Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vraagje over tweetakt-tuning........

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1392 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2736 - vraagje over tweetakt-tuning..........
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tsxdude AKU MicheL 14-8-2003 2:34 Print reply

Posts: 10676
oke ik weet het, maar ik zit nu al een tijdje wat te zoeken om zelf ook es wat te gaan tunen enz en ik vin alleen maar dingen in topics kriskras doorelkaar staan.

zoals hierboven een jaar ofzo geleden ookal gevraagt werd?!!
kan er niet iemand een FAQ maken waar gewoon alles instaat.
hoe je kan weten hoeveel graden wat is vanaf waar tot waar de graden gerekend worden.
de termen by het tunen, enkele formules?

handige tips?? fotoshots om ideeen te wekken enz?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Saknet 14-8-2003 2:40 Print reply

Posts: 10355
www.kreidler.nl

is mskien niet membraan gestuurd maar principe = zelfde nl 2takt

Dit bericht is ge-edit door barteld op 14-8-2003 2:50
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mr200r 14-8-2003 2:46 Print reply
Posts: 5122
Koop eerst eens een boek over 2t tuning dan weet je hoe een blok werkt en wat je kunt beryken alleen al met een schuurpapiertje.
Daarna heb je nog deel 2.
 
mr200r
Tsxdude AKU MicheL 14-8-2003 2:47 Print reply

Posts: 10676
op deze site waar 100den brommerliefhebbers zitten
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Martijn 14-8-2003 3:59 Print reply
Posts: 10000
nou...schiet wel lekker op he joost...zitten nu al bijna 2 jaar te wachten op die faq van je ....

tunen is iig niet makkelijk, en ik lees dat de basics door rens en mb50 tuned en joost goed uitgelegd worden...dieper moet je er niet echt op in gaan in het begin...kheb laatst (@ BM) ook ff in dat Bell bloek gebladerd (van marcel) en der staan heel interessante dingen in...alleen waren ralf en marcel het niet met bell eens...tjah..kan...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Kouwe Arie 14-8-2003 4:28 Print reply
Posts: 2065
wahhaaah altijd leuk als een oud topic van je omhoog worden gehaald
 
bart de schakelgek 14-8-2003 11:08 Print reply

Posts: 5987
maar kun je het nu al matthijs?
 
Limburger
huh 14-8-2003 12:02 Print reply
Posts: 1755
Tunen is alles behalve makkelijk...zo wat iedereen kan met een dremel en een freesje zn poorten mooi groter maken, maar de meesten weten volgens mij echt nie waar ze dan mee bezig zijn. Ik nie tenminste

Quote:
dat van het membraan klopt, ik heb m'n reedstops bij m'n mt dichtgebogen naar 115% van de carb opp. (eerst stonden ze ongeveer 2cm open, en nu nog 0,4 ofzo (heb een 13mm erop)) en het rijd veel beter



Heb je hier een formule of iets voor Hans? Of iemand anders?

Quote:
alleen waren ralf en marcel het niet met bell eens...tjah..kan...


Over duration en time-areas zeker?

Quote:
4. Uitlaat kanaal het uitlaat kanaal moet er voor zorgen dat de uitlaat gassen zo direct mogelijk naar de uitlaat kunnen dus zorg ervooor dat het vanaf de uitlaat poort recht loopt naar de uitlaat polijsten helpt ook voor betere doorstroom zo moet het er ongeveer uitzien lekker groot maken dus dat uitlaat kanaal


Is dit zo? Ik heb ook wel es gelezen dat je je uitlaatkanaal juist niet te groot en breed moet maken. Jammer dat die foto et nie meer doet.
Quote:
5. De inlaat

bij een honda word de inlaat periode (hoelang de inlaat open staat) geregeld door het membraan, dat betekend dus dat in de meeste gevallen de inlaat lekker groot mag worden.
Let er wel op dat de zuiger voldoende loopvlak moet hebben de inlaat mag ongeveer 70% van de boring breed worden. Zit er een schotje in de inlaat kan je de inlaat breder maken omdat de zuiger hierdoor een extra stukje loopvlak heeft..
Let wel op det een grote inlaat alleen tot z`n recht komt met een grote carbeurateur en een groot membraan.


Ik ben zelf altijd heel voorzichtig met mn inlaat...als je je inlaat of inlaatperiode te groot maakt krijg je alleen maar gestotter en gepruttel onder een bepaald aantal toeren en daar boven vlieg je weg ...dacht ik he .

En jah ik weet dat dit topic anderhalve jaar oud is
 
MWvdK 14-8-2003 12:03 Print reply

Posts: 2247
Ik ga vanmiddag ook ff bezig ( was k al van plan ) maar is gewoon berekenen mbv de poortmap (en digitale schuifmaat..) niet veel betrouwbaarder dan meten...
 
Rudy 14-8-2003 12:09 Print reply

Posts: 3471
EH wat wil je berekenen dan je meet ze alsnog beide op?
Poortmap is wat makkelijker te meten.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
MWvdK 14-8-2003 12:17 Print reply

Posts: 2247
Poortmapje maken, maten opmeten, en met de volgende formule: (Om de timing van de cilinder uit te rekenen kun je de volgende formule gebruiken:

D=(180-cos((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T))*2

T=R+L+C-E

R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm. )

Gewoon alles uitrekenen. Bij mijn MT heb ik alles met gradenschijf opgemeten, maar dan vindt ik het wat te ruig, t scheelt tog altijd een paar graden omdat je niet precies kan zien wanneer een poort opent...

 
Zoetahmeerdah [Marcel] 14-8-2003 13:00 Print reply

Posts: 5996
kijk in de search, daar staan genoeg tuning site's/forums
 
ik haat mensen
MWvdK 14-8-2003 13:11 Print reply

Posts: 2247
Ja, ben ik mee bezig....
 
Kouwe Arie 14-8-2003 21:46 Print reply
Posts: 2065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

maar kun je het nu al matthijs?


nee
 
Tsxdude AKU MicheL 14-8-2003 21:51 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxdude

oke ik weet het, maar ik zit nu al een tijdje wat te zoeken om zelf ook es wat te gaan tunen enz en ik vin alleen maar dingen in topics kriskras doorelkaar staan.

zoals hierboven een jaar ofzo geleden ookal gevraagt werd?!!
kan er niet iemand een FAQ maken waar gewoon alles instaat.
hoe je kan weten hoeveel graden wat is vanaf waar tot waar de graden gerekend worden.
de termen by het tunen, enkele formules?

handige tips?? fotoshots om ideeen te wekken enz?


maarja gaat dus nie gebeuren?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Dit topic is 8313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved