Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - elec. snelheid begrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #27456 - elec. snelheid begrenzen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blijhoofd 29-3-2005 19:06 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


dat vraag die niet, hij vraag of het mogelijk is


alles is mogelijk maar daar zijn ingewikkelde electrische schema's voor nodig en sensoren

en dat valt btje op he :P
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
onraad 29-3-2005 21:19 Print reply
Posts: 593
Kijk ik weet dat het een te snelle set-up is maar ik heb hem zo gekocht en ga hem niet ombouwen. Alles zit muurvast qua cilinder en ik kan mijn brom bijna nooit missen. Dat het opvalt vind ik niet erg. Als ik er geen schakelaar tussenzet kan ik hem niet snelsnel aan of af zetten is hij dus sowieso legaal, of het nu opvalt of niet.
 
christianos 29-3-2005 21:28 Print reply

Posts: 20445
begrenzer is nooit legaal.

behalve als ie permanent is, dus een schakelaar is illegaal
 
onraad 29-3-2005 23:53 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

begrenzer is nooit legaal.

behalve als ie permanent is, dus een schakelaar is illegaal


Als ik er dus geen schaklaar tussenzet is ie toch wel legaal.
 
Aard 29-3-2005 23:56 Print reply

Posts: 710
permanent is voor altijd, dus niet omkeerbaar
 
onraad 29-3-2005 23:59 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aard

permanent is voor altijd, dus niet omkeerbaar


Ja dan is zowat niets een begrenzer he. Ik kan nu ook op 10 munuten m'n tandwieltje vooraan vervangen en m'n rondelle uit de uitlaat vissen. Zo rijdt ik direct terug 85 ipv 55 of 60 maar dat noem ik anders wel een begrenzing hoor. En ik veronderstel dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
 
wipe-out 30-3-2005 8:27 Print reply

Posts: 7672
TF --> EF
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-3-2005 9:28 Print reply

Posts: 8657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

[...]


En hoe zit dat dan concreet? Kan er niemand hier een how-to voor maken ofzo, dat je enkel je laatste vitesse op toeren begrensd. Het is teven een goede begrenzer als het lukt en als iemand hem dan legaal wil maken laat ie gewoon de aan/uit knop weg.


Tsxdude heeft een display voor aanduiden van de versnelling in zijn tsx cockpit gebouwd. Ik dacht dat hij gewoon puntjes soldeer die elkaar raken had gebruikt op het schakelbloempje. Ik heb het topic niet teruggevonden, zal misschien in zijn profile hebben gestaan.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
[RRT] Lost-P 30-3-2005 9:30 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aard

permanent is voor altijd, dus niet omkeerbaar


Is bullshit...Als jij een ring oid in je uitlaat zet (niet vastlassen, maar een ring die je vastklemt oid) is het legaal! omdat je m dr niet in een handomdraai uit kunt halen tijdens t rijden ofzo.
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 30-3-2005 9:30 Print reply

Posts: 32777
dat was martijntje



dat wil ik ook btw

@dovaap

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 30-3-2005 9:31
 
mcdronkz 30-3-2005 9:34 Print reply

Posts: 32777
Cebess 30-3-2005 10:08 Print reply

Posts: 1203
Een begrenzer heeft niks met legaal maken te maken. Het gaat erom dat je brommer voldoet aan de typegoedkeuring tijdens het invoeren. Dus of alle originele onderdelen er nog op zitten. De rollerbank moet je zien als een soort snelle slechte controle of de bromfiets nog voldoet aan die eisen. Gebruik je dus een begrenzer op de rollerbank dan is er 9 van de 10 keer niks aan de hand maar als je een slimme agent hebt (zijn er bijna niet) en die ziet dat je uitlaat en of cilinder niet klopt kan je alsnog mee.

En dat begrenzer idee op snelheid is moeilijk te realiseren. Je zou een toerenbegrenzer kunnen gebruiken in de laatste versnelling maar om daar continu mee te rijden is slecht voor je ontsteking. Je zou ook een erg ingewikkelde schakeling kunnen maken die bij een bepaalde snelheid de pickup uitschakeld en zelf pulsen gaat sturen naar de cdi op een vaste frequentie. Toeren kunnen dan niet veranderen maar helemaal lekker gaat dat ook niet klinken ben ik bang.

 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-3-2005 10:16 Print reply

Posts: 8657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cebess
Het gaat erom dat je brommer voldoet aan de typegoedkeuring tijdens het invoeren. Dus of alle originele onderdelen er nog op zitten.



Deze interpretatie gaat wel een beetje ver denk ik.
Ik dacht nog aan iets...waarom niet gewoon de hoogste versnelling eruit nemen o.i.d. ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
[RRT] Lost-P 30-3-2005 10:18 Print reply
Posts: 4578
er zijn d8 ik een aantal topics geweest over hoe je "makkelijk" () een systeempje kon maken dat je bijv. bij een 6-bak de laatste 2 versnellingen kon blokkeren, en zo dus weer "een 4-bak" zou hebben

Edit: En dit uiteraard na de controle weer makkelijk terugzetten, zodat je weer je 6-bak hebt

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 30-3-2005 10:18
 
Chille Tune shit dan
-Tom- 30-3-2005 11:31 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

Ja het feit is dat ik zo een legale begrenzer wil bouwen dus zonder schakelaar.

Stop dan maar. Want een legale begrenzer bestaat niet. Als jou brommer straks 55 rijdt en er zit een 70cc op wordt hij nog net zo hard inb eslag genomen. Je moet er gewon een originele cilinder opgooien. Begrenzen van je spul is nooit legaal!
 
FTS Member

Dit topic is 5289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved