Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - verschil tussen super 95 en 98

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1141 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27463 - verschil tussen super 95 en 98
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kees de Jong 26-3-2005 21:59 Print reply

Posts: 1881
ohjah voor de topic starter:

lees dit ff anders:

verschil

staat ook wel wat onzin tussen trwns
maar dat maakt het princiepe wel beetje duidelijk

edit: ff zoeken naar de nuttige replys kheb het een tijdje geleden gelezen der staan der wel wat tussen over octaangetal enzo

Dit bericht is ge-edit door k33s op 26-3-2118 21:59

Dit bericht is ge-edit door k33s op 26-3-2005 21:59
 
7 seconden, of 21 gram
Joss 26-3-2005 22:00 Print reply
Posts: 88
95 en 98 geeft het octaan gehaalte in de benzine aan. hoe hoger het octaan gehaalte hoe beter de verbranding. Kijk maar naar de nieuwe Shell V-power deze heeft een octaan van 100. in de racerij (DTM) wordt vaak ook "race" benzine gebruik met een octaan van 106. Euro 95 is gewoon een "schralere" benzine, maar waar je gewoon ook perfect mee kan rijden. Je haal alleen het maximale vermogen niet uit je moter + dat je moter bij Euro 95 warmer wordt. (dit laatste klink onlogisch maar is zeker waar)
 
Tsxdude AKU MicheL 26-3-2005 22:01 Print reply

Posts: 10676
95/98 heeft vanalles met compressie verhoudingen te maken
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Kees de Jong 26-3-2005 22:06 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joss

95 en 98 geeft het octaan gehaalte in de benzine aan. hoe hoger het octaan gehaalte hoe beter de verbranding. Kijk maar naar de nieuwe Shell V-power deze heeft een octaan van 100. in de racerij (DTM) wordt vaak ook "race" benzine gebruik met een octaan van 106. Euro 95 is gewoon een "schralere" benzine, maar waar je gewoon ook perfect mee kan rijden. Je haal alleen het maximale vermogen niet uit je moter + dat je moter bij Euro 95 warmer wordt. (dit laatste klink onlogisch maar is zeker waar)


v power heeft geen octaangetal van 100 maar iets van 97 ofzo ergens tussen de 96 en 98, minder dan 98 iig. en als bij hogere temperaturen kan 95 te vroeg verbranden ofzo, met een hoger octaangetal blijf het preciezer.

geloof ik
 
7 seconden, of 21 gram
Dries-xpower 26-3-2005 22:14 Print reply
Posts: 293
kerel waarvan ik mn brommer kocht had altijd met 98 getankt en raadde me aan dit ook te doen dus deed ik maar is tzr van 2001
zou er nu iets verandern moest ik nu ineens 95 gaan tanken ? qua prestaties ofzo ?

 
maartenb 26-3-2005 22:17 Print reply

Posts: 914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dries-xpower

kerel waarvan ik mn brommer kocht had altijd met 98 getankt en raadde me aan dit ook te doen dus deed ik maar is tzr van 2001
zou er nu iets verandern moest ik nu ineens 95 gaan tanken ? qua prestaties ofzo ?



nee scheelt nagenoeg niks, zon kerel bij de bp hierzo begon een heel lul verhaal op te hangen van de week over hun ''ultemate'' benzine, octaan gehalte is 98 daarvan maar er zit wat andere prut doorheen die volgens mij de motor soepeler laat lopen ofzo, je zal er niet veel van voelen, ik vroeg wat het verschil tussen v-power en dit was toen zij tie dat je bij v-power het alleen merkt op zwaardere motoren en niet op lichte motoren en brommers, ik zo o ok.
 
hallo
buldogo2 26-3-2005 23:56 Print reply

Posts: 2101
Ik heb op alle drie de benines gereden op 95 98 en V-power maar vond nog altijd 98 het soepolste rijden, V-power ben ik niet zo over te spreken want rijd bijna hetzelfde als 95 maar deet niet goed mengen met de olie die ik er toen in deed(weet niet of dat met me castrol ook zo is maar denk het wel) dus deze vertrouw ik niet meer. verder was het dacht ik zo dat het octaan gehalte bepaalt bij welke compresie de brantstof gaat zelf detoneren.
 
Born to ride
bartos 27-3-2005 0:59 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s

[...]


v power heeft geen octaangetal van 100 maar iets van 97 ofzo ergens tussen de 96 en 98, minder dan 98 iig. en als bij hogere temperaturen kan 95 te vroeg verbranden ofzo, met een hoger octaangetal blijf het preciezer.

geloof ik


v-power in NEDERLAND heeft octaangetal van 95, in duitsland 100. Bron shel shitte. Volgens MIJ is vpower gewoon de ouder wetse Pura maar dan beetje verleukt. wat bij pura beweerde ze ookal dat het beter en sneller prestatie leverde.
 
Neonlampje 27-3-2005 1:03 Print reply

Posts: 14825
Waarom heeft iedereen het over het octaan gehalte

het octaangetal geeft de klopvastheid van je mengsel weer...

Tis eigenlijk vrij simpel.. een mengsel wat snel zelf ontbrandt heeft een lagere compressie nodig dan een mengsel wat later ontbrandt.
Bij motoren is ??n van de rendabelste manieren om meer vermogen ergens uit te peuteren om de compressieverhouding omhoog te gooien, hierdoor kan je motortje gaan pingelen (hangt ook sterk van je kop-vorm af!!). Doet hij dat, dan verhoog je je octaan getal.

Voor buldog2 hierboven, dat castrol slecht mengt met euro95 is dikke bullshit

edit:
bartos... het zwavelgehalte is ook anders, samen met wat kleine veranderingetjes.. zo slecht is vpower nieteens volgensmij

Trouwens voor de geinteresseerden, je octaan-getal wordt in RON uitgedrukt ("research octane number"
Wat ook mee speelt is je MON getal ("motor octane number" maar daar ga ik verder maar niet op in..

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 27-3-2005 1:09
 
Rudy 27-3-2005 3:45 Print reply

Posts: 3471
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Lykantroop 27-3-2005 3:48 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Waarom heeft iedereen het over het octaan gehalte

het octaangetal geeft de klopvastheid van je mengsel weer...

Tis eigenlijk vrij simpel.. een mengsel wat snel zelf ontbrandt heeft een lagere compressie nodig dan een mengsel wat later ontbrandt.
Bij motoren is ??n van de rendabelste manieren om meer vermogen ergens uit te peuteren om de compressieverhouding omhoog te gooien, hierdoor kan je motortje gaan pingelen (hangt ook sterk van je kop-vorm af!!). Doet hij dat, dan verhoog je je octaan getal.

Voor buldog2 hierboven, dat castrol slecht mengt met euro95 is dikke bullshit

edit:
bartos... het zwavelgehalte is ook anders, samen met wat kleine veranderingetjes.. zo slecht is vpower nieteens volgensmij

Trouwens voor de geinteresseerden, je octaan-getal wordt in RON uitgedrukt ("research octane number"
Wat ook mee speelt is je MON getal ("motor octane number" maar daar ga ik verder maar niet op in..

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 27-3-2005 1:09


zoiets heb ik wel eens gehoord bij scheikunde geloof ik
 
S1lv3r 27-3-2005 11:18 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2

Ik heb op alle drie de benines gereden op 95 98 en V-power maar vond nog altijd 98 het soepolste rijden, V-power ben ik niet zo over te spreken want rijd bijna hetzelfde als 95 maar deet niet goed mengen met de olie die ik er toen in deed(weet niet of dat met me castrol ook zo is maar denk het wel) dus deze vertrouw ik niet meer. verder was het dacht ik zo dat het octaan gehalte bepaalt bij welke compresie de brantstof gaat zelf detoneren.


alsof je dat bij een brommer merkt.
 
PRO TUNING 27-3-2005 11:24 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joss

95 en 98 geeft het octaan gehaalte in de benzine aan. hoe hoger het octaan gehaalte hoe beter de verbranding. Kijk maar naar de nieuwe Shell V-power deze heeft een octaan van 100. in de racerij (DTM) wordt vaak ook "race" benzine gebruik met een octaan van 106. Euro 95 is gewoon een "schralere" benzine, maar waar je gewoon ook perfect mee kan rijden. Je haal alleen het maximale vermogen niet uit je moter + dat je moter bij Euro 95 warmer wordt. (dit laatste klink onlogisch maar is zeker waar)


He hoger het octaan getal, zoveel slechter de verbranding !!
V- Power in Nederland verschilt van V-Power in Duitsland qwa octaan, in Duitsland is het 100 in Nederland lager.
Bij een klopvaste benzine moet het Ron & Mon getal zo dicht mogelijk bij elkaar liggen.
 
Dries-xpower 27-3-2005 11:29 Print reply
Posts: 293
maar met wa tanken jullie dan
als ik het zo allemaal lees zal het toch geen reet uitmaken dusja
ga ik met 95 tanken in het vervolg of als iemand
tegenargumenten heeft ?

 
Ryan 27-3-2005 11:31 Print reply
Posts: 950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dries-xpower

maar met wa tanken jullie dan
als ik het zo allemaal lees zal het toch geen reet uitmaken dusja
ga ik met 95 tanken in het vervolg of als iemand
tegenargumenten heeft ?





Tank gewoon 95.

Mocht ie nou pingelen, tank je 98.
 

Dit topic is 3308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved