Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vastloper geesten...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 826 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27271 - vastloper geesten...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hells Hobbit 20-3-2005 16:00 Print topicpost

Posts: 1793
het zit zo:

ik had op mijn yamaha fs1 een goeie originele cillinder zitten die 75km/h liep. sproeier enzo waren goed. ik reed met auto lube olie pomp. ik reed laatst met wind mee vol gas 70 ofzo (2 man erop) toen hij vast liep. dus ik in zijn 1 gezet (achteruit)los getrokken en naar huis gereden.

vast loper dus. de zuiger veer miste een stuk en de boven rand van de zuiger was afgebrokkeld. en boven en onder de uitlaat poort zaten krassen ( nog niet eens super diep, maar niet echt bruikbaar meer.)

dus ik zet er een andere cillinder op en gooi mengsmering in de tank en trek de olie pomp los. deze werkt goed. ik ga een stukkie rijden, nog op brom mix, dus. na een kilometertje of 5 valt hij in ene stationair uit. ( bij kruising) dus ik krijg em niet meer aan, en uit de carburateur kwam wat rook. na een tijdje starte hij weer en reed opzich goed. alleen stationair viel hij na lange tijd uit. dus ik kom thuis, cill eraf: wederom diepe kras in de zuiger, aan de kant van de uitlaat poort, en krassen boven en onder de uitlaat poort.

hoe kan dit? wat is er mis?
de olie pomp was het niet, zeker 2e keer niet
ontsteking staat mssn niet helemaal goed maar dat is alleen de puntjes afstand. hij start en loopt goed en maakt goede toeren ook.
de bougie is wel de buitenste gebogen electrode wat te ver naar binnen gebogen...?
de bougie was na de 2e warmloper oranje/bruin.

verder... ja mssn heeft er een stukje zuiger veer van de vorige keer nog in mijn carter gehangen ofzo....maar had er wel ff ingeblazen

fs1 is trouwens carter inlaat met inlaatschijf. (als je het wil weten.)

bij de 2e "vastloper (hij zat dus niet vast)" reed ik zonder luchtfilter. en reed 50km/h en hij sloeg pas af toen ik stil stond. verder heeft hij de hele rit geen slag of stoot gegeven.

weet iemand iets?!
fotos kan ik maken als dat helpt.

bv dank voor de tips en leesmoeite.

(voorlopig weet ik dus geen oorzaak en zet er ook nog maar even geen nwe cill op)

oowja nog 2 dingetjes: die nwe cill had ik al eens eerder mee gereden en was bij montage helemaal goed.

meng verhouding was 1:20 (standaard bij fs1) en big end was nog goed.

Dit bericht is ge-edit door fseend op 20-3-2005 16:26
 

brommercrazy 20-3-2005 17:20 Print reply

Posts: 2594
Zonder luchtfilter is als schuurpapier voor je cilinder. Post is wat foto's van je zuiger+cilinder, en is je naaldlager er niet uitgelopen? Verder krukaslagers goed?
 
Hells Hobbit 20-3-2005 18:21 Print reply

Posts: 1793
ha, thnx.

krukas lagers had ik nog niet gechecked nee. maar de zuiger kan over het smal end trouwens halve cm schuiven, naar zij, heeft ie altijd al gehad.

big end is goed.

en zonder luchtfilter klopt maar was maar eventjes, heb wel eens veeel langer zonder gereden. en de krassen zijn ook eigenlijk te diep daarvoor.

zuiger veren waren nog heel.

fotos zal ik morgen met dacht licht even maken. cillinder ligt ofc los enzo, maar binnen lukt het niet goed.
 
puch_master 20-3-2005 18:27 Print reply

Posts: 3429
vriend van mij heeft ook fs1 die loopt ook regelmatig vast... 9 x ofzo binnen 1 jaar
en waarom joost mag et weten... mixt zelf 1:25 1:30 dus daar licht et niet aan lijkt mij...
 
Toyota AE86 Levin coupé
Blijhoofd 20-3-2005 18:30 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

vriend van mij heeft ook fs1 die loopt ook regelmatig vast... 9 x ofzo binnen 1 jaar
en waarom joost mag et weten... mixt zelf 1:25 1:30 dus daar licht et niet aan lijkt mij...


das veel te vet
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Saknet 20-3-2005 18:30 Print reply

Posts: 10355
mischien moet je de restanten van de vorige vastloper eventjes verwijderen uit de krukasholte

als ie verder helemaal mooi liep toen ie liep ist ook niet een lagertje ofzo.. denk ik

maarre met 2 man moet je brommer zwaarder trekken duz als je sproeier al beetje aan de kleine kant is, vind ie dat niet leuk..

enne permanent zonder filter rijden is ook ernstig schadelijk

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 20-3-2005 18:33
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
christianos 20-3-2005 18:33 Print reply

Posts: 20445
1:20 is tog veel te vet ?
 
Hans W 20-3-2005 18:34 Print reply

Posts: 1456
Martijn,
Weet jij waarom een fs1 zo vet moet mengen??
 
Saknet 20-3-2005 18:34 Print reply

Posts: 10355
als hij fotos plaatst van zn vastgelopen gebeuren zie je gelijk aan de aanslag wel of het te vet was
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Hells Hobbit 20-3-2005 18:41 Print reply

Posts: 1793
doe ik morgen.

waarom zo vet weet ik niet. staat iig in de boekjes en op de originele fs1 tanks. andere brommers is veel armer. mssn omdat fs1 hoog toerig is ofzo..?
 
christianos 20-3-2005 18:43 Print reply

Posts: 20445
wat is hoogtoerig?

hoeveel toeren maakt ie?

het kan zijn dat er 1 pennetje uit je big end ligt, had een vriend van me, als dat pennetje niet przies goed stond voelde je niks, maar als je draaide en op een gegeven moment had ie iets van 3 mm speling..
 
Hells Hobbit 20-3-2005 18:46 Print reply

Posts: 1793
nja draaien enzo heb ik gedaan voel niets geks...

nja hoog toerig: iig korte drijfstang, de zelfde als kreidlers.
 
Joostvdw 20-3-2005 18:46 Print reply

Posts: 4789
2de vastloper zou makkelijk kunnen komen door combinatie van te arm lopen (geen filter) en evt. rommel naar binnen (geen filter)

eerste keer, mja, waarschijnlijk ook net te krap af gesteld en extra belasting, had dat setje al veel km's gedraaid?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
christianos 20-3-2005 18:49 Print reply

Posts: 20445
ik denk dat je 1ste vastloper komt door een cilinder die kapot was en gewoon te zwaar belast.

je tweede door een zuigerveer ofzo die nog in je carter lag..
 
Hells Hobbit 20-3-2005 18:50 Print reply

Posts: 1793
ja bekant 7000 en dat zat er al op toen ik het kocht. dus dat is zeer hoogst waarschijnlijk een versleten zuiger veer geweest. er ontbraken ook 2 stukjes aan de, ik meen onderste, zuiger veer. dus dat zal het probleem wel geweest zijn.

afstelling was in 7000 km maar 2x veranderd ofzo, en de laatste keer is zoizo 4000 km geleden geweest.

dat van die filter de 2e keer zou kunnen, maar dan zou ik meer een afgeschaafd vlak moeten hebben ofzo? ipv 1 diepe kras?
mja kan ook anders in zijn werk gaan, geen id heb ik niet zo veel ervaring mee.

de bijde veertjes van de zuiger pen waren op hun plek.
 
christianos 20-3-2005 18:52 Print reply

Posts: 20445
heb je een diepe kras?

dan is dat zeer wss je verloren stukkiej zuigerveer geweest
 

Dit topic is 3853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved