Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer advies gevraagd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27429 - brommer advies gevraagd
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xeno 26-3-2005 10:17 Print reply

Posts: 1189
ktm supermotard, ook leuk dingetje om mee naar je werk te gaan
 
Bazzy 26-3-2005 10:37 Print reply
Posts: 33
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazzy

[...]


Dat idee heb ik nou ook, allemaal zwaar opgefokt (geweest) en aan gort gereden.

[...]


Ja dat had ik ook gezien, bij een gelijk bedrag zien Zundapps er vaak fatsoenlijker uit.

Quote:
Of je koopt een Fs-1 Die zijn nog goedkoper, voor 500 euro ehb je al een mooi en goed exemplaar. Bijna alles is nieuw te krijgen.


Kijk, die had ik nog niet gezien.

Blijft mijn vraag over het brandstof verbruik. Als het veel scheelt zou een 4takt te overwegen zijn (al kost een gereviseerde al gauw ?1750).
Had ik al gezegd dat ik de brommer op het werk op/aan de openbare weg moet stallen (dus niet in een afgesloten stalling)? Is dat aan te raden met die duurdere brommers?

 
Harm 26-3-2005 10:45 Print reply

Posts: 3032
Met een ori 4-takt kun je wel 1 op 50 rijden wat ik heb gehoord.

Maar met 2-takt kun je ook heel zuinig rijden. Vriendin van mij heeft een Suzuki Tsx met originele setup en die rijd ongeveer 1 op 40 en die brommer doet het altijd, weinig geluid en je zit goed.
 
http://www.durtikkers.tk
Saknet 26-3-2005 10:59 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazzy

[...]


Kijk, die had ik nog niet gezien.

Blijft mijn vraag over het brandstof verbruik. Als het veel scheelt zou een 4takt te overwegen zijn (al kost een gereviseerde al gauw ?1750).
Had ik al gezegd dat ik de brommer op het werk op/aan de openbare weg moet stallen (dus niet in een afgesloten stalling)? Is dat aan te raden met die duurdere brommers?


een 4takt scheelt toch wel aardig op verbruik (1/30 tegen 1/50 ongeveer gemiddeld)

diefstal kan altijd gebeuren.. maar anders moet je gewoon lelijke brommer die technies goed is kopu

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Bazzy 26-3-2005 11:49 Print reply
Posts: 33
even zitten rekenen;
bij 900km per maand en aanschaf prijzen van ?750 en ?1750 en verbruik van resp. 1:30 en 1:50, liter brandstof 1,28 euro (is 2-takt veel duurder/goedkoper dan benzine?) is een 4takt na ongeveer 5,5 jaar goedkoper in kosten, geen geweldig voordeel lijkt me

Dit bericht is ge-edit door Bazzy op 26-3-2005 11:50

Dit bericht is ge-edit door Bazzy op 26-3-2005 11:50
 
Yanos 26-3-2005 11:50 Print reply

Posts: 596
standaard puch rijd toch ook zon 1:40 1:50
 
briand.nl
kreidler rs 26-3-2005 12:58 Print reply

Posts: 6202
bier drinken en kut roepen
Membraanklepje 26-3-2005 13:19 Print reply

Posts: 1379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazzy

even zitten rekenen;
bij 900km per maand en aanschaf prijzen van ?750 en ?1750 en verbruik van resp. 1:30 en 1:50, liter brandstof 1,28 euro (is 2-takt veel duurder/goedkoper dan benzine?) is een 4takt na ongeveer 5,5 jaar goedkoper in kosten, geen geweldig voordeel lijkt me




Nou, voor een goede 4-takt ben je dus echt geen 1750 euro kwijt. Dat is alleen als je m koopt bij een dealer zoals bv Leertouwer.
Ik had mijn CD50 voor ?700,- (btje een mazzeltje),maar ook goede SS'jes zijn voor onder de ?1000,- echt wel te vinden.
 
Mr.MTX 26-3-2005 13:20 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kreidler rs


www.brommerforum.nl/sales/detail/9266/last


Doetnie
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
JCG 26-3-2005 13:50 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazzy

even zitten rekenen;
bij 900km per maand en aanschaf prijzen van ?750 en ?1750 en verbruik van resp. 1:30 en 1:50, liter brandstof 1,28 euro (is 2-takt veel duurder/goedkoper dan benzine?) is een 4takt na ongeveer 5,5 jaar goedkoper in kosten, geen geweldig voordeel lijkt me

Dit bericht is ge-edit door Bazzy op 26-3-2005 11:50

Dit bericht is ge-edit door Bazzy op 26-3-2005 11:50


1750 euro voor een viertakt voor 1299 euro koop je een kymco activ (soort c50)nieuw. En een normaal c-tje kan je al vinden voor 500 in goede staat.

Mijn pbr liep in stads verkeer 1:45 en buiten de stad 1:70. En ik reed niet bepaalt rustig, als het kon 60 door de stad en altijd 70 km/h als ik buiten de stad reed.

Maar vergeet niet dat een 4takt duurder is in aanschaf (vergeleken met zeg maar een mb/t)onderdelen zijn ook duurder. Maar als die in goede staat is durf ik te zeggen dat je meer dan 5 jaar kan rijden zonder extreme kosten.

Mijn oom geeft een dax en daar is in 20 jaar het blok 1 keer open geweest om het koppeling platen en oliefilter te vervangen.Als je altijd netjes optijd je olie ververst, netjes rijd en kleppen op tijd stelt gaan ze bijna eeuwig mee


 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Yanos 26-3-2005 13:55 Print reply

Posts: 596
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.MTX

[...]

Doetnie


http://www.brommerfo...les/detail/9266/last
 
briand.nl
Bazzy 26-3-2005 16:13 Print reply
Posts: 33
Quote:

Nou, voor een goede 4-takt ben je dus echt geen 1750 euro kwijt. Dat is alleen als je m koopt bij een dealer zoals bv Leertouwer.
Ik had mijn CD50 voor ?700,- (btje een mazzeltje),maar ook goede SS'jes zijn voor onder de ?1000,- echt wel te vinden.


Ok, weet ik waar ik niet moet zijn
(had trouwens bij 4strokebikecentre iod gekeken).
Waar moet ik het w?l zoeken (nogmaals: liefst in winkel met garantied ed.)

En wat is een PBR trouwens?

Dit bericht is ge-edit door Bazzy op 26-3-2005 16:20
 
brommercrazy 26-3-2005 16:58 Print reply

Posts: 2594
Een originele peugeot fox
 
Membraanklepje 26-3-2005 17:24 Print reply

Posts: 1379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazzy

[...]


Ok, weet ik waar ik niet moet zijn
(had trouwens bij 4strokebikecentre iod gekeken).
Waar moet ik het w?l zoeken (nogmaals: liefst in winkel met garantied ed.)

En wat is een PBR trouwens?




Bij dealers kopen zal altijd veel duurder zijn, en niet pers? beter...
Als je een 4-takt gaat aanschaffen, zoek dan gewoon op internet en kijk rustig wat je mooi vind. Als je dan iets ziet wat je wat lijkt, ga dan gewoon kijken en maak er een proefritje op. Ook kan je dan de brommer wat beter bekijken natuurlijk.
Ik heb tot nu toe al mijn brommers bij particulieren gekocht, en heb nog nooit een miskoop gedaan.

En PBR is een imitatie van een Honda Monkey R.
Ze zijn wel leuk, maar maar mijn mening te duur en niet echt lekker om lange stukken op te rijden. Ook is het imitatie, dus de kwaliteit is minder dan origineel Honda.
 
JCG 29-3-2005 17:34 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazzy

[...]


Ok, weet ik waar ik niet moet zijn
(had trouwens bij 4strokebikecentre iod gekeken).
Waar moet ik het w?l zoeken (nogmaals: liefst in winkel met garantied ed.)

En wat is een PBR trouwens?

Dit bericht is ge-edit door Bazzy op 26-3-2005 16:20


een imitatie honda ZB
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Dit topic is 3670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved