Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT voorpoot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1072 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27391 - Yamaha DT voorpoot
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 24-3-2005 15:52 Print topicpost

Posts: 2524
Ik ben in m'n voorpoten van m'n DT nieuwe voorvorkkeerringen aan het zetten, althans da probeer ik. maar ik krijg die voorvork niet uit elkaar. Er zit niet zoals bij een DTR een inbusbout onderin de poot. Ik heb die borgveer al boven uit de dikke (onder-)poot gehaald...

iemand??? Er zat eerst een borgring boven, ik denk dat die de keerring en dat ringetje wat daarop zit tegenhield..

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 24-3-2005 18:51
 

j33b33 24-3-2005 18:52 Print reply

Posts: 437
Moet je die niet uit elkaar draaien? binnepoot stilhouden en de buitenpoot draaien.
 
Teunmenator 24-3-2005 18:53 Print reply

Posts: 2524
Nee heb ik al geprobeert..
 
Teunmenator 24-3-2005 19:19 Print reply

Posts: 2524
Heeft dan echt nog nooit iemand hier van BF een voorvorkkeerring van een DT vervangen?
 
martijn_helmer 24-3-2005 19:28 Print reply

Posts: 146
Ik heb 'm wel eens uit elkaar gehad, moet je gewoon vrij hard aan trekken, als je 'm dwars in de bankschroef hebt staan, met die nok waar de as doorheen gaat achter de bek van bankschroef gehangen. En geloof me, het gaat echt niet kapot.

en inderdaad eerst dat veertje eraf halen, maar dat had je er al af gehaald.

Dit bericht is ge-edit door martijn_helmer op 24-3-2005 19:29
 
Teunmenator 24-3-2005 19:39 Print reply

Posts: 2524
dus als ik het goed begrijp. Borgring eruit, buitenpoot vastzette en met geweld die binnenpoot eruit krijgen?
 
Teunmenator 24-3-2005 20:04 Print reply

Posts: 2524
Ik durf er toch niet gek hard aan te trekken. Hij lijkt toch tegen een soort van stootrand aan te komen, dat is iig niet de keerring die ik hoor. Iemand suggesties?
 
herman103 24-3-2005 20:52 Print reply

Posts: 1352
het is mij een keer uitgelegd door iemand op het forum. hier komt ie:

1. Eerst voorpoten er uit halen.
2. Busjes er af
3. Bout los draaien en olie af tappen
4. Stof kapje er af (waar de keerring achter zit)
5. Zit een ring die er uit wippen.
6. Dan kom je weer een ring tegen. Daar moet je een scroeven draaien tussen steken en die er ook uit wippen. Die plek schoonmaken omdat daar vaak veel roest inzit.
7. Buitenpoot in de bankschroef dan de poot heel hard op en neer duwen tot de keerring er uit is.


ik snap er zelf ook nie veel meer van want mijn dt heb ik al lang nie meer gezien


 
UnlimitedSPD 24-3-2005 20:55 Print reply

Posts: 361
IK heb ze al 2 keer uit elkaar gehad. Ik heb t gewoon met geweld gedaan. E?n keerring zat egt supervast die heb ik eerst met een metalen pin en een hamer kapotgeslagen (wel uitkijken dat je t metaal van de poot niet beschadigt )
Maar verder gewoon goed hard eraan trekken enzo. Kben er wel een paar uur mee bezig geweest

Edit: Wel eerst de borgringen eruit halen

Dit bericht is ge-edit door UnlimitedSPD op 24-3-2005 20:56
 
www.poza.nl
Teunmenator 24-3-2005 20:56 Print reply

Posts: 2524
maar ik snap het nou precies

ik heb net iemand gebeld die veel met brommers heeft gedaan maar nooit DT hij heeft nu een motor (ook yamaha) en ook daarbij zat de onderpoot eigenlijk alleen geborgt, door middel van die keerring bij die verdikking en die borgring. Dus hij gaat morge tussen de bankschroef en dan maar ramme denk ik.. Tvoelt alleen niet echt aan alsof het zo hoort..

Weet jij trouwens nog hoe je hem terug hebt gezet? da zal dan ook niet al te makkelijk gaan lijkt me..
 
herman103 24-3-2005 20:58 Print reply

Posts: 1352
haha dat is dan je volgende probleem
 
Teunmenator 24-3-2005 20:59 Print reply

Posts: 2524
Maar is het bij jou alleen bij uitleg gebleven of heb je dit ook ooit zelf gedaan?
 
UnlimitedSPD 24-3-2005 21:31 Print reply

Posts: 361
IK had een buisje, pvc ofzo, wat precies om de binnenpoot heen pastte, dan schuif je eerst de keerring eroverheen en dan kun je m met dat buisje en eeneh hamer ofzo mooi gelijkmatig aantikken
 
www.poza.nl
Teunmenator 25-3-2005 18:43 Print reply

Posts: 2524
unlimeted heb jij ook gewoon met enig geweld die binnenpoot uit de buitenpoot gehaald en andersom?
 
Teunmenator 25-3-2005 20:25 Print reply

Posts: 2524
Het is gelukt !!!

Ik heb de binnenpoot in de bankschroef gezet, en met de hamer tegen da ding aangeslagen waar de as van je wiel doorheen gaat.

Nou da hielp dus niet

Toen heb ik die keerring met een dunne !!!! (beschadig niet de binnenkant ) schroevendraaier kapot geslagen in een hoop stukjes. Toen heb ik de buitenpoot in de bankschroef gedaan en trok ik zelf aan de binnenpoot. Nu kwam alles er mooi uit. Morge ff schoonmaken, opspuiten nieuwe keerring en olie erin en hij kan er weer tegenaan.

Bedankt voor de tips
Ik heb nu overigens echt alles aan m'n brommer gereviseerd wat maar kon
 
Saknet 25-3-2005 20:29 Print reply

Posts: 10355
nee nu niet morgen pas
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 1564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved