groot is niet altijd beter. Ik ben bv een membraan aan het aanpassen, de kleppen geleiders heb ik 50% terug gebogen, en ik maak het inlaat oppervlak kleiner.
Om te tunen moet je precies weten wat er gebeurt in je motor, en je stelt onderdelen op elkaar af. Zo kan in sommige gevallen een kleinere carb betere prestaties hebben dan een grotere. En met tunen moet je rekening houden met slijtage en prestaties, meer vermogen is zeker niet altijd beter, het moet ook handelbaar zijn. Je zult er veel tijd in moeten steken. Je moet ook rekening houden met limieten, bv onsteking, type zuigerveer enz.
Maar ik zal een paar tips geven. koop: dremel , 2 stroke tuning (graham bells) (boek) en maak zelf een gradenschijf.
En steek er heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel tijd in, en wees niet bang een cilinder te verzieken en doe alles met kleine stapjes, beter te weinig wegvrezen en nog een keer aanpassen, dan in een keer te veel.
|