Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - zoveelste claxon aansluitingstopic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #27472 - zoveelste claxon aansluitingstopic
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 27-3-2005 13:10 Print topicpost

Posts: 2524
Dag, ik wil m'n claxon aansluiten op m'n DT en ik kom er maar niet uit. De claxon doet het gewoon, ook de schakelaar doet het gewoon. Door de dikke kabelboom en verkleurde kabels is het voor mij te moeilijk om te zien waar de kabels blijven die uit mijn gelijkrichter komen. Ik kan de kabels onder het cockpitje wel goed onderscheiden. Welke moet ik nu hebben? de gele? de geel met rode? of een andere? En de min van de claxon da is toch gewoon een draadje aan m'n frame solderen?

bvd !

edit even voor de duidelijkheid ik heb dus geen accu en ik probeer te vinden welke kabel een goede plus is.

Daarbij heb ik nog wel een accu liggen (geen orginele) Op welke draden zou ik die aan moeten sluiten? (het liefst dat de accu bijlaat en dat ik wanneer de moter niet loopt toch m'n licht aan kan zetten..)

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 27-3-2005 13:35
 

TomosRaging 27-3-2005 14:02 Print reply

Posts: 647
Het licht via je accu doen, dat doe je niet zomaar

moet je je kabelboom aansluiten op je accu...zorgen dat je accu opgeladen word...door zo een acculader vanaf je lichtspoel ofzo.
Maarja als je je licht perongeluk aan laat staan, dan moet je eerst ffies w8ten totdat je accu weer vol is :P

(weet nie hoe snel dat gaat)
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
Night-Rider RS 27-3-2005 14:08 Print reply

Posts: 435
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/76

misschien kan je hier iets mee....
 
Teunmenator 27-3-2005 14:24 Print reply

Posts: 2524
Nee die had ik al zien staan en ksnap er niet veel van. ik moet eigenlijk gewoon weten welke kleur de plus is bij m'n cockpitje. en tussen welke kabels m'n accu moet..
 
Joscross 27-3-2005 14:28 Print reply

Posts: 12501
Accu heb je nodig voor een claxon.
 
Teunmenator 27-3-2005 14:30 Print reply

Posts: 2524
waarom is dat eigenlijk? op je pluspool komt toch ook gewoon 6 volt gelijkspanning te staan?
 
Kietel Tuning 27-3-2005 14:37 Print reply

Posts: 863
een claxon trekt veel amperes weg dat kan die spoel niet leveren.
 
Teunmenator 27-3-2005 14:42 Print reply

Posts: 2524
aaah vandaar dat ik hem nooit aangesloten kreeg o

weet iemand welke draden ik moet hebben voor die accu?
 
zundappchefke 27-3-2005 15:02 Print reply

Posts: 1715
zit ongeveer net het zelfde als mijn zundapp hoor ik zo
de gele draad is je voeding die moet je vast maken aan de linker kant dan de zwarte die massa moet make aan je frame vast make dan blijft er 1 over die moet je naar de overblijvende pool toe doen en je schakelaar en wala hij doet het
 
verhuist maar blijft het zelfde
zundappchefke 27-3-2005 15:05 Print reply

Posts: 1715
en als je wissel spanning hebt trekt da gewoon want je onstekings soel is een aparte
verder als je je licht aan zet en dan tutert dan gaat wel je licht uit als je uhm los laat gaat het weer aan dus das helemaal geen probleem
inh het begin zal die niet zo hard gaan maar als ie een week of 4 der op zit doet ie het een stuk beter
vraag niet waarom
 
verhuist maar blijft het zelfde
Kampersjaak 27-3-2005 15:12 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning

een claxon trekt veel amperes weg dat kan die spoel niet leveren.


ligt eraan wat voor claxon je hebt h?,

volgens mij kan het wel,

maar dan krijg je het zelfde als rieju als je gas geeft gaat de toon van de toeter ook omhoog.

ff met de multimeter zoeken naar de plusdraad
 
oderint dum metuant
zundappchefke 27-3-2005 15:14 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

[...]


ligt eraan wat voor claxon je hebt h?,

volgens mij kan het wel,

maar dan krijg je het zelfde als rieju als je gas geeft gaat de toon van de toeter ook omhoog.

ff met de multimeter zoeken naar de plusdraad

leer leze ik heb net gespost hoe die da aan moet sluite

maar idd hoe meer gas je geeft hoe harder da ding gaat egt vet als je uhm in houd vol gas geeft en dan los late hoor je uhm helemaal wegzakke
 
verhuist maar blijft het zelfde
Kampersjaak 27-3-2005 15:19 Print reply

Posts: 12285
daarvoor quote ik ook kietel tuning en niet jou

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 27-3-2005 15:19
 
oderint dum metuant
Teunmenator 27-3-2005 15:20 Print reply

Posts: 2524
Ik zei al, tis geen originele accu Er zit gewoon een plus pool en een min pool op. Moet ik dan de plus aan de gele draad doen en de min aan de aarde? Of krijg je dan kortsluiting?

edit: is het trouwens de gele draad of de geel met rode draad?

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 27-3-2005 15:20
 
Teunmenator 27-3-2005 18:42 Print reply

Posts: 2524
Iemand? of welke kleurcodes zijn dat normaal? dan kan ik het zelf proberen uit te zoeken.. bij een normale accu heb je dus gewoon de plus en de min ergens op, en wat doet die derde?
 
zundappchefke 27-3-2005 18:44 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Ik zei al, tis geen originele accu Er zit gewoon een plus pool en een min pool op. Moet ik dan de plus aan de gele draad doen en de min aan de aarde? Of krijg je dan kortsluiting?

edit: is het trouwens de gele draad of de geel met rode draad?

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 27-3-2005 15:20


zonder acu is het de gewoon gele draad
 
verhuist maar blijft het zelfde

Dit topic is 2137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved