Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110 Malossi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1172 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27201 - 110 Malossi
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 3370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jupiler 22-3-2005 20:53 Print reply
Posts: 846
daar gaat t nie om, jij zegt ik ben nie van powerfilter maar je kunt t niet fatsoenlijk onderbouwen? dan moet je er niks over zeggen ook
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
MT70-nolimit 22-3-2005 21:03 Print reply

Posts: 4322
Tsss zegt er een wat, het zijn MIJN ervaringen, IK sleutel met het materiaal, met MEERDERE brommers, dus hou die opmerking even vor je.
 
gaat lang goed
jupiler 22-3-2005 21:06 Print reply
Posts: 846
ik zeg niet dat je nooit gesleuteld hebt ofzo, maar je hebt dan waarshcijnlijk nooit een fatsoenlijk powerfilter gehad
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
MT70-nolimit 22-3-2005 21:10 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jupiler

ik zeg niet dat je nooit gesleuteld hebt ofzo, maar je hebt dan waarshcijnlijk nooit een fatsoenlijk powerfilter gehad


Laat ik het zo zeggen geen filters van boven de 20 euro dus dat kan kloppen.

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 22-3-2005 21:11
 
gaat lang goed
jupiler 22-3-2005 21:10 Print reply
Posts: 846
kijk dan zijn we het daar toch over eens
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
gonzales 22-3-2005 21:12 Print reply

Posts: 1319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

[...]


Ja EN? wat is er tegen een ori filter.
sow heb je nu eenmaal niet de plaats bij grote carbs om goede brede luchtfilterslangen te plaatsen , als je dat wel kan dan ben ik zeker weten voorstander van filterbak op voorwaarde dat je die correct sneller maakt
 
burn your rubber not your soul
MT70-nolimit 22-3-2005 21:13 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

[...]
sow heb je nu eenmaal niet de plaats bij grote carbs om goede brede luchtfilterslangen te plaatsen , als je dat wel kan dan ben ik zeker weten voorstander van filterbak op voorwaarde dat je die correct sneller maakt


Ohjah kan wel eens kloppen van die ruimte ik ben nog niet verder geweest als 20mm carbs.

Maar om ff terug te komen op die 110cc, ik wil der een beetje zuinig mee zijn, dus daarom had ik liever dat ori filter, stukje zekerheid.

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 22-3-2005 21:18
 
gaat lang goed
jeroen55 22-3-2005 21:26 Print reply

Posts: 326
ik rij zelf op een honda mtx r2 met 110cc malossie en 30 mm mikuni en rijd ongeveer 110
 
mtx r2
SpeedY_the_Devil 22-3-2005 21:36 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen55

ik rij zelf op een honda mtx r2 met 110cc malossie en 30 mm mikuni en rijd ongeveer 110

dat doe je goed ik reed met ori 74 en 18mm 130+
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
MTX-speed 22-3-2005 21:39 Print reply

Posts: 1229
Naar mijn mening vergt een origineel luchtfilter minder onderhoud. Waarom? Omdat deze zijn lucht op een andere plaats aanzuigt. Op een plaats waar er niet zoveel stof wordt aangezogen dan op de plaats waar een powerfilter zit. Naar mijn ervaring ging een powerfilter sneller dicht zitten dan mijn originele luchtfilter.
Het powerfilter wat ik gebruikte was een Twin-Air. Welke was gedrenkt in Plutoline (als ik me niet vergis) luchtfilterolie.
Als origineel luchtfilter gebruikte ik gewoon een zelf uitgeknipte schuimrubbberen mat die ook was gedrenkt in luchtfilterolie.
Mijn advies: Gebruik NOOIT een powerfilter dat filtert via ijzer gaas. Deze houden namelijk geen luchtfilterolie vast en zuigt dus binnen de kortste keren water/stof/zand mee naar binnen.
Gebruik dus de wat betere merken zoals Twin-Air en K&N, deze zijn misschien duur in aanschaf maar je spaart er wel veel geld aan uit aan slijtage aan je cilinder/zuiger/blok.

Voordeel van powerfilter:
- meer lucht, meer vermogen op top
- ruig geluidje
- makkelijker onderhoud
Nadeel:
- over het algemeen moeilijker af te stellen
- kleinere powerband
- te veel geluid misschien

Voordeel van origineel luchtfilter:
- Minder geluid
- Zwaarder geluid (misschien ook mooier)
- Makkelijk af te stellen
- Meer kracht onderin
- Meestal bredere powerband
Nadeel:
- Onderhoud wat moeilijker
- Bij grote cilinderinhoud te weinig lucht

Qua betreft het gebruik:
Gewoon rustiger aan doen met je rechterhand. Scheelt meteen ook in slijtage.
Hard rijden en zuinig rijden gaan zomaar niet samen.
Zoals de natuurwetten vertellen:
- Versnellen kost energie
- Bij constant rijden ondervindt je wrijvingen waaronder rolwrijving die redelijk contstant blijft en luchtwrijving die stijgt met een factor 4 wanneer de snelheid eens zo groot word.

In theorie zou je dus met een 50cc (die een snelheid van 50km/h haalt) even zuinig rijden als een 110cc bij dezelfde snelheid. Maar niets is minder waar want een grotere cilinderinhoud brengt meer wrijving en verbrandingsverliezen mee.
Conclusie: Wie hard wil rijden moet veel betalen.
Nou ist verhaaltje al lang genoeg.

edit: Vertanding moet je altijd als laatste aanpassen. Zorg er zo voor dat hij altijd elke versnelling lekker oppakt. Dan hoef je hem nooit over z'n toeren te jagen om hem in z'n volgende versnelling te krijgen. Verder is het beter dat hij in zijn hoogste versnelling licht overtoeren maakt dan dat hij TE zwaar moet trekken. Begaaj het nu niet te gek door hem in zijn hoogste versnelling te laten krijsen (lees: janken/veel te veel toeren laten maken).

Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 22-3-2005 21:42
 
SpeedY_the_Devil 22-3-2005 21:39 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

[...]


Ohjah kan wel eens kloppen van die ruimte ik ben nog niet verder geweest als 20mm carbs.

Maar om ff terug te komen op die 110cc, ik wil der een beetje zuinig mee zijn, dus daarom had ik liever dat ori filter, stukje zekerheid.

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 22-3-2005 21:18

mijn ervaring met ori luchtfilter is dat ze wel heel goed zijn voor vuil en regen.. maar ze zijn een stuk minder snel en veel moeilijker af te stellen met een grotere carburateur

koop gewoon een twinair net zoals mij en een 24mm mikuni oid en olie hem een beetje in dan gaat het perfect en rij je zeker goed..

ik heb met mijn twinair de gehele zomer zonder olie in me filter gereden en er was niks aan de hand.. alleen deze winter heb ik dat maar wel gedaan want al dat sneeuw dat werkte niet..

en je moet nou ook weer nie de hele dag int zand gaan crosse want das dan ook weer niet goed
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
John Huijben 22-3-2005 21:45 Print reply

Posts: 2433
idd twin air kan gewoon, int zand kan ok wel hoor, gewoon goed inolien en redelijk vaak schoonmaken, daor kanta spul wel tege
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 3370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved