Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX koud starten veel toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1252 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27127 - MTX koud starten veel toeren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aard 15-3-2005 17:49 Print reply

Posts: 710
Nee maar dat kan echt niet hoor op een blok.
Je draait alles toch stevig vast?
En als je motor 's nachts stil staat dan zou hij olie moeten lekker omdat hij gekrompen is?
 
wietplant 15-3-2005 17:53 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: amulder12

niet zo heen nihil, je gebruikt het ook als je krukas in je blok moet.
Heb je dat trucje niet gehad bij natuurkunde dat je zon balletje en een ringetje hebt. Balletje past door ringetje Verhit balletje en hij past niet meer


ja verhit het balletje met een vlam van 2000 grade en dat balletje is van speciaal materiaal gemaakt wat een groot uizettings coifficent ( ofzo) heb. en je blok juist niet deze is juist gemaakt om bij warmte ( en dus ook bij kou ) niet / nauwelijks te krimpe / uitzete
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
MTX-speed 15-3-2005 17:57 Print reply

Posts: 1229
Nee, lijkt me inderdaad dat het niet aan het krimpen/uitzetten kan liggen.
Lijkt me eerder dat het aan de afstelling ligt. Aan je luchtschroef dus (aangezien de gasschuif nagenoeg helemaal onderin staat).
Wanneer ik deze anders af zou stellen (verder indraai) dan was het euvel over. Maar wanneer de moter dan op temperatuur kwam liep hij voor geen meter meer.
Mijn oplossing: brommer niet warmdraaien, maar meteen wegrijden. En WEL RUSTIG!!! Beestje nie verkracht, da's foei!

Nu rijdt ik overigens nooit meer warm. Schijnt een motor meer mee te lijden hebben dan dat je gewoon rustig wegrijdt. Scheelt overigens nog (een beetje) brandstof ook.
 
mattiasss 15-3-2005 21:12 Print reply

Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GU//SY

Hm.... die heb ik nog niet gevonden?
't gaat hier om een 13mm Keihin carb h?... cker weten dat daar een lucht schroef opzit?

edit: Oja, ik herinner me het weer. Zo'n grotere stelschroef aan die rubberen slang tussen carb en luchtfilter Zal ik daar eens aan draaien als tie is afgekoeld



Dit bericht is ge-edit door GU//SY op 15-3-2005 14:13


De luchtstelschroef is de rechts dus die onder JAPAN :p


 
honda's are nice
a honda highrider 15-3-2005 21:13 Print reply

Posts: 1818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mattiasss

[...]


De luchtstelschroef is de rechts dus die onder JAPAN :p afbeelding





je vindjezelf wel erg grappig of niet?
 
D? Mo(raal)derator
GU/\/SY 5-4-2005 11:06 Print reply

Posts: 341
ok, maar wat waarschijnlijk met dit probleem te maken heeft. Vandaar geen nieuw topic:


Brom loopt dus erg slecht als hij niet warm is, kan pas fatsoenlijk optrekken na ong. 3km
-----------------------------------------------

Als de brommer warm is, rijd hij alleen goed op top of bijna top snelheid. Optrekken gaat ook prima. Alles onder de topsnelheid rijdt niet lekker. Hji begint dan, naar wat ik denk dat het heet, te ' 4-takten'. Inouden, optrekken, inhouden, optrekken......

Heeft dit wat met elkaar te maken, en wat is eraan te doen?

50cc
13 carb met sproeier 75.
org uitlaat
org luchtfilter
 
mulder 5-4-2005 11:39 Print reply

Posts: 13701
verkeerde sproeier
 
GU/\/SY 5-4-2005 11:40 Print reply

Posts: 341
k heb nog een kleinere liggen, 73 dacht ik, maar dat wil niet. Als je vol gas geeft gaat die uit dacht ik (is tijdje geleden)

Wat voor spoeier zou ik moeten proberen?

 
snowboarderke 5-4-2005 11:44 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mattiasss

De luchtstelschroef is de rechts dus die onder JAPAN :p



euh als ik me niet vergis is dat de stationair schroef, de linkse is de luchtschroef, niet?
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
GU/\/SY 5-4-2005 11:48 Print reply

Posts: 341
nou, die grote schroef, die links zit van de stationair schroef, zit helemaal dicht gedraait.
Ietsjes losdraaien en ik denk dat dat ding eruit flikkert. Geen idee of die helemaal dicht moet zitten of niet, tell me
 
mulder 5-4-2005 11:50 Print reply

Posts: 13701
maakt bij mij niets uit. mijnes heeft nu netjes stationair toerental, ik dacht aan dat koud verhaal omdat mijnes het niet had als ie warmer was of als het warm is.
 
snowboarderke 5-4-2005 11:50 Print reply

Posts: 2193
lees dit maar eens door
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Kampersjaak 5-4-2005 13:24 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GU//SY

nou, die grote schroef, die links zit van de stationair schroef, zit helemaal dicht gedraait.
Ietsjes losdraaien en ik denk dat dat ding eruit flikkert. Geen idee of die helemaal dicht moet zitten of niet, tell me


moet verder open,
ff iets grotere sproeier er in doen als die in toeren gaat klimmen automatisch
 
oderint dum metuant
GU/\/SY 5-4-2005 13:37 Print reply

Posts: 341
grotere spoeier denk ik zelf eigenlijk niet. Bougie is al behoorlijk zwart namelijk
 
Kampersjaak 5-4-2005 13:41 Print reply

Posts: 12285
luchtschroef verder open.
mischien ff gasnaald omhoog gooien
 
oderint dum metuant

Dit topic is 1744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved