Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - verschil tussen super 95 en 98

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27463 - verschil tussen super 95 en 98
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3320 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 27-3-2005 11:45 Print reply

Posts: 4322
Jemig dat er zoveel verschil in de benzines zit, nooit geweten. Was Super nou die benzine waar je 2t olie in oplost ofzo? Ik heb wel eens een cilinder uitelkaar moeten klauwen van niemand die het had getankt en vervolgens vast joeg.

De eerste brommer op diesel koop ik, diesel power :P
 
gaat lang goed
Mitchell17 27-3-2005 11:45 Print reply

Posts: 556
zijn er al zijn 4 takt scoot op diesel
 
MT70-nolimit 27-3-2005 11:48 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17

zijn er al zijn 4 takt scoot op diesel


woow dus mensen die niet kunnen schakelen kunne ook al dieselen.
 
gaat lang goed
Bazzy 27-3-2005 11:49 Print reply
Posts: 33
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17

zijn er al zijn 4 takt scoot op diesel


Merk + type graag
 
-Tom- 27-3-2005 11:49 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17

zijn er al zijn 4 takt scoot op diesel

Er is al sinds 1960 ofzo een 2-takt diesel voor brommers. 38cc ofzo, zoek maar op Lohmann diesel oid
 
FTS Member
buldogo2 27-3-2005 11:52 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Waarom heeft iedereen het over het octaan gehalte

het octaangetal geeft de klopvastheid van je mengsel weer...

Tis eigenlijk vrij simpel.. een mengsel wat snel zelf ontbrandt heeft een lagere compressie nodig dan een mengsel wat later ontbrandt.
Bij motoren is ??n van de rendabelste manieren om meer vermogen ergens uit te peuteren om de compressieverhouding omhoog te gooien, hierdoor kan je motortje gaan pingelen (hangt ook sterk van je kop-vorm af!!). Doet hij dat, dan verhoog je je octaan getal.

Voor buldog2 hierboven, dat castrol slecht mengt met euro95 is dikke bullshit

edit:
bartos... het zwavelgehalte is ook anders, samen met wat kleine veranderingetjes.. zo slecht is vpower nieteens volgensmij

Trouwens voor de geinteresseerden, je octaan-getal wordt in RON uitgedrukt ("research octane number"
Wat ook mee speelt is je MON getal ("motor octane number" maar daar ga ik verder maar niet op in..

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 27-3-2005 1:09


Waneer heb ik gezecht dat castrol niet goed menkt met 95 ik zij dat ik bij mij met goedkope olie niet goed mengde met V-power, en het is ook maar mijn ervaaring met die rotzooi.
 
Born to ride
Mitchell17 27-3-2005 11:52 Print reply

Posts: 556
haha lachuh da wist k nie
 
Johnny_D 27-3-2005 12:24 Print reply

Posts: 2578
dat v-power werkt dat nog een beetje of is het gewoon bull shit??
 
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal
steavey 27-3-2005 14:57 Print reply

Posts: 376
Volgens verkoper van shell was V power euro 95 met toevoeging die goed is voor je motor. volgens hem zou die na een paar tankbeurten Vpower ook zuinigger gaan rijden. Persoonlijk geloof ik dit niet zo maar tis leuk verhaal.

voor MT70-nolimit, super is euro 98
 
MTX-speed 27-3-2005 15:12 Print reply

Posts: 1229
Wanneer je hele hoge compressie hebt of je carburateur weleens bevriest --> 98 tanken.
Als je nergens last van hebt --> 95 tanken.

Mijn MTX-SH met 110 malossi, reed iets beter op 98.
Mijn huidige motor, MTX200R, rijd alleen maar slechter op 98.... Ligt er net aan hoe je brommer is afgesteld.

V-power: geeft bij electrisch regegelde brandstoftoevoer iets meer vermogen. Maar je tank is dus ook sneller leeg (en dat word er niet bijverteld in de reclame)
 
Kampersjaak 27-3-2005 15:13 Print reply

Posts: 12285
v-power staat gelijk aan 95


 
oderint dum metuant
zundappchefke 27-3-2005 15:15 Print reply

Posts: 1715
ik rag altijd beetje euri 08 bij mijn brommer mix het ie meer octaan
 
verhuist maar blijft het zelfde
Harm 27-3-2005 15:15 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

v-power staat gelijk aan 95



Zoiets hak ook gehoord, alleen in duitsland is het octaangetal 100.

Ik ging ook helemaal nie harder met V-Power
 
http://www.durtikkers.tk
zundappchefke 27-3-2005 15:16 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny_D

dat v-power werkt dat nog een beetje of is het gewoon bull shit??


is zelfs slecht voor je brommer als je da thank he help je uhm naar de klote
 
verhuist maar blijft het zelfde
Harm 27-3-2005 15:19 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

[...]


is zelfs slecht voor je brommer als je da thank he help je uhm naar de klote

Ik heb da getankt
 
http://www.durtikkers.tk

Dit topic is 3320 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved