Tsxdude AKU MicheL |
26-3-2005 18:51 |
Posts: 10676 |
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Teunmenator |
26-3-2005 18:53 |
Posts: 2524 |
woow lekker precies
Komt het getik uit je blok? dan is de kans er groot dat het niet goed is.
Kijk als het getik van je ketting komt is het niet goed moet je ook iets aan doen, maar tis geen ramp.
Uit je blok daar zou ik niet mee doorrijden. Op de meeste dingen staan toch vele kracht in je blok en dat slijt op den duur flink.
Dus zorg eerst dat je zeker weet dat het van je blokkomt. en ga dan kijken waar vandaan precies. Komt het echt van binnenin je blok. dan moet je misschien es je carters eraf halen, en als je daar niets ziet alles reviseren..
zijn het niet je zuigerveren??
|
|
|
|
piwi |
26-3-2005 18:53 |
Posts: 42 |
nee ik heb originele cylinder
ofwel is het mijn proma pijp die tikt
|
|
|
|
piwi |
26-3-2005 18:55 |
Posts: 42 |
pff ik heb hem nog niet opengevezen maar moesten mijn zuigerveren kapot zijn dan zou ik dat toch moeten zien aan het toerental
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
26-3-2005 18:56 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: piwi
pff ik heb hem nog niet opengevezen maar moesten mijn zuigerveren kapot zijn dan zou ik dat toch moeten zien aan het toerental
Nee,
krukaslagers zullen het ook niet zijn, want met orginele cilinder worden die totaal niet belast.
En je proma is alleen maar slecht op orginele cilinder je kan beter een orginele pijp erop zetten, en ik denk dat het je small-end is...
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
piwi |
26-3-2005 18:57 |
Posts: 42 |
wat is smal end ?
bwa dat getik is enkel bij lage toeren
het is wel een belgische cylinder he
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
26-3-2005 18:59 |
Posts: 10676 |
Dan heb je wel snelle cilinder
Dan is je proma wel goed en dan moet je wel je krukaslagers checken en je zuigerveren.
trek cilinder eraf, zuiger eraf, daaronder zit smallend, die vernieuw je zoiezo en je checkt je zuiger en zuigeveren op versletenheid en je checkt of je vliegwiel speling heb
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
piwi |
26-3-2005 19:01 |
Posts: 42 |
ok kzal dat eens doen ah smallend is dat rollement met die staafjes dat piston met drijfstang verbindt
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
26-3-2005 19:01 |
Posts: 10676 |
Aight
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Johnny_D |
26-3-2005 19:16 |
Posts: 2578 |
mijn al oude verhaal kijk ff of er geen los boutje of moertje in je blok licht had ik ook en is niet echt goed voor je cil
|
|
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal |
|
Tsxdude AKU MicheL |
26-3-2005 19:35 |
|
Joostvdw |
26-3-2005 19:58 |
|
mt power |
26-3-2005 20:09 |
Posts: 592 |
ik heb precies het zelfde probleem, maar weten wat het is doe ik niet.
dacht eerst dat het mijn naaldlagertje was. was het ook niet, zuigerveren ook niet..
wat het wel is, is voor mij een raadsel..
|
|
|
|
Kietel Tuning |
26-3-2005 20:59 |
Posts: 863 |
ik heb zoiets ook. En heb mijn blok pas gereviseerd. volgens mij komt het bij mij dat ik geen blokjes tussen de koelribben heb. En ratelen die een beetje.
|
|
|
|
piwi |
26-3-2005 21:57 |
Posts: 42 |
goh ja het heeft geen invloed op de rijprestaties dus jah
|
|
|
|