Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder honda mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1273 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27476 - cilinder honda mt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

eendennisbiertje 27-3-2005 14:18 Print topicpost

Posts: 82
mijn big end van mijn mt5 is naar de kloten, er is ook een stukkie tussen de cilinderwant gekomen, cilinder kan ik nu dus weggooien:s
maar wat kan de oorzaak zijn. heb wel eens gehoord dat dat kan liggen als je je cilinderkop te veel hebt afgevlakt
ik had 50 cc eurokit, afgevlakte hogedruk kop erop. er moest een extra voetpakking op anders kwam de zuiger tegen de cilinderkop aan.
maar ik wil nu misschien 70 cc erop doen. maar is dat wel verstandig, met ongelukken enzo!
iemand tips?
 
tuning is not a crime

arrier 27-3-2005 14:26 Print reply
Posts: 2221
70 met ongeluk is een beetje risico ja. maar kleine aanrijdingetjes kijken ze daar niet naar. maar als je bijvoorbeeld een kind dood rijd weer wel natuurlijk. maarja te snel is te snel of t nou een 50 of 70 is
 
the ghansman 27-3-2005 18:26 Print reply

Posts: 227
Ik denk niet dat je big-end kapot is doordat je er een afgevlakte hogedruk-pet op hebt zitten. Gewoon slijtage.
En 70cc zou je dat nou wel doen. Je kan net zo goed een 50 imi kopen en die een beetje opvijlen.
Maar eerst maar eens een nieuwe krukas.
 
Altijd druk met heelveel niks
Aard 27-3-2005 18:36 Print reply

Posts: 710
Als je zuiger iedere keer tegen je kop aantikt, zou het daar wel door kunnen komen, big- en smallend krijgen dan een opdonder.

Maar ik begrijp uit je verhaal dat dat niet gebeurd is.
 
the ghansman 27-3-2005 18:41 Print reply

Posts: 227
Volgens mij zag de bovenkant van de zuiger er nog normaal uit (op die stukkies metaal die erin waren geslagen na dan, maar dat kwam door de klap zelf). En het lijkt mij dat een blok dan niet zo best loopt als de zijger steeds tegen de pet klapt. En je zou het hebben moeten horen.

 
Altijd druk met heelveel niks
mulder 27-3-2005 19:32 Print reply

Posts: 13701
wil je graag makkelijk hard gaan -> 70cc
anders 50snel. Zoveel mt'tjes hebben 70 daar kijkt de politie of verzekering niet meer van op
 
Almer 27-3-2005 20:51 Print reply

Posts: 3325
geen imitatie rommel kopen dat is niks waard veel minder afgewerkt enzo, koop dan gewoon een 70malossi voor je MT rijd ie ook es goed door
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mulder 27-3-2005 20:55 Print reply

Posts: 13701
$$$$ ?
 
Almer 27-3-2005 20:57 Print reply

Posts: 3325
malossi 70cc is iets van 150 eurie geloof ik op www.50cc.nl valt mee ik ken iemand die koopt em voor 270 bitterballen phuuuuu
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Daniel_84 27-3-2005 20:58 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle

geen imitatie rommel kopen dat is niks waard veel minder afgewerkt enzo, koop dan gewoon een 70malossi voor je MT rijd ie ook es goed door


Vind de 70 immis best leuke cilinders. Loopt wel lekker met 18 mm carb hoor.

Ik rij zelf al 4 jaar met de zelfde 70 cc imi. Wel met ori carb.

Is leuk alternatief als je sneller wilt maar niet te. Mijne haalt mooie 80 en trekt eg wel lekker
 
MT70-nolimit 27-3-2005 20:59 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle

geen imitatie rommel kopen dat is niks waard veel minder afgewerkt enzo, koop dan gewoon een 70malossi voor je MT rijd ie ook es goed door


jajajajajaj gooi nou niet zo met geld bikkel. Inderdaad koop geen imitatie want een imitatie is geen cilinder, zelfde als een houten wiel op een fiets zetten. Ik adviseer om een eurocilindro 70 aan te schaffen, goede cilinder.
Ik ben niet zo weg van 50 snel maar dat moet je zelf uitvinde.

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 27-3-2005 21:01
 
gaat lang goed

Dit topic is 789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved