mt80 |
17-3-2005 20:33 |
Posts: 2071 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dries-xpower
ik heb dus zo'n morsecode begrenzer gekocht van 50cc.nl
nu heb ik paar vraagjes , heb handleiding wel al paar keer doorlezen . :
hier staat e groene draad wordt verbonden aan de signaaldraad van de pick-up en niet naar de voedingsdraad van de elektronische ontsteking ( anders brand toerenbegrenzer door ) wat is pick up ??????
en weet iemand hoe je dit ding als al je draadjes aangesloten zijn codeert ( voor de eerste keer de blijvende instelling instelt )
iemand die dit ding heeft om er meer informatie over die dit ding ?
groeten
pick up is de signaalspoel
Dit bericht is ge-edit door mt80 op 17-3-2005 20:33
|
|
|
|
Dries-xpower |
17-3-2005 20:34 |
Posts: 293 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dries-xpower
ik heb dus zo'n morsecode begrenzer gekocht van 50cc.nl
nu heb ik paar vraagjes , heb handleiding wel al paar keer doorlezen . :
hier staat : de groene draad wordt verbonden aan de signaaldraad van de pick-up en niet naar de voedingsdraad van de elektronische ontsteking ( anders brand toerenbegrenzer door ) wat is pick up ??????
en weet iemand hoe je dit ding als al je draadjes aangesloten zijn codeert ( voor de eerste keer de blijvende instelling instelt )
iemand die dit ding heeft om er meer informatie over die dit ding ?
groeten
|
|
|
|
Joostvdw |
17-3-2005 20:36 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dries-xpower
[...]
pickup spoel is je kleinste spoel, de "signaalgever", daar moet et draadje aan
ontstekingsvoeding is een grote spoel, die dus de spanning leverd voor je bougie om te vonken.
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Dries-xpower |
19-3-2005 14:38 |
Posts: 293 |
heb ik gisteren mn morsecode begrenzer ontvangen van 50cc.nl , installeer ik hem vandaag als volgt :
* ??n draad aan plus van contact ( bij mij rood )
* ??n draad aan massa
* ??n draad aan voedingsdraad remlicht( groengeel)
* ??n draad aan signaal draad pick-up ( bij mij de witten draad die naar de cdi gaat )
alles mooi bevestigt de dingen die stroom moeten hebben hebben stroom en dit me originele ducati onsteking merk yamaha tzr van 2001
iemand die raad weet wat ik misdoe :-0
thx
|
|
|
|
Punk [Dave] |
19-3-2005 14:39 |
Posts: 7003 |
had tzr van 01 ducati ontsteking dan?? want die van 04 iig nie.. mgoed
|
|
|
|
Dries-xpower |
19-3-2005 14:40 |
Posts: 293 |
nee weete ik maar mijne is van 2001 en heeft er wel ??n dusja en ik naar 50cc.nl gebeld , die man me vriendelijk alles nog eens uitgelegd maar lukt nog steeds en hij zei dat het zou moeten passen dusja .
|
|
|
|
Dries-xpower |
19-3-2005 14:52 |
Posts: 293 |
niemand ? ?????????????
|
|
|
|
Dries-xpower |
19-3-2005 19:33 |
Posts: 293 |
echt niemand die ook zo'n begrenzer heeft of me ook maar enigszins kan helpen :
ik rijd met een schakelbrommer yamaha tzr ( mbk x-power) met ducati cdi
ik heb dus een morsecode begrenzer gekcoht van 50 cc. nl
alles mooi geinstalleerd
zwarte draad (massa) van de begrenzer op de massa
groene draad ( op signaaldraad) op de witte draad die naar mn ducati cdi loop aangesloten
blauwe draad (remhevel achterlicht) op de groengele draad van mn voorrem
witte draad (contact plus) op de rode draad die van mn contact komt
heb ik dit alles aangesloten en dan op die begrenzer aangesloten , gebeurt er niks
alleen als ik mn remhevel intrek bij contact aan flikkert er een ledje uit de begrenzer
weet iemand van jullie raad
wat ik weet het echt niet meer
|
|
|
|
DaVaRo |
19-3-2005 19:40 |
Posts: 1382 |
weinig mensen hebben ervaring met die begrenzer dus et is of wachten om te kijken of toch iemand je kan helpen/naar de bromboer gaan of andere begrenzer kopen
edit: begrenzer niet gewoon kapot? productiefout bijvoorbeeld
Dit bericht is ge-edit door DaVaRo op 19-3-2005 19:41
|
|
|
|
Dries-xpower |
19-3-2005 19:45 |
Posts: 293 |
is mogelijkheid maar denk het niet omdat we op voorhand getest hadden op welke draden stroom zat en op welk niet en dat klopt allemaal
of weet iemand hoe je dat kan testen ?
|
|
|
|
the ghansman |
20-3-2005 11:05 |
Posts: 227 |
Weet je heeeel zeker dat je de goede draad als signaaldraad hebt aangesloten. Wat ik weet van elektrische/cdi onstekingen is dat de signaaldraad vaak tweekleurig is en niet bijv alleen wit.
Dit zou dus de oorzaak kunnen zijn, die begrenzers werken namelijk allemaal op het pricipe van het verstoren van het ontstekingssignaal.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
Dries-xpower |
20-3-2005 12:51 |
Posts: 293 |
ja juist
maar moest iemand de juiste draad hier uit kunnen pikken
rood
groen
wit
zwart wit
rood en groen en wit komen alledrie van de spoel en de zwart witten komt van ergens anders van het contact hebben ze mij verteld
|
|
|
|
Joostvdw |
20-3-2005 15:11 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dries-xpower
ja juist
maar moest iemand de juiste draad hier uit kunnen pikken
rood
groen
wit
zwart wit
rood en groen en wit komen alledrie van de spoel en de zwart witten komt van ergens anders van het contact hebben ze mij verteld
haal dan gewoon je ontsteking ff van je brommer en kijk goed welke spoel welk kleur draadje heeft
de kleinste spoel, waarschijnlijk een zwart doosje, dat is je signaalspoel, aan de draad die daaraan zit, moet oko de begrenzer
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Dries-xpower |
20-3-2005 15:18 |
Posts: 293 |
da is zo dat dekseltje onderaan mn blok ofniet daarachter zit toch de spoel he ?
|
|
|
|
Joostvdw |
20-3-2005 15:20 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dries-xpower
da is zo dat dekseltje onderaan mn blok ofniet daarachter zit toch de spoel he ?
uhm, je moet als je op je brommer zit, aan de linkerkant van je blok, zit een rond deksel, waar zeer waarschijnlijk derbi ofzo opstaat, haal deze eraf, hier zit je vliegwiel, daarachter zitten je spoelen
als je vliegwiel gaten heeft, kan je het zo zien, anders zal je vliegwiel eraf moeten
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|