Tunen is alles behalve makkelijk...zo wat iedereen kan met een dremel en een freesje zn poorten mooi groter maken, maar de meesten weten volgens mij echt nie waar ze dan mee bezig zijn. Ik nie tenminste
Quote: dat van het membraan klopt, ik heb m'n reedstops bij m'n mt dichtgebogen naar 115% van de carb opp. (eerst stonden ze ongeveer 2cm open, en nu nog 0,4 ofzo (heb een 13mm erop)) en het rijd veel beter
Heb je hier een formule of iets voor Hans? Of iemand anders?
Quote: alleen waren ralf en marcel het niet met bell eens...tjah..kan...
Over duration en time-areas zeker?
Quote: 4. Uitlaat kanaal het uitlaat kanaal moet er voor zorgen dat de uitlaat gassen zo direct mogelijk naar de uitlaat kunnen dus zorg ervooor dat het vanaf de uitlaat poort recht loopt naar de uitlaat polijsten helpt ook voor betere doorstroom zo moet het er ongeveer uitzien lekker groot maken dus dat uitlaat kanaal
Is dit zo? Ik heb ook wel es gelezen dat je je uitlaatkanaal juist niet te groot en breed moet maken. Jammer dat die foto et nie meer doet.
Quote: 5. De inlaat
bij een honda word de inlaat periode (hoelang de inlaat open staat) geregeld door het membraan, dat betekend dus dat in de meeste gevallen de inlaat lekker groot mag worden.
Let er wel op dat de zuiger voldoende loopvlak moet hebben de inlaat mag ongeveer 70% van de boring breed worden. Zit er een schotje in de inlaat kan je de inlaat breder maken omdat de zuiger hierdoor een extra stukje loopvlak heeft..
Let wel op det een grote inlaat alleen tot z`n recht komt met een grote carbeurateur en een groot membraan.
Ik ben zelf altijd heel voorzichtig met mn inlaat...als je je inlaat of inlaatperiode te groot maakt krijg je alleen maar gestotter en gepruttel onder een bepaald aantal toeren en daar boven vlieg je weg ...dacht ik he .
En jah ik weet dat dit topic anderhalve jaar oud is
|