Volgens mij zit dat plastic tussenstuk ertussen om te zorgen dat de carburateur niet te warm wordt.
Zoals iedereen weet bevat warme lucht minder zuurstofmoleculen dan koude lucht. Koudere carburateur --> meer zuurstofmoleculen --> betere verbranding. (maar of het nou zoveel helpt )
Wanneer je dus last hebt van een bevriezende carburateur dan haal je dat tussenstuk ertussen uit --> carburateur wordt verwarmt door de cilinder --> carburateur bevriest niet meer.
Qua het verdampingsverhaal betreft: Volgens mij is het verlies in vermogen te verwaarlozen vergeleken met het vermogen wat er vrijkomt bij de verbranding. Zo wordt er (als ik me niet vergis) ongeveer 90% omgezet in warmte en slechts 10% in beweging. Kortom die 90% is toch, bij wijze van spreke, verloren energie en weegt niet op tegen het energieverlies van de verdamping.
Verder is de benzine, bij een goed afgestelde motor, verdampt voordat deze verbrand. Kortom: de benzine is sowieso verdampt, of het nu in de clinder pas gebeurt of al in de carburateur.
Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 15-3-2005 16:07
|