Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - benzine probleem????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1249 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27378 - benzine probleem????
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

herman103 23-3-2005 20:42 Print topicpost

Posts: 1352
hallo,

zonder dat ik wheelie's maak komt er toch iedere keer benzine uit mijn powerfilter en loop langs mijn blok op. maakt niet uit welke sproeier klein of groot. en hij loopt kut in de 4 tot ik de shoke er op trek dan doet ie het wel goed ook hier maakt de sproeier maat nie uit. heb van sproeier 90 tot 120 geprobeert maar blijft het zelfde tot ik de shoke er op trek
 

meneer zuigerveer 23-3-2005 20:45 Print reply

Posts: 1395
goed afgestel...want met de sproeier alleen krijg je em nooit hema goed
 
...
herman103 23-3-2005 20:46 Print reply

Posts: 1352
ja eikel dat heb ik ook al wel gedaan hoor
 
meneer zuigerveer 23-3-2005 20:48 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103

ja eikel dat heb ik ook al wel gedaan hoor


ja hoe moet ik da wete je hebt der hier die da nie doen voor ze iets vrage..
 
...
herman103 23-3-2005 20:54 Print reply

Posts: 1352
haha dat is zo ja dat zijn de echte klootzakken magoed iemand die me kan vertelle waardoor dat komt?
 
mt tuning 23-3-2005 20:55 Print reply
Posts: 34
hallo,
jouw probleem kan aan een aantal dingen liggen.

1, heb je een goede gasnaald erin en staat de gasnaald goed afgesteld?

2, benzine in de powerfilter heb vrijwel altijd, dat komt doordat in hogere toeren de membraamkleppen niet genoeg de tijd hebben niet of niet lang genoeg te sluiten. Denk maar eens na, je zuiger gaan 1 keer per honderdste op 6000 rmp heen en weer, dus dan moete je membraamkleppen in 1 seconde 100 keer open en dicht gaan, ze gaaan dus op hogere toeren een soort van zweven en doordat de zuiger naar achtergaat perst de zuiger wat benzine terug door je carburatuer in de powerfilter.

een powerbox kan dit ook al gedeeltelijk voorkomen, de powerbox wordt vacuum gezogen, en als de zuiger naar achter gaat dan zuigt de powerbox al s het waren de membramkleppen dicht, dus kan er geen benzine terug. Een powerbox heeft dus gelijk al meerdere voordelen,
-geen benzine in je powerfilter
-betere gasreactie
-membraamkleppen zweven minder
-trekt na een tijd niet gas geven harder door



 
herman103 23-3-2005 20:57 Print reply

Posts: 1352
ok bedankt. gasnaald staat goed. powerbox verrek ik om te kope andere oplossingen?
 
derbi_freak 23-3-2005 21:00 Print reply

Posts: 414
nieuwe carburator
 
mt tuning 23-3-2005 21:00 Print reply
Posts: 34
je kan ook zelf een powerbox maken
zo gedaan als je de spulen er voor heb, je draait een nippel uit in de draaibank en dit sla je in je spruitstuk,
je draait ff een bus van 100 cc uit , nippel met slangetje er op en klaar

 
herman103 23-3-2005 21:00 Print reply

Posts: 1352
leer eerst maar eens hoe je het schrijft bijdehand
 
mt tuning 23-3-2005 21:01 Print reply
Posts: 34
ik wil in het proforum
dan kan ik met de echte mense praten die er ook een beetje verstand van hebben
 
herman103 23-3-2005 21:02 Print reply

Posts: 1352
ja ok. ik zal eens denken maar met de dt had ik dit nooit. nou is dit het enige mankement met de MT verder loopt ie altijd enzo dus heb geen klage maar heb het iede dat ie hierdoor aardig veel benzine naar buite keilt wat ik liever verstook in de cilinder snappie
 
Bassie_nr1 23-3-2005 21:02 Print reply

Posts: 1488
jahwel, voor dat probleem van zijn 4 versnelling mischien wel. Doe je luchtstelschroef is een stukje dicht, want als je zeg maar de shoke open trekt dan krijgt hij meer benzine en minder lucht, probeer dat is, en jah dat van je powerfilter enzow, echt geen idee man, mischien iets met je stationair sproeier??, zit die wel goed vast??
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
meneer zuigerveer 23-3-2005 21:03 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt tuning

ik wil in het proforum
dan kan ik met de echte mense praten die er ook een beetje verstand van hebben



zulle we nouw ff een feestje bouwen... of ff een rondje fietse
 
...
herman103 23-3-2005 21:03 Print reply

Posts: 1352
ja sorrie MT TUNING die opmerking was nie naar jou gericht maar naar die aap die vond dat ik een nieuwe "carburator" moest kopen. al zou ik dat doen koop ik een carburateur. maar dat is zon kansloze die as ie wat kapot heeft meteen iets nieuws gaat kopen en waarschijnlijk ligt dit helemaal niet aan mijn carburateur
 
herman103 23-3-2005 21:05 Print reply

Posts: 1352
ok ik peer morge die luchtschroef er wat verder in
 

Dit topic is 920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved