Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vastloper geesten...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27271 - vastloper geesten...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arthur de gek 20-3-2005 18:52 Print reply
Posts: 191
je hebt je carter toch wel gespoeld. hopelijk.
 
Joostvdw 20-3-2005 18:52 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend

ja bekant 7000 en dat zat er al op toen ik het kocht. dus dat is zeer hoogst waarschijnlijk een versleten zuiger veer geweest. er ontbraken ook 2 stukjes aan de, ik meen onderste, zuiger veer. dus dat zal het probleem wel geweest zijn.

afstelling was in 7000 km maar 2x veranderd ofzo, en de laatste keer is zoizo 4000 km geleden geweest.

dat van die filter de 2e keer zou kunnen, maar dan zou ik meer een afgeschaafd vlak moeten hebben ofzo? ipv 1 diepe kras?
mja kan ook anders in zijn werk gaan, geen id heb ik niet zo veel ervaring mee.

de bijde veertjes van de zuiger pen waren op hun plek.


ligt er maar net aan wat voorn iets in je cilinder komt denks. fs-1 heeft toch aan de zijkant van blok luchtinlaat? das natuurlijk erg laag bij de grond

stel er komt een steentje in, die kan ff klem zitten tussen zuigerveer en uitlaatpoort, zo de veer afbreken en die maakt dan de mooie diepe kras in je cilinder...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Saknet 20-3-2005 18:54 Print reply

Posts: 10355
gewoon ff relaxt je blok checken op brokstukkies, alles goed nakijken en vooral precies te werk gaan dan loopt ie vast weer als n zonnetje
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
christianos 20-3-2005 18:54 Print reply

Posts: 20445
spoelen dus..
 
Vatos Locos 20-3-2005 19:35 Print reply

Posts: 149
das origineel van fs1, heb 2 jandrama,s gehad, iets van 12 vastlopers gehad zelfs met nieuwe cilinders, die ik nog aan het inrijde was, heb na de laaste vastloper, in blinde woede echt serieus dat hele klere ding gesloopt toendertijd met een hamer. was er schijtziek van. heb hem toe bij de oud ijzer boer gedumpt, weg met die rommel,

Dit bericht is ge-edit door avus op 20-3-2005 19:36
 
Hell was full so i came back
Saknet 20-3-2005 20:14 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

spoelen dus..

ja dat kan maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan handmatig schoonmaken ivm zekerheid

als je spoelt, dan blijven bvb oude pennetjes van een oud naaldlager (soms, zoals bij mij) nog in het kanaaltje naar het linker krukas lager hangen (al verschilt dat natuurlijk per model blok)

en tussen je krukaswangen en carter zit meestal ook vaag slijpsel :p wat eraan vast plakt doordat er van die hele dikke owue klonten olie zitten wat met spoelen niet losgaat naja niet dat het dan nog schadelijk is maar toch blablabla


Dit bericht is ge-edit door Saknet op 20-3-2005 20:16
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
christianos 20-3-2005 22:10 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: avus

das origineel van fs1, heb 2 jandrama,s gehad, iets van 12 vastlopers gehad zelfs met nieuwe cilinders, die ik nog aan het inrijde was, heb na de laaste vastloper, in blinde woede echt serieus dat hele klere ding gesloopt toendertijd met een hamer. was er schijtziek van. heb hem toe bij de oud ijzer boer gedumpt, weg met die rommel,

Dit bericht is ge-edit door avus op 20-3-2005 19:36


thats the spririt !!!!!!!!
 
Lykantroop 20-3-2005 22:23 Print reply

Posts: 4754
ik denk ook brokstukjes die nog ergens in je blok zaten. hoe staat het btw met de dt chopper?
 
Hells Hobbit 21-3-2005 10:44 Print reply

Posts: 1793
mijn exames zijn (succesvol) voorbij, en die van dennes ook. dus we kunnen weer verder. bovendien is het weer stukken beter dus as donderdag gaan we eens flink aan de slag.

dat spoelen heb ik helaas niet gedaan ik heb een doekie om me big end gedaan en zo wat gelepeld zegmaar, en er in geblazen. waarschijnlijk niet voldoende. ik had nu bedacht om de carterruimte vol bezine te zetten en met een ziekenhuis spuit het er stevig in te spuiten enzo en van vervolgens het blok op zijn kop houden en er een compressor op zetten.

maar aangezien mijn cillinder en uitlaat er toch al af licht zou ik voor de zekerheid beter mijn blok open kunnen halen mssn? heb ik al 4x gedaan bij een fs1 blok, en ook 4x succes vol dicht gekregen dus dat is het probleem niet.

of zou dit overbodig zijn?

oowja fotos komen over een uurtje ofzo, baterije op lade



Dit bericht is ge-edit door fseend op 21-3-2005 10:54
 
yudb 21-3-2005 11:18 Print reply

Posts: 709
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend

mijn exames zijn (succesvol) voorbij, en die van dennes ook. dus we kunnen weer verder. bovendien is het weer stukken beter dus as donderdag gaan we eens flink aan de slag.

dat spoelen heb ik helaas niet gedaan ik heb een doekie om me big end gedaan en zo wat gelepeld zegmaar, en er in geblazen. waarschijnlijk niet voldoende. ik had nu bedacht om de carterruimte vol bezine te zetten en met een ziekenhuis spuit het er stevig in te spuiten enzo en van vervolgens het blok op zijn kop houden en er een compressor op zetten.

maar aangezien mijn cillinder en uitlaat er toch al af licht zou ik voor de zekerheid beter mijn blok open kunnen halen mssn? heb ik al 4x gedaan bij een fs1 blok, en ook 4x succes vol dicht gekregen dus dat is het probleem niet.

of zou dit overbodig zijn?

oowja fotos komen over een uurtje ofzo, baterije op lade



Dit bericht is ge-edit door fseend op 21-3-2005 10:54


Als je er toch ervaring mee hebt zou ik t blok even opentrekken...
 
robert 21-3-2005 11:50 Print reply

Posts: 900
big end speling ?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Saknet 21-3-2005 12:10 Print reply

Posts: 10355
blok op de kop houden en vliegwiel draaiu
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Hells Hobbit 21-3-2005 15:33 Print reply

Posts: 1793
fotos maken lukt niet echt: hij stelt niet goed schep op de krassen enzo, heb hem mee gegeven aan een vriend van mij die er fotos van maakt (betere camera/fotograaf)en bij een jongen langs gaat die veel verstand heeft van krassen: om te kijken of ik ze wat bot kan schuren en dan nwe zuiger en weer gassen zegmaar.

fotos komen morgen of vanavond dan waarschijnlijk

big end speling is goed

groeten
 
Hells Hobbit 21-3-2005 16:17 Print reply

Posts: 1793






dit is de 1e cill, die ging stuk door breken van de zuiger veer, was dus met luchtfilter enzo. omdat dit een vrij snelle goeie cillinder is wil ik de krassen wat bot schuren en er dan een nwe zuiger in doen, en die goed in rijden.

de diepte van de krassen is mssn onduidelijk maar er zijn er maar 2 die je een beetje voelt, ze zijn .... tja.... niet echt diep... het meeste was de zuiger kapot.
 
robert 21-3-2005 16:22 Print reply

Posts: 900
ik denk toch iets van big end speling, ik zie een dikke stootrand...
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Dit topic is 3843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved