Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - kut rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 709 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2734 - kut rijden
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

volgas 26-1-02?09:15 Print reply
Posts: 170
dus licht het nu aan de tandwielverhouding???? of moet ik de carb afstellen deze is al goed afgesteld maar hoeveel slagen moet de mengsel schroef open staan?? ik heb mij laten vertellen 1,5 slagen is dit goe of niet??
 
be a hero be a man kill a scooter and join the clan ;)
Neonlampje 26-1-02?10:07 Print reply

Posts: 14825
naar je bougie kijken Als ie wit aangeslagen is moet hij meer mengsel, als hij zwart is minder lucht.. als hij bruin is met je pote vanaf blijven

meer lucht -> schroefje uit
minder lucht/meer mengsel -> schroevje in

als het schroefje helemaal in of uitgedraaid is dan moet je overgaan tot andere sproeier, hoe groter de sproeier, hoemeer mengsel...

waar je ook ff naar moet controleren is valse lucht, dat zou ook een optie kunnen zijn

ids @ qrosqueer: beetje triest vinjenie?
 
Blukaap 26-1-02?10:45 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: fakie_mbrules?

dus licht het nu aan de tandwielverhouding???? of moet ik de carb afstellen deze is al goed afgesteld maar hoeveel slagen moet de mengsel schroef open staan?? ik heb mij laten vertellen 1,5 slagen is dit goe of niet??


Ik zeg vooral dat die TWV extreem zwaar is voor een ori 50 MB.
Origineel hebben ze 13-45 ofzo.
En hij is ook niet goed afgesteld (waarschijnlijk te grote sproeier, als ie koud is heeft ie altijd meer lucht nodig)
 
Bastila is lief
MT Freak 26-1-02?11:41 Print reply
Posts: 311
Quote:
Originally posted by: Crossking Tha Man?

gewoon enuke man, lekker in der aarsie ahahahah ps dit schrijft aids nu he, en hallum ruleeeeeeeeeeexzzzzzzzzzzzzzzzzzzz e ja kazaa wokkels rullen ook hahah


peace


PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!! Wat een nerd die ids. Ik ben bijna 16 en heb ook nog nooit een wijf geneukt. Ik ken jongens van 18 die het ook nog nooit hebben gedaan. Boeiuh, ben je dan stoer ofzow? Ik twijfel er trouwens sterk aan of het hierboven genoemde correct is

Volgens mij kunnen jullie 'm nog niet eens laten stijgeren maja....
 
MT Freak 26-1-02?11:45 Print reply
Posts: 311
Quote:
Originally posted by: Blukmeester?
Ik zeg vooral dat die TWV extreem zwaar is voor een ori 50 MB.
Origineel hebben ze 13-45 ofzo.
En hij is ook niet goed afgesteld (waarschijnlijk te grote sproeier, als ie koud is heeft ie altijd meer lucht nodig)


Als een brommer koud is heeft hij altijd MINDER lucht nodig! Waarom zit er anders een choke op? Om je brommer meer bezine in verhouding tot lucht te geven...

Ik zou idd een kleiner voortandwieletje monteren, of groter achter.....
 
Blukaap 26-1-02?12:00 Print reply

Posts: 10006
Owjah, hij krijgt meer lucht en heeft meer benzine nodig, foutje .
 
Bastila is lief
MT Freak 26-1-02?12:18 Print reply
Posts: 311
Quote:
Originally posted by: Blukmeester?

Owjah, hij krijgt meer lucht en heeft meer benzine nodig, foutje .


Nog steeds fout

hij krijgt MINDER lucht, en MEER benzine


 
Blukaap 26-1-02?12:55 Print reply

Posts: 10006
Met choke krijgt ie (bij MT's dan) alleen maar meer benzine, bij oudere carbs was het minder lucht.

Maar als het koud is krijgt ie toch echt meer lucht en heeft ie dus meer benzine nodig.
 
Bastila is lief
swiss 26-1-02?13:59 Print reply
Posts: 672
volgens mij is het zo dat als de brommer koud is sat dan veel benzine damp (benzine die in het mengsle zit) neerslaat op de murne van de carb en cil, waardoor er te weinig in je compressie ruimte is om hem an te krijgen, met choke uit krijgt ie meer benzine, waardoor dat efect gecmpenseerd wordt, waardoor hij wel genoeg benzinedamp in de compressie ruimte heeft
laat maar horen als dat fout is
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
Blukaap 26-1-02?14:58 Print reply

Posts: 10006
Klopt volgens mij wel ja, maar da's volgens mij alleen nodig als het ijskoud is.
 
Bastila is lief
volgas 27-1-02?10:04 Print reply
Posts: 170
wat vor twv raden jullie me aan nu 15-42 ik wil liefst ander voortandwiel is makkelijk te vervangen
 
be a hero be a man kill a scooter and join the clan ;)
Blukaap 27-1-02?11:43 Print reply

Posts: 10006
13-42 of 12-42 zal flink schelen denk ik.
 
Bastila is lief
volgas 27-1-02?12:16 Print reply
Posts: 170
ik heb nog een mb hier zit 14-38 op zalik nu 14-42 doen of 14-32 erop zetten ik weet niet hoe die met 14-83 rijd want die mb heeft nogniet gereden sinds ik hem heb
 
be a hero be a man kill a scooter and join the clan ;)
volgas 27-1-02?12:17 Print reply
Posts: 170
ik heb nog een mb hier zit 14-83 op zal ik nu 14-42 doen of 14-38?? wat is beter??? of 15-38??
 
be a hero be a man kill a scooter and join the clan ;)
Blukaap 27-1-02?12:41 Print reply

Posts: 10006
14-42 zal wel beter gaan (is lichter)

Standaard is 13-45 (op MT, MB is ongeveer hetzelfde)
Groter TW achter = sneller optrekken, lagere top
Groter TW voor = langzamer optrekken, hogere top
Kleiner TW achter = langzamer optrekken, hogere top
Kleiner TW voor = sneller optrekken, lagere top

VTW is makkelijker verwisselen, maar ATW kun je preciezer mee regelen (omdat er meer tanden op zitten)

Maar maak 'm niet te zwaar, want dan kan ie niet meer op snelheid komen (dus geen 15-38 op jouw setup)
 
Bastila is lief

Dit topic is 1981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved