Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - benzine probleem????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1145 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27378 - benzine probleem????
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

herman103 23-3-2005 21:05 Print reply

Posts: 1352
oja. mijn bougie is iederekeer knetter zwart maakt nie uit welke sproeier
 
meneer zuigerveer 23-3-2005 21:05 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103

ok ik peer morge die luchtschroef er wat verder in


dus heb je em nog nie afgesteld
 
...
mt tuning 23-3-2005 21:06 Print reply
Posts: 34
jaja ik dacht al dat je dat tege die ene die carburator zei ofzo, dus maakt nie uit
 
mt tuning 23-3-2005 21:11 Print reply
Posts: 34
bougie zwart, al had je dat meteen gezegt, maar dan weet ik nog wel een oplossing
ik heb er zelf ook mee temake gehad, altijd maar afstellen en de bougie blijft zwart

dat ligt denk aan je ontsteking, eerst moet je kijken of je ontsteking nog wel goed is, bij mt is dit lastig want je heb alleen een grondplaat die je kan draaien en je kan moeilijk je cdi, bobine of spoelen kan gaan controleren. Als je een 70 cc heb of een snelle 50 moet je beginnen bij de ontsteking op zijn laatst te zetten en dan telkens vroeger. Je kan beter niet van vroeg naar laat gaan, want als hij te vroeg staat heb je meer kans op een vastloper. Ook zou ik verschillende bougies proberen. champion , bosch , ngk b 8 of 9 enz. En kijken of je elektroden afstand wel 0,7 mm is.
 
Bassie_nr1 23-3-2005 21:13 Print reply

Posts: 1488
Jah dat lijkt me een goed idee, iets van een kwart slag terug ofzow

 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
mt tuning 23-3-2005 21:17 Print reply
Posts: 34
ja je moet eerst de grondplaat helemaal tegen de klok in draaien volgens mij, dan statie heel laat afgesteld, en dan telkens een stukje met de klok mee.
 
meneer zuigerveer 23-3-2005 21:19 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt tuning

ja je moet eerst de grondplaat helemaal tegen de klok in draaien volgens mij, dan statie heel laat afgesteld, en dan telkens een stukje met de klok mee.


k zou em gewoon eerst op zn vroegst zette, als je em te vroeg zet heb je nog niet meteen een vastloper.. is die dsan niet goed zet je em en stukje trug
 
...
mt tuning 23-3-2005 21:24 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneer zuigerveer

[...]


k zou em gewoon eerst op zn vroegst zette, als je em te vroeg zet heb je nog niet meteen een vastloper.. is die dsan niet goed zet je em en stukje trug


ja das waar , je kan opzich ook op zijn vroegste punt beginnen, op een vroeg punt doet ie het altijd wel, want bij een telate ontsteking heeftie geen compressie meer ,
 
meneer zuigerveer 23-3-2005 21:28 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt tuning

[...]


ja das waar , je kan opzich ook op zijn vroegste punt beginnen, op een vroeg punt doet ie het altijd wel, want bij een telate ontsteking heeftie geen compressie meer ,


dan heeft die nog wel compressie maar dan word et mengsel gewoon te laat ontbrand en word je bougiegtje nat

Dit bericht is ge-edit door meneer zuigerveer op 23-3-2005 21:28
 
...
mt tuning 23-3-2005 21:34 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneer zuigerveer

[...]


dan heeft die nog wel compressie maar dan word et mengsel gewoon te laat ontbrand en word je bougiegtje nat

Dit bericht is ge-edit door meneer zuigerveer op 23-3-2005 21:28


mmm, ja dat sou ook best kunnen, weer wat geleerd
 
meneer zuigerveer 23-3-2005 21:55 Print reply

Posts: 1395
maar trouwens dat zijn bougie zwart is licht dus NIET aan zijn ontsteking...tenminste dat lijkt mij een betje vaag.



Dit bericht is ge-edit door meneer zuigerveer op 23-3-2005 21:57
 
...
Joostvdw 23-3-2005 21:59 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneer zuigerveer

maar trouwens dat zijn bougie zwart is licht dus NIET aan zijn ontsteking...tenminste dat lijkt mij een betje vaag.



Dit bericht is ge-edit door meneer zuigerveer op 23-3-2005 21:57


als je ontsteking niet goed het mengsel ontbrand, blijft je bougie wel degelijk zwart

op hondatjes, mits je niet-uitgeveilde sleuven hebt, gewoon altijd ontsteking op z'n vroegst zetten, loop 9/10 het best
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
herman103 23-3-2005 21:59 Print reply

Posts: 1352
van ej ontsteking te vroeg zetten loopt je brommer niet vas tdat is dom gelul. de kans bestaat alleen dat je je zelf een gat in de zuiger brand maar dat komt door onmundig vroeg zetten door te veilen en beunen aan je grondplaat. ik heb een goeie bougie. ik zal het morge wel ff zien
 
meneer zuigerveer 23-3-2005 22:01 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


als je ontsteking niet goed het mengsel ontbrand, blijft je bougie wel degelijk zwart

op hondatjes, mits je niet-uitgeveilde sleuven hebt, gewoon altijd ontsteking op z'n vroegst zetten, loop 9/10 het best

ohw dacht dat je bougie dan niet zwart word. maar dat der benzine in zn filter zit ligt niet aan de ontsteking denk ik.
 
...
jupiler 24-3-2005 20:11 Print reply
Posts: 846
hij staat volgens mij gewoon nie goed afgesteld, als je je choke opetrekt en hij gaat beter lopen krijgt hij gewoon te weinig benzine.

dus eerst ff opnieuw afstellen, je kan het wel proberen met de ontsteking.
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk

Dit topic is 922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved