Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - digitale versnellings aanduiding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2718 - digitale versnellings aanduiding
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 23-1-02?00:59 Print reply
Posts: 10000
blijft kut voor je koppeling ook al onderbreek je de ontsteking... :( :a
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
frankarnhe 23-1-02?09:20 Print reply
Posts: 1213
...

Dit bericht is gewijzigd door frankarnhe op 30-7-2007 om 12:34 uur.
 
Junkie XR 23-1-02?10:33 Print reply

Posts: 5753
Huh, dat is toch gewoon altijd het laatste deel van je powerband, of in ieder geval het punt dat ie in de volgende versnelling weer in de powerband komt?
 
Joost 23-1-02?17:00 Print reply
Posts: 1108
Ik zouw een stappen pot-meter gebruiken. De spaning daar uit gewoon via EEN draad door sturen naar je Analoog digitaal converter, die je vervolgens op een bin-bdc converter aansluit. Deze kun je vervolgens weer aansluiten op je lcd. Totaal dus 2 chips en een lcd. Met een draad naar je 'schakelaar' en een klein printje.

Ik wil dit weekend wel een aantal ic nummers opzoeken en ze in een schema zetten.

Quick-shift zouw ik doen met een simpel relais, dat is eigenlijk zo te maken. Voor de racer heb ik een hele zooi elktro projecten liggen, waar van de gb de belangrijkste. Maar ja, ik heb een zwaar tijdsgebrek de laatste tijd dus het wil nog niet echt vlotten.
 
It is going to be a Endless summer...
Sneks 23-1-02?18:36 Print reply
Posts: 2499
dat quick shift gebruiken ze ook bij de brommerraces, dan komt er iedere keer als ze opschakelen een hoge pieptoon uit de uitlaat. En schakelen zonder koppeling is toch niet slecht, als je het bij het juiste toerental doet, (ik schakel zovaak bij m'n cross mt zonder de koppeling te gebruiken, nooit problemen mee gehad) zodat de tandwielen gesynchroniseerd zijn
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 23-1-02?19:04 Print reply

Posts: 10006
opschakelen kan best wel zonder koppeling, maar omlaag schakelen is het minder gezond voor.

Check deze site, die gast heeft het ook op z'n (extreem vette) motor [URL[t]]http://www.nitromax.nl[/t]Nitromax[/URL]
 
Bastila is lief
Martijn 23-1-02?19:45 Print reply
Posts: 10000
eey ik wil wel effe zon tekening zien, met je potmetertje en je chip, want ik snap er geen fuck van maar het lijkt me een goed plan
ik heb van school een of ander idioot ding en daar zitten drie lcd schermpjes in, precies die ik zocht dus ik kan er 2 verneuken...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Joost 24-1-02?11:42 Print reply
Posts: 1108
Het idee quick shift is dat je het gas niet hoeft dicht te draaien bij het schakelen. De onsteking word onderbroken daardoor komt er geen grote kracht op je tand wielen. Zodat je dus kunt schakelen. Je doet eigenlijk het zelfde als je snel je gas dicht gooit en dan opschakeld. Dit is dus gewoon makkelijker en sneller, het heeft niets met de koppeling te maken, die gebruik je toch niet bij het op schakelen.

Voor terug schakelen heeft het geen zin aangezien je dat toch met de koppeling moet doen. En snel terug schakelen is niet echt belangrijk.
 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 24-1-02?13:23 Print reply

Posts: 14825
maar eehrrmm wrom lcd?? als je gewoon een num-led-display gebruikt is volgens mij veel makkelijker te bouwen... ik zal wel ff schematje zoeken

[This message is edited by Neonlampje on 24-1-02 13:26]
 
Neonlampje 24-1-02?13:37 Print reply

Posts: 14825
IC: CD40110BE
Texas instruments IC DECADE UP/DN COUNTER 16-DIP
en dan b.v zo'n schematje:
de CD40110BE ipv de 74LS90

en de 74LS247 kan je gewoon nog gebruiken wel ff pinning van de CD40110BE erop aanpassen he

voor up and down-counten moet je magneetje op je schakelpook, en reed contact in uiterste stand van je pook voor op en neer... (klinkt beetje vaag, maar klopt wel.. ) Ik zou magneetje niet aan begin van je pook zetten, want dan heb je gevaar dat je bij een te kleine begweging al zegt dattie schakelt terwijl dat niet zo is...

voor quickshift is gewoon een relais nodig, en eventueel ook zelfde reed contact gebruiken...

ff plaatje gefixt, server was verplaatst oid

[This message is edited by Neonlampje on 25-1-02 00:00]
 
Martijn 24-1-02?21:24 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

maar eehrrmm wrom lcd?? als je gewoon een num-led-display gebruikt is volgens mij veel makkelijker te bouwen... ik zal wel ff schematje zoeken

[This message is edited by Neonlampje on 24-1-02 13:26]


jah ik bedoel zon led ding, die geven tenminste licht. ik heb er al drie, maar ik krijg het niet voor elkaar die balkjes licht te laten geven... ik weet ook niet op wat, wat aangesloten moet worden... er zitten 10 pinnetjes op...
doormeten met multimeter en kijken wat allemaal verbinding maakt en er dan stroom op zetten om te kijken wat er gaat branden?????

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 24-1-02?21:26 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?


en de 74LS247 kan je gewoon nog gebruiken wel ff pinning van de CD40110BE erop aanpassen he



dusse hoe werkt dit nou?? ennehh hoe kom ik aan een n'ettje voor in zn vrij??? nou, nou zeg dan he zeg dan...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 24-1-02?22:27 Print reply
Posts: 10000
crap.
wie weet hoe je zo'n led schermpje aan moet sluiten??
Is er een centrale + en - en moet je dan nog een aansluiting maken voor het led-digit wat moet gaan branden?? dus 3 aansluitingen voor 1 digit, waarvan 1 variabel(om andere digits te laten doen)???
wie weet het of heeft tekening... plaatje van neonlampje doet opeens crap-kruisje...

owja je moet niet iets op je kamer gaan spuiten, ik heb gister mn uitlaat zwart gemaakt en er komt een flinke walm...
toen ik effe mn neus snoot was die crap die eruit kwam helemaal zwart en mn rochels ook...
en ik heb pijn in mn borst ik hoop dat dat er niets mee te maken heeft....
crap...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 24-1-02?23:57 Print reply

Posts: 14825
idd, opeens kruisje..

enne mensen die dat al niet eens snappen wat ik over die ic's zei enzo.. niet aan beginnen dan!

quickshift, maar dan makkelijker dan met reed contact
 
-Michiel RS- 25-1-02?00:07 Print reply
Posts: 2803
gheheh gaat lekker dus he "

Maarre, dat led 8-digits schermpie moet je zo in leven brengen:

er zit 1 min contact op, ergens in het midden dacht ik meestal.

Dus daar moet de min (-) op he, het is geen lampje dus andersom werkt niet.

en de rest van de contakkies is +, zo kan je easy afzoeken wel balkje bij welk kontakkie hoort.
Ohja ik zou er niet meer dan 5 volt opzetten anders fikt ie zo door en is misschien dat de verklaring waarom hij het niet doet

Trouwens, dit is meer een project voor in je vette car, het heeft weinig zin om zoveel moeite te gaan brouwen voor op de brommah, het moet ook tegen regen kunnen enzo, en al die draadjes is zon kutwerk. ik zou me eerst maar bezig houden of je brommer wel 100% loopt, en dan pas als ie heujlemahl af is wat leuke knightrider spulletjes erop frotten
 

Dit topic is 3774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved