Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #27271 - vastloper geesten...
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 3855 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Hells Hobbit |
21-3-2005 16:26 |
Posts: 1793 |
stoot rand? dat de zuiger ergens tegen aan heeft zitten hakken? waar ergens dan?
|
|
|
|
Saknet |
21-3-2005 16:53 |
Posts: 10355 |
neuh stootrand is hoe hoog je zuiger komt, daarboven slijt je cilinder niet duz zit er een randje na verloop van tijd.
als je dan big end speling hebt of krijgt,of je doet er geen voetpakking meer tussen, of 1 minder, whatever dan komt je zuiger net ff ietsi hoger bij dat randje= doeidoei meneer zuigerveer
Dit bericht is ge-edit door Saknet op 21-3-2005 16:53
Dit bericht is ge-edit door Saknet op 21-3-2005 16:53
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
-Tom- |
21-3-2005 16:58 |
Posts: 4151 |
Lemmy, met die cilinder kan je nog wel rijden hoor. Zal alleen iets minder presteren, ik zie geen dipe krassen boven de uitlaat- en/of spoelpoorten. Koop anders zo'n hoonapparaatje bij een goede automaterialenzaak, dan kan je 'm zelf een beetje oppoetsen, nieuwe zuiger erin, kloar.
@avus, als jou fs1 12x vastloopt, zou ik toch maar eens leren afstellen als ik jou was
|
|
FTS Member |
|
Hells Hobbit |
21-3-2005 21:10 |
Posts: 1793 |
thnx tombo, zo iets wou ik ff horen
die stoot rand is idd ook een goede tip zou er nooit aan gedacht hebben. volgens mij bestaat hij bij mij voor meren deel uit kool, maar zal hem voor alle zekerheid maar wegschuren (400 met water ofzo?) zeker als ik een andere zuiger neem die mssn net ff de zuiger veren wat hoger heeft zitten, goeie tip, thnx gelukkig was de onderste zuiger veer gebroken, dus dat was niet de oorzaak.
thnx
ga met pasen me blok open halen en schoon maken, die jongen is NU met mijn cill naar iemand toe die er verstand van heeft. en dan volgende week ff nwe fastarrow zuigerke halen, en me cill verven ( hard nodig ) en dan kan ik weer gassen!, hoop ik
|
|
|
|
jupiler |
21-3-2005 22:10 |
Posts: 846 |
ik zou gewoon die 1e cilinder ook ff een beetje bij poetsen, ik weet niet wat voor een wand zo'n xilinder heeft? anders ff honen en nwe zuiger, maar ik vindt het wel een beetje een soort van iets te weinig mengsel vastloper
|
|
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk |
|
christianos |
21-3-2005 23:14 |
Posts: 20445 |
ik vind het meer een veelk te vet gesmeerde vastloper..
1:20 kan nooit gezond zijn..
|
|
|
|
Hells Hobbit |
22-3-2005 9:58 |
Posts: 1793 |
ja sorry kan ik niets aan doen dat jij dat vindt is toch echt de door de fabriek aangerade verhouding, mssn is de olie in de loop der jaren verbeterd, maar dan nog kom je niet boven de 1:25 uit
maar de cillinder op de fotos is vastgelopen terwijl de motor met olie pomp reed, die werkt, dat heb ik al getest. heb met die cill 7000 km gereden met zelfde olie pomp.
cillinder is gewoon gietijzer
|
|
|
|
-Tom- |
22-3-2005 10:33 |
Posts: 4151 |
Bijna iedere fs1 wordt vet gesmeerd. Heb je die koelribben wel eens gezien? Die zijn fakking klein, daarom wordt ook aan bevolen om vetter te smeren!
|
|
FTS Member |
|
Yewst |
22-3-2005 11:06 |
Posts: 260 |
Volgens mij smeren ze die zo vet omdat de olie vroeger zo slecht was. Dan moest er wel veel olie door de benzine zodat ie goed genoege smering krijgt. Tegenwoordig zijn de oli?n veel beter en hoef je dus maar 1:40 of 1:50 te smeren. ^^
|
|
|
|
Kampersjaak |
22-3-2005 12:21 |
Posts: 12285 |
dat is een leuke theorie!
ik denk dat fseend dat niet gaat proberen
|
|
oderint dum metuant |
|
Exision |
22-3-2005 13:09 |
Posts: 283 |
idd, smeer wat minder en laat hem wat te vet lopen. Als hij dan nog vastnaait doe je echt iets fout...
|
|
|
|
Hells Hobbit |
22-3-2005 18:14 |
Posts: 1793 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
dat is een leuke theorie!
ik denk dat fseend dat niet gaat proberen
inderdaad
fs1'tjes hebben ook een wat grotere (wat is het woord ook al weer...) speling tussen zuiger en cillinder die er voor is om het geringe koel vermogen van de vinnen wat op te vangen. mssn dat dit wat meer smering vereist.
1:50 wordt zelf niet aan puch-mv's gegeven wat de meest laagtoerige dingen zijn waar ik op heb gereden. een fs1 staat bekend om zijn hoogtoerige en zenuwachtige karakter.
ik houd het strakt toch gewoon lekker op mijn oliepomp daar niet van , dat ging zelfs in de bergen, bij hoge termperatuur en veel bepakking en met goedkope olie 2000km goed.
dus dat werkt.
|
|
|
|
Exision |
22-3-2005 19:10 |
Posts: 283 |
1 op 50 wordt zelfs door een heel hoop crossers gesmeerd...
Alleen doen de meesten wel 1 op 40, maar het kan wel, gewoon wat vetter in de sproeier
Dit bericht is ge-edit door Exision op 22-3-2005 19:11
|
|
|
|
jupiler |
22-3-2005 20:05 |
Posts: 846 |
ik smeerde men nsr ok altij 1:20/25 en nooit een vastloper door gehad hoor, maarre wat de meeste mensen niet weten is dat een oliepomp bij volgas ook 1:25 smeert
|
|
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk |
|
Hells Hobbit |
22-3-2005 21:53 |
Posts: 1793 |
nja ligt ook aan merk en type olie pomp. mijne kan ik ook nog afstellen hoeveel hij krijgt, heb em ietsjes meer gegeven omdat hij 75 loopt.
wat ook veel mensen niet weten is dat je je pomp moet ontluchten als hij droog heeft gestaan, of brom is omgevallen.
mijn pomp, ken honda pompen nie, regelt hoeveelheid olie afh van toeren tal, en gas schuif stand, dus als ik zonder gas de berg af rol , maakt hij veel toeren en krijgt hij veel olie, en als ik vol gas rijd met veel belasting en daardoor weinig toeren krijgt hij ook veel olie. best vernuftig.
|
|
|
|
Dit topic is 3855 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|