Blijhoofd |
29-3-2005 19:06 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1283/avatar) Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JCG
[...]
dat vraag die niet, hij vraag of het mogelijk is
alles is mogelijk maar daar zijn ingewikkelde electrische schema's voor nodig en sensoren
en dat valt btje op he :P
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
onraad |
29-3-2005 21:19 |
Posts: 593 |
Kijk ik weet dat het een te snelle set-up is maar ik heb hem zo gekocht en ga hem niet ombouwen. Alles zit muurvast qua cilinder en ik kan mijn brom bijna nooit missen. Dat het opvalt vind ik niet erg. Als ik er geen schakelaar tussenzet kan ik hem niet snelsnel aan of af zetten is hij dus sowieso legaal, of het nu opvalt of niet.
|
|
|
|
christianos |
29-3-2005 21:28 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4992/avatar) Posts: 20445 |
begrenzer is nooit legaal.
behalve als ie permanent is, dus een schakelaar is illegaal
|
|
|
|
onraad |
29-3-2005 23:53 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
begrenzer is nooit legaal.
behalve als ie permanent is, dus een schakelaar is illegaal
Als ik er dus geen schaklaar tussenzet is ie toch wel legaal.
|
|
|
|
Aard |
29-3-2005 23:56 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4431/avatar) Posts: 710 |
permanent is voor altijd, dus niet omkeerbaar
|
|
|
|
onraad |
29-3-2005 23:59 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aard
permanent is voor altijd, dus niet omkeerbaar
Ja dan is zowat niets een begrenzer he. Ik kan nu ook op 10 munuten m'n tandwieltje vooraan vervangen en m'n rondelle uit de uitlaat vissen. Zo rijdt ik direct terug 85 ipv 55 of 60 maar dat noem ik anders wel een begrenzing hoor. En ik veronderstel dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
|
|
|
|
wipe-out |
30-3-2005 8:27 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/384/avatar) Posts: 7672 |
TF --> EF
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
30-3-2005 9:28 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4012/avatar) Posts: 8657 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
[...]
En hoe zit dat dan concreet? Kan er niemand hier een how-to voor maken ofzo, dat je enkel je laatste vitesse op toeren begrensd. Het is teven een goede begrenzer als het lukt en als iemand hem dan legaal wil maken laat ie gewoon de aan/uit knop weg.
Tsxdude heeft een display voor aanduiden van de versnelling in zijn tsx cockpit gebouwd. Ik dacht dat hij gewoon puntjes soldeer die elkaar raken had gebruikt op het schakelbloempje. Ik heb het topic niet teruggevonden, zal misschien in zijn profile hebben gestaan.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
[RRT] Lost-P |
30-3-2005 9:30 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aard
permanent is voor altijd, dus niet omkeerbaar
Is bullshit...Als jij een ring oid in je uitlaat zet (niet vastlassen, maar een ring die je vastklemt oid) is het legaal! omdat je m dr niet in een handomdraai uit kunt halen tijdens t rijden ofzo.
|
|
Chille Tune shit dan |
|
mcdronkz |
30-3-2005 9:30 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2324/avatar) Posts: 32777 |
dat was martijntje
dat wil ik ook btw
@dovaap
Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 30-3-2005 9:31
|
|
|
|
mcdronkz |
30-3-2005 9:34 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2324/avatar) Posts: 32777 |
|
|
|
|
Cebess |
30-3-2005 10:08 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1379/avatar) Posts: 1203 |
Een begrenzer heeft niks met legaal maken te maken. Het gaat erom dat je brommer voldoet aan de typegoedkeuring tijdens het invoeren. Dus of alle originele onderdelen er nog op zitten. De rollerbank moet je zien als een soort snelle slechte controle of de bromfiets nog voldoet aan die eisen. Gebruik je dus een begrenzer op de rollerbank dan is er 9 van de 10 keer niks aan de hand maar als je een slimme agent hebt (zijn er bijna niet) en die ziet dat je uitlaat en of cilinder niet klopt kan je alsnog mee.
En dat begrenzer idee op snelheid is moeilijk te realiseren. Je zou een toerenbegrenzer kunnen gebruiken in de laatste versnelling maar om daar continu mee te rijden is slecht voor je ontsteking. Je zou ook een erg ingewikkelde schakeling kunnen maken die bij een bepaalde snelheid de pickup uitschakeld en zelf pulsen gaat sturen naar de cdi op een vaste frequentie. Toeren kunnen dan niet veranderen maar helemaal lekker gaat dat ook niet klinken ben ik bang.
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
30-3-2005 10:16 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4012/avatar) Posts: 8657 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cebess
Het gaat erom dat je brommer voldoet aan de typegoedkeuring tijdens het invoeren. Dus of alle originele onderdelen er nog op zitten.
Deze interpretatie gaat wel een beetje ver denk ik.
Ik dacht nog aan iets...waarom niet gewoon de hoogste versnelling eruit nemen o.i.d. ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
[RRT] Lost-P |
30-3-2005 10:18 |
Posts: 4578 |
er zijn d8 ik een aantal topics geweest over hoe je "makkelijk" ( ![](img/post/s/u.gif) ) een systeempje kon maken dat je bijv. bij een 6-bak de laatste 2 versnellingen kon blokkeren, en zo dus weer "een 4-bak" zou hebben
Edit: En dit uiteraard na de controle weer makkelijk terugzetten, zodat je weer je 6-bak hebt
Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 30-3-2005 10:18
|
|
Chille Tune shit dan |
|
-Tom- |
30-3-2005 11:31 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2766/avatar) Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
Ja het feit is dat ik zo een legale begrenzer wil bouwen dus zonder schakelaar.
Stop dan maar. Want een legale begrenzer bestaat niet. Als jou brommer straks 55 rijdt en er zit een 70cc op wordt hij nog net zo hard inb eslag genomen. Je moet er gewon een originele cilinder opgooien. Begrenzen van je spul is nooit legaal!
|
|
FTS Member |
|