Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - carter tunen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 848 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2725 - carter tunen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kouwe Arie 24-1-02?19:47 Print topicpost
Posts: 2065
Ik zie weleens op internet dat mensen zeggen dat ze hun carter hebben uitgefreesd. Deze TSX:

heeft dat BV ook, die foto heeft iemand ooit hier op het forum gezet.

Nou is mijn vraag; Waarom doen ze dat en wat helpt het en hoe doen ze het????

EDIT:
Img ge-tagged.

[This message is edited by Nick on 24-1-02 22:10]
 

Sneks 24-1-02?20:12 Print reply
Posts: 2499
Betere flow,
Je kan het mooi aansluitend op je cilinder frezen, en daarna weer de carterdruk verhogen met devcon. Nadeel, vermogen wordt piekerig, Bij m'n mt heb ik ook m'n carter een beetje bijgefreest, ik moet nu alleen nog devcon hebben om de druk weer omhoog te brengen.

Ik had bij dat frezen af en toe de cilinder er op, en toen zag ik dat er onder het zuigerhemd al kanalen lopen, direct naar de onderkant van de spoelpoorten. Dus er zitten eigenlijk al auxilair intakes in je carter.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 24-1-02?21:26 Print reply
Posts: 2803
je zegt carterdruk verhogen door er een laag op te smeren ?
Waar is er dan ruimte om dat te doen dan ?

ik ben namelijk ook van plan m'n carter op cil passend te maken omdat me blokkie nu toch al open ligt.

iemand nog tips van hoever je moet gaan enzo ?
of nog andere nice ideetjuns ?
 
Sneks 24-1-02?21:37 Print reply
Posts: 2499
idd, door op de spoelkanalen wat te smeren
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 24-1-02?21:53 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

idd, door op de spoelkanalen wat te smeren


Jah, maar het was toch juist de bedoeling om je carter aan te passen op cilinder?

zow wordt het alleen maar krapper en gaat ie langzamer !! :a
 
Ali 24-1-02?21:57 Print reply
Posts: 667
jah ik snap het eigenlijk ook niet... explain eens ik heb ook nog een blok open liggen......... maar wel van een puch dat moet ff passend voor 70cc gemaakt worden.


Oja je kan ipv de link er neer te zetten ook gewoon ff onder in het scherm ff op picture klikken en dan de link daarin invoegen scheelt ons weer wat werk met knippen plakken enzo... en tis net zo gemakkelijk voor jou.

[This message is edited by Pietjo on 24-1-02 22:00]
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Sneks 24-1-02?22:18 Print reply
Posts: 2499
groter, en ruimer is niet altijd beter en sneller, maar ik weet er ook niet echt veel van en heb het maar mooi aansluitend gefreest. Het volume van de carter zou ook weer afgestemd kunnen worden op een toerental. Owja, polijst je carters niet, het zou langzamer zijn omdat er geen wervelingen zijn
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 24-1-02?22:26 Print reply
Posts: 2469
Hey stelletje apen ipv. dat jullie hier zitten te lulen kunnen jullie volgens mij beter nadenken over mijn Vespa topic dat ik een uurtje geleden gepost heb, en niemand heeft nog gereageert :a ik had toch zeker wel een reactie van jou verwacht Hans...
 
- insane in the brain -
jca 24-1-02?22:41 Print reply
Posts: 55
Hoe groter de ruimte in het carter, hoe minder gemakkelijk er een druk of een vacuum te krijgen is. Daarom worden er in de races vaak devcon en vergelijkbare vulpasta's gebruikt om het cartervolume te verkleinen.

 
Neonlampje 24-1-02?23:33 Print reply

Posts: 14825
WTF is devcon?
klinkt als een amerkikaanse-leger-instelling ofzo (is het d8 ik ook... )
 
-Michiel RS- 24-1-02?23:41 Print reply
Posts: 2803
jah devcon - heb ik weleens in films gehoord


Maarre dus ik moet een combinatie zien te vinden tussen goede carterdruk en goede stroming.

Duss dan ga ik ditte doen:
Carter aanpasse aan onderkant v/d cilindah
en carter op de plekken waar er toch geen stroming naar cilinder is gewoon lekker dichtkleien met shit

Ik zal wel es een tekeningettje neergooien van de onderkant van me cilinder en van m'n carter want daar zit echt een huge verschil tussen!
er moet een best stuk uit me carter voor de cilinder optimaal aan te passe.
 
Sneks 24-1-02?23:46 Print reply
Posts: 2499
neej joh, dat is defcon bv defcon 1 t/m 5 geeft aan hoe "wakker" de amerikaanse soldaten zijn

devcon is vloeibaar allu
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Neonlampje 24-1-02?23:54 Print reply

Posts: 14825
vloeibaar alu.. hmzz.. en daarmee zorg je ervoor dat volume van sommige delen wordt opgevult? damn dat lijkt me bestwel leuk spul waar koop je dat en hoeveel kostda perkilo?
 
-Michiel RS- 25-1-02?00:22 Print reply
Posts: 2803
per kilo ? wil je meteen een groothandel beginne ofsow ?

Ohw je wil natuurlijk dat hele citta blok van jan dichtplakken

Maar lijkt mij ookwel interresting, er zit nog wel wat space around mijn krukas, dat kan wel wat millimeters krapper voor net die 6 pk extra :n
 
Neonlampje 25-1-02?10:42 Print reply

Posts: 14825
hoe wil je dat in hemelsnaam bij je kruk insmeren? wordtdat geen inmense teringzooi?
 
Rens 25-1-02?12:07 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

vloeibaar alu.. hmzz.. en daarmee zorg je ervoor dat volume van sommige delen wordt opgevult? damn dat lijkt me bestwel leuk spul waar koop je dat en hoeveel kostda perkilo?


45 euro per halve KILO
 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 1020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved