes met slipkoppeling te krijgen, kun je lekker op je kart of brommer zetten..

Sachs heeft ze volgens mij..


 
Tomos_racer321 27-3-2005 18:39 Print reply

Posts: 370
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

zou gas niet gaan werken als je eerst een reduceer ventiel op de gasfles zet en dan met een soort gasnaald gaan vernevelen? of vloeibaar in de carberateur laten komen? (kan dit door de vlotterbak te koelen?)


als je vloeibaar gas hebt zou het toch hetzelfde moeten werken als benzine. (denk ik zo)
 
wiebutt 27-3-2005 18:40 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Ik zie nergens staan dat ze een benzine blok hebben omgebouwd?


Ik zie nergens in de start post dat hij persee een bestaand benzine blok wilt
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Neonlampje 27-3-2005 18:40 Print reply

Posts: 14825
joscross :
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos_racer321

ik vroeg me af of er ook brommer blokken op diesel lopen weet iemand hier iets van.



Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 27-3-2005 18:40
 
Joscross 27-3-2005 18:40 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman

[...]


Je moet niet voor niets het blok eerst laten warm worden. Je normale blokkie heeft namelijk bougie onsteking. Bij diezel is die hoge compressie nodig m het hele zooitje te onsteken, maar in je brommer zorgt de vonk daarvoor (als de temp van het blok hoog genoeg is om de diezel te laten fikken).



Die diesel krijg je niet ontstoken met je bougie, dat gaat puur op compressie, wat je dus niet red met je brommerblok.
 
wiebutt 27-3-2005 18:41 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

joscross :
[...]


Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 27-3-2005 18:40


Er bestaan dus wel brommer blokke op diesel
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Joscross 27-3-2005 18:43 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Er kwam ook nog een 23 cc-uitvoering, maar toen de Duitse economie aantrok en bromfietsen populair werden verdween het merk.

 

Dit topic is 7228 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved