dit is gewoon een kwestie van slechte behandeling van jouw blok, je kan wel een supergoed blok kopen, maar als je zo doorrijdt dan is dat blok ook na een tijd gaar.
Dat geratel en niet doortrekken in z'n 4e versnelling lijkt mij door de cilinder te komen.
Het is toch een 70imi ?
Die slijten als de kanker als je ze geen xtra olie geeft. en dan gaan de zuigerveren rammelen en dan is je compressie slecht -> geen power.
Doe dit: haal je cilinder,uitlaat en carb eraf.
Controleer of laat door iemand je krukasspeling tjekken, zodat je weet dat dat nog in orde iz.
Maak de ruimte waar je krukas zit meteen helemaal goed schoon, vaak zitten hier metaal splintertjes van die verotte 70imi :a Die wil je dus niet in je cilinder hebben, dus spoel ze eruit met wasbenz of alcohol ofsow.
Haal je zuiger eraf en koop een nieuwe als je cilinderwand er nog erg goed uitziet, een nieuwe zuiger is toch maar f 30,- en met goede compressie is echt veeeeel verschil in power!!
Als je cilinderwand er verrot uitziet (krassen/deuken/donkere plekken,schaafplekjes enzo) koop dan gewoon een nieuwe cilinder.
Maak alles schoon en zorg bij het monteren dat er geen zand of andere shit in je krukasruimte is gevallen.
Altijd een nieuwe koppakking ertussen, omdat die maar 1x bruikbaar is, bij een 70cc cil MOET je ook een 70cc koppakking nemen en geen 50cc koppakking, anders loopt ie vast.
tjek je cilinderkop en maak de verbrandingsruimte daarvan goed schoon.
koop meteen een nieuwe bougie, deze kon het stotteren/slecht rijden in de regen veroorzaken.
Zorg ervoor dat je luchtfilter waterdicht is, en dat de regen er op geen enkele manier bij kan! dus maak die box open, want meestal ontbreekt daar die rubberen bocht-pijp van, dan loopt al het water van je achterwiel zo je carb in
Voordat je gaat rijden, zorg ervoor dat je zeker weet dat er een groot genoege sproeier in zit, anders slijt je cilinder weer als de kanker :n
Controleer je membraamkleppen of ze goed afsluiten, als er een kiertje tussen zit, nieuwe kopen, of rechtbuigen.
Dat ie in de regen kut gaat rijden komt door al die plakbandjes/kroonsteentjes in je kabelboom (bij je bobine,cdi en vliegiwiel), lijm ze waterdicht af, want plakband gaat na een tijdje loszitten en dan blijft er juist water onder zitten, dat maakt het probleem alleen maar erger!
Voordat je gaat rijden, je blokolie vervangen nu je toch bezig was.
En als je brommer loopt na het aankicken met choke uiteraard, controleer of hij dan meteen goed stationair loopt.
Als hij niet goed stationair loopt (+/-2000 toeren is goed) dan moet je eerst de luchtschroef helemaal erin draaien en dan 1,5 slag eruit.
Nu ga je de stationair schroef afstellen zodat je brommah goed blijf lopen.
Als je je brommer aankickt en hij gaat meteen boven de 4000 toeren maken dan is je sproeier te klein!! eerst grotere erindoen ,anders eigen mol je um.
Als ie nu netjes loopt ga je luisteren of je nog steeds gerammel hoort, zo ja dan is er nog wat gaar in je blok :a, dan laat je je blok maar reviseren ofzo.
Massah, misschien is dit wel handig voor in een Faq ?
Als dank voor deze bijdrage zou u wel wat Eurotjes over mogen maken op mijn rekeningnummer, bedragen lager dan 25 euro worden niet gewaardeerd