Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verschil techniek tussen nieuwe brommers en oudere?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1136 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27146 - verschil techniek tussen nieuwe bro...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vatos Locos 15-3-2005 20:37 Print reply

Posts: 149
idd als je het maar goed doet en geen imi gebruikt dan vraag je om problemen
 
Hell was full so i came back
Pingu 15-3-2005 21:49 Print reply
Posts: 1842
Wat vrijwel iedereen vergeet is dat de in nl ingevoerde honda's sloom waren. Een onbegrensde belgische nsr is niets slomer dan een onbegrensde rs, wss nog sneller ook.

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
honda_freak 15-3-2005 21:56 Print reply

Posts: 7650
hier in de buurt rijd nogal wat plastik rond en dr blijft nix van ze over als ik mn gas open trek.. niet om te pochen.. maar oud is niet perse sloom.. tis alleen iets slijtage gevoeliger.. maar wat wil je.. dingen zijn al ouder dan wij.. en bij die nieuwe zooi gaat het net zo hard kapot na 5 jaar. fijn hoor
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
[RRT] Lost-P 15-3-2005 21:58 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

Wat vrijwel iedereen vergeet is dat de in nl ingevoerde honda's sloom waren. Een onbegrensde belgische nsr is niets slomer dan een onbegrensde rs, wss nog sneller ook.



idd!
 
Chille Tune shit dan
poesje 16-3-2005 19:31 Print reply

Posts: 156
dus het komt dr op neer de "vroeger"gewoon de cilinder compleet begrensd was en nu alleen maar een prop in de uitlaat? dus je zou als je aan je 50cc orri cilinder zou gaan dremelen ook zon effect moeten krijgen als je het goed doet?

(die vriend van me had een doorgang die nog maar 8mm was, top was 35 echte km. de jongen weegt wel 90kg ofzo)
 
IK BEN GEIL! wie ben jij...?
Blijhoofd 16-3-2005 19:40 Print reply

Posts: 7378
wet geving was toen veel strenger

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
LambalraceR 16-3-2005 19:45 Print reply

Posts: 2187
altyd mooi hoe iedereen alles verdedigd,

mijn mening,
pak een oud vrak bijv nsr strip hem kaal, straal hem spuit hem alles nieuw, alles na jou zin en je bent dan goedkoper uit dan dat ie ooit nieuw was als je beetje oplet natuurlijk...

tis ma een idee mijn part nieuw nsr blok zonder km's voor 350 te krijgen.....
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
John Huijben 16-3-2005 20:06 Print reply

Posts: 2433
een blok alleen kan niet snel zijn , het is de uitlaat, cilinder en carburateur die het blok snel maken.
ok, een mt blok heeft geen 6 versnellingen en membraan op carter maar dan heb je het wel gehad.

Voor mt's is gewoon minder leuk spul te krijgen (geen cilinders met vlinderpoorten, of fatsoenlijke uitlaten).

En voor nieuw spul wel, en daar zit grotendeels het verschil in.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
-Tom- 16-3-2005 20:12 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speeder

[...]
honda roeleerd en is niet kapot te krijgen (ori) maar dan ook stront ori !

Denk dat dat eerder ligt aan de instelling van de ingenieurs toendertijd. Nu moet 't zo goedkoop mogelijk en zo snel. Veel en makkelijk. Waarom denk je dat tegenwoordig onder bijna iedere schakelbrommer hetzelfde blok ligt?
Wat wel van toepassing is op de oude meuk:
De wet van een Amerikaan; White: 'If it's good, they will stop making it.'

Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 16-3-2005 20:17
 
FTS Member
Shaggy_Marv 16-3-2005 20:18 Print reply

Posts: 1891
Een zundapp of kreidler of 'echte' ouwe puch met onbegrensde cilinders halen ook snelheden van ruim 70 km'h.
Daz gewoon 't verschil. Die nieuwe dingen zijn standaard al ontgrensd.. alleen de uitlaat dus.
Ik weet niet wat die nieuwe brommers voor kilomterstand halen als ze ontgrensd zijn.
Maar een maat van mij rijdt al 80.000km met z'n puch die 75 rijdt.
Getunede cilinder, 17mm amal, ori pijp, zwaardere twv.
Dus ik denk dat 't spul van vroeger ook stuk degelijker is.
 
Oldtimers Live Longer
Joostvdw 16-3-2005 20:22 Print reply

Posts: 4789
verschil zit et em bijvoorbeeld in de krukas, bij am6 wordt er std een kruk in geleverd die 50cctje langdurig aankan, stop je er 70cc op, gaatie binnen redelijk korte tijd kapot

kreidler/zundapp/honda hadden gewoon overdreven sterke krukassen voor een 50cctje, maar daardoor houden ze het wel langer vol

ditzelfde geldt voor de versnellingsbakken, gewoon zwaarder uitgevoerd omdat ze te lui waren om uit te zoeken wat nou precies goed is :P

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
-Tom- 16-3-2005 20:23 Print reply

Posts: 4151
Mwoah, dat betwijfel ik.
En ik denk ook niet dat je met een originele Kreidler (iig met originele cilinder) boven de 60 km/h uit komt. Met een Zundapp of Fs1 btw ook niet.

 
FTS Member

Dit topic is 1268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved