Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27128 - Carburateur
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 15-3-2005 15:32 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

hoe kunnen sommige carbs dan bevriezen in de winter als er alleen maar warme lucht langs komt?


omdat je cilinder niet instant heet is.. en als ik me niet vergis is dat vooral een kwaal van de nieuwere modelen.. vaak met waterkoeling

edit.. want denk je dat meer effect heeft? een cil waar je je fikken aan brand of een windje van een graadje of -5.. nou heb ik geen idee hoe heet je cil gemiddeld word.. maar het verschil met het bevriespunt zal een stuk groter zijn.. dus is het aandeel van de cil ook meer

Dit bericht is ge-edit door honda_freak op 15-3-2005 15:35
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Ruben. 15-3-2005 15:33 Print reply

Posts: 6131
nee hoor maar er zit een cil voor de carb dus er gaat niet snel lucht langs toch? alleen beetje koude lucht van 2 graden oid

dat is wat jullie zeggen
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
honda_freak 15-3-2005 15:37 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

nee hoor maar er zit een cil voor de carb dus er gaat niet snel lucht langs toch? alleen beetje koude lucht van 2 graden oid

dat is wat jullie zeggen


uhm.. of het gebeurt niet tijdens het rijden zolang je je cil ff hebt laten warm draaien.. of ik kan het ook stellen dat verdampen energie kost van de buitenlucht.. veel energie want de waterstofbruggen moeten verbroken worden.. hierdoor kan het net ff gebeuren dat er ook bevriezing van andere onderdelen gebeurt.. maar dan ga ik egt maar gokken
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Ruben. 15-3-2005 15:38 Print reply

Posts: 6131
nu moet je niet helemaal N&G tegen me gaan doen, dan ga ik hardhuilend wegrennen
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
honda_freak 15-3-2005 15:39 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

nu moet je niet helemaal N&G tegen me gaan doen, dan ga ik hardhuilend wegrennen


nog erger.. N&T

edit: maar even de waterstofbruggen buiten beschouwing gelaten
je weet zelf ook dat water pas bij hoge temperatuur kookt.. en dus verdampt.. hoge temperatuur = veel warmte dus energie toegevoerd..

Dit bericht is ge-edit door honda_freak op 15-3-2005 15:41
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
MTX-speed 15-3-2005 16:06 Print reply

Posts: 1229
Volgens mij zit dat plastic tussenstuk ertussen om te zorgen dat de carburateur niet te warm wordt.
Zoals iedereen weet bevat warme lucht minder zuurstofmoleculen dan koude lucht. Koudere carburateur --> meer zuurstofmoleculen --> betere verbranding. (maar of het nou zoveel helpt )

Wanneer je dus last hebt van een bevriezende carburateur dan haal je dat tussenstuk ertussen uit --> carburateur wordt verwarmt door de cilinder --> carburateur bevriest niet meer.


Qua het verdampingsverhaal betreft: Volgens mij is het verlies in vermogen te verwaarlozen vergeleken met het vermogen wat er vrijkomt bij de verbranding. Zo wordt er (als ik me niet vergis) ongeveer 90% omgezet in warmte en slechts 10% in beweging. Kortom die 90% is toch, bij wijze van spreke, verloren energie en weegt niet op tegen het energieverlies van de verdamping.
Verder is de benzine, bij een goed afgestelde motor, verdampt voordat deze verbrand. Kortom: de benzine is sowieso verdampt, of het nu in de clinder pas gebeurt of al in de carburateur.

Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 15-3-2005 16:07
 
chappydriver 15-3-2005 16:58 Print reply
Posts: 291
ik heb gehoord dat dit een isolator is die er voor zorgt dat er geen gassen uit de motor naar de carburator kunnen...
 
honda_freak 15-3-2005 17:00 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Volgens mij zit dat plastic tussenstuk ertussen om te zorgen dat de carburateur niet te warm wordt.
Zoals iedereen weet bevat warme lucht minder zuurstofmoleculen dan koude lucht. Koudere carburateur --> meer zuurstofmoleculen --> betere verbranding. (maar of het nou zoveel helpt )

Wanneer je dus last hebt van een bevriezende carburateur dan haal je dat tussenstuk ertussen uit --> carburateur wordt verwarmt door de cilinder --> carburateur bevriest niet meer.


Qua het verdampingsverhaal betreft: Volgens mij is het verlies in vermogen te verwaarlozen vergeleken met het vermogen wat er vrijkomt bij de verbranding. Zo wordt er (als ik me niet vergis) ongeveer 90% omgezet in warmte en slechts 10% in beweging. Kortom die 90% is toch, bij wijze van spreke, verloren energie en weegt niet op tegen het energieverlies van de verdamping.
Verder is de benzine, bij een goed afgestelde motor, verdampt voordat deze verbrand. Kortom: de benzine is sowieso verdampt, of het nu in de clinder pas gebeurt of al in de carburateur.

Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 15-3-2005 16:07


gozer.. lees waar het om gaat.. dat was niet eens aan de orde.. het ging om het verlies van energie van de lucht en dus ook het metaal dat met die lucht in contact staat.. en dat kan bevriezing veroorzaken
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
honda_freak 15-3-2005 17:01 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chappydriver

ik heb gehoord dat dit een isolator is die er voor zorgt dat er geen gassen uit de motor naar de carburator kunnen...


wahahahaha, in brommerland noemen we dat een membraam
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 2626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved