Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas moervast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27453 - Krukas moervast
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Timba MTXSH 26-3-2005 18:21 Print topicpost
Posts: 388
Hee, we hebben laatst een peugeot vogue blokje dat een half jaar open buiten heeft gestaan doorgespoeld met benzine. Hij draaide toen perfect. 4 dagen later de doek uit het carter gehaald om hem uit te vijlen en toen zat de krukas vast, hij kan net 2 mm heen en weer bewegen als je aan het vliegwiel draait. Toen hebben we het blokje opengehaald en gekeken. Aan allebei de kanten kunnen de lagers maar 2mm heen en weer bewegen. Hoe kan dit, als hij eerst perfect draaide? Het wordt zeker nieuwe lagers kopen?
 

Tsxdude AKU MicheL 26-3-2005 18:22 Print reply

Posts: 10676
Jah
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Timba MTXSH 26-3-2005 18:25 Print reply
Posts: 388
Maar hoe kan het dan dat hij het 4 dagen geleden wel deed nadat hij een half jaar in de regen had gestaan. Er zat veel roest in, dus daarom hadden we het doorgespoeld met benzine. En je hoort toch met je vinger een lager rond te kunnen draaien?
 
koen-z 26-3-2005 18:26 Print reply

Posts: 3702
pak een sleutel ofzo, draai met de draairichting van je krukas en geef hem een ros. gaat vanzelf wel los joh.



Dit bericht is ge-edit door koen-z op 26-3-2005 18:27
 
Tuning_Centre_Tax 26-3-2005 18:28 Print reply

Posts: 901
heb je er wel eerst een beetje olie in gedaan? want daar ken het ook aan liggen als je hem doorspoelt. Dit in combinatie met versleten lager kan dit resultaat geven

Dit bericht is ge-edit door Tuning_Centre_Tax op 26-3-2005 18:29
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
Timba MTXSH 26-3-2005 18:29 Print reply
Posts: 388
Waar olie in gedaan? In het carter?

 
kreidler rs 26-3-2005 18:30 Print reply

Posts: 6202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timba MTXSH

Waar olie in gedaan? In het carter?


bij je krukasholte
 
bier drinken en kut roepen
Tuning_Centre_Tax 26-3-2005 18:32 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kreidler rs

[...]

bij je krukasholte


idd

 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
Timba MTXSH 26-3-2005 18:35 Print reply
Posts: 388
Nee dus, maar als ik nou een sleutel of whatever op de krukas zet, dan schiet ie los?
 
Tuning_Centre_Tax 26-3-2005 19:06 Print reply

Posts: 901
dan kan er wel een beschadiging komen. Zet gewoon een nieuw lager, dat kan nooit kwaad natuurlijk
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
Timba MTXSH 26-3-2005 19:13 Print reply
Posts: 388
Of een nieuw blokje... want het is heel erg verroest allemaal. Wat zou een 2dehands peugeot 103/4/vogue blokje ong kosten?
 
christianos 26-3-2005 19:14 Print reply

Posts: 20445
zet hem in sales, kijken of iemand er nog 1 heeft ligge
 
Tuning_Centre_Tax 26-3-2005 19:15 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timba MTXSH

Of een nieuw blokje... want het is heel erg verroest allemaal. Wat zou een 2dehands peugeot 103/4/vogue blokje ong kosten?


ben op peugeot gebied niet goed thuis, maar denk van 50/60 euro
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.

Dit topic is 387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved