Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX koud starten veel toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27127 - MTX koud starten veel toeren
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GU/\/SY 15-3-2005 11:53 Print topicpost

Posts: 341
Ik heb het volgende probleempje met mijn MTX.

Als ik de brommer 's ochtends start, nu een paar graden boven nul, maakt dat ding gigantisch veel toeren, zonder choke of met. ( choke moet ff aan, gigantisch veel toeren, doe ik em weer in, valt de brommer uit )

Ik snap dat het normaal is dat als een brommer niet warm is dat ie wat meer toeren draait, maar hij zit nu echt aan de max wat het cilindertje aankan, alsof je vol gas geeft. Dit houd na een tijdje wel op.

Ook duurt het behoorlijk lang, een km of 2-3, voordat het ding een beetje op temperatuur is en je een beetje kan doortrekken in z'n 1 en 2.

ding is helemaal standaard. Enige wat ik niet weet is wat voor bougie erin zit, misschien dat dit het probleem kan veroorzaken.
 

mt80 15-3-2005 13:39 Print reply

Posts: 2071
denk meer dat het je afstelling of valse lucht is..
 
GU/\/SY 15-3-2005 13:53 Print reply

Posts: 341
nou, valse lucht denk ik eigenlijk niet. Als de brommer eenmaal warm is loopt 'ie wel heel mooi, ook stationair.
 
mangoo 15-3-2005 13:55 Print reply

Posts: 743
ga eens met je luchtstelschroev prutsen! als je hem indraait krijgt hij minder lucht en als je hem uitdraait meer.
 
Terror 15-3-2005 13:55 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mangoo

ga eens met je luchtstelschroev prutsen! als je hem indraait krijgt hij minder lucht en als je hem uitdraait meer.


bever? boeken? zometeen? :P
 
GU/\/SY 15-3-2005 13:58 Print reply

Posts: 341
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mangoo

ga eens met je luchtstelschroev prutsen! als je hem indraait krijgt hij minder lucht en als je hem uitdraait meer.


je bedoelt die stel schroef op de carburateur? Als ik die verder uitdraai, is het misschien wel zo dat de brommer koud minder hard loopt, maar als die dan warm is, dan loopt tie niet meer stationair omdat hij te weinig toeren draait. Hij draait nu stationair al weinig toeren. ( weet niet precies hoeveel, toerentalkabel is kapot, ik denk 1500 of minder )
 
Aard 15-3-2005 14:09 Print reply

Posts: 710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GU//SY

[...]


je bedoelt die stel schroef op de carburateur? Als ik die verder uitdraai, is het misschien wel zo dat de brommer koud minder hard loopt, maar als die dan warm is, dan loopt tie niet meer stationair omdat hij te weinig toeren draait. Hij draait nu stationair al weinig toeren. ( weet niet precies hoeveel, toerentalkabel is kapot, ik denk 1500 of minder )


Hij bedoelt die andere, de luchtstelschroef.
 
GU/\/SY 15-3-2005 14:11 Print reply

Posts: 341
Hm.... die heb ik nog niet gevonden?
't gaat hier om een 13mm Keihin carb h?... cker weten dat daar een lucht schroef opzit?

edit: Oja, ik herinner me het weer. Zo'n grotere stelschroef aan die rubberen slang tussen carb en luchtfilter Zal ik daar eens aan draaien als tie is afgekoeld



Dit bericht is ge-edit door GU//SY op 15-3-2005 14:13
 
Timba MTXSH 15-3-2005 15:27 Print reply
Posts: 388
Hij zit op je carb volgensmij hoor. Als je op je brommer zit aan de rechterkant vlak bij de luchtinlaat, niet op de slang tussen carb en luchtfilter. Een plat schroefje..
 
Ruben. 15-3-2005 15:37 Print reply

Posts: 6131
die slang aan je lucht filterslang zit er alleen maar om je slang aan je carb vast te houden
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
MTX-speed 15-3-2005 15:55 Print reply

Posts: 1229
Heb hetzelfde gehad, ook helemaal origineel (op de uitlaat). Dit kreeg ik met afstellen niet verholpen (ECHT NIET). Heb alles geprobeerd.
Toen heb ik er maar een 18mm op gezet. Toen ik 2 maanden terug de originele carburateur erop had gezet was het over. Snap nog steeds niet waardoor het kwam.
 
Alvilon 15-3-2005 15:57 Print reply

Posts: 1013
Ik zit nu met hetzelfde :s

Ik wordt der gek van :s

Kut ori carbs :s

Kga nu ook ff met de luchtschroef klooien
 
Cb350four, Big Bore, Big Brakes
wipe-out 15-3-2005 17:03 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 
mulder 15-3-2005 17:39 Print reply

Posts: 13701
Ik heb het ook, ik denk dat het komt door het krimpen door de kou van het metaal. Daardoor krijg je valse lucht en maakt ie vanzelf toeren. Als je hem eenmaal warm hebt past alles weer precies door het uitzetten van het metaal.
 
Aard 15-3-2005 17:41 Print reply

Posts: 710
Lijkt me wel heeeeeeeeel sterk!
Krimpen en uitzetten is echt nihil.
 
mulder 15-3-2005 17:45 Print reply

Posts: 13701
niet zo heen nihil, je gebruikt het ook als je krukas in je blok moet.
Heb je dat trucje niet gehad bij natuurkunde dat je zon balletje en een ringetje hebt. Balletje past door ringetje Verhit balletje en hij past niet meer
 

Dit topic is 1743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved