Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt op mix aanpassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27124 - yamaha dt op mix aanpassen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 587 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alain87nl 15-3-2005 8:40 Print topicpost
Posts: 78
ik wil m'n yamaha dt op mix laten lopen, maar ik weet niet zeker of ik dat gewoon zomaar mag doen.
ik heb namelijk ook een olietank en die gaat via een slangetje m'n blok in (rechtsachter m'n cilinder, als je op de brommer zit) en komt daarnaast er ook weer uit en dan gaat hij naar mijn carburateur
mijn vraag
waarom gaat dat slangetje eerst mijn blok in en dan er weer uit?
en kan ik die olietank gewoon afsluiten en mix gaan tanken of niet?
 

Tijzzz 15-3-2005 9:58 Print reply

Posts: 4215
waarom gaat dat slangetje eerst mijn blok in en dan er weer uit?
en kan ik die olietank gewoon afsluiten en mix gaan tanken of niet?

Het gaat eerst in je blok en dan er weer uit omdat er daar een pompje zit, wat de goede hoeveelheid olie geeft.

Je moet het slangetje als het terug uit het blok komt afsluiten in de richting van je spruitstuk / carburateur of waar t ook maar naar toe gaat. Dat kan je bv doen door een boutje in t slangetje te draaien.

Daarna kan je gewoon 1:40 of 1:50 in je tank gooien en hoef je je olietank niet meer te gebruiken.

Waarom wil je eigenlijk oliepomp afsluiten?
 
alain87nl 15-3-2005 11:50 Print reply
Posts: 78
ok bedankt, omdat ik net een gat in m'n zuiger heb gebrand en ik nu geen risico wil lopen met een oliepomp die het niet meer doet of een leiding die verstopt zit.
mix tanken is gewoon veiliger.
 
MTX-speed 15-3-2005 12:09 Print reply

Posts: 1229
Inderdaad een goed idee.
Zo zijn bij de Honda's de oliepompen ook vrij onbetrouwbaar na een jaar of 3-4. Ik reed ook altijd op mengsmering. Mengverhouding: 1:25. Dat was dan altijd wel bij een getunede 70 of 80cc of hoger. Nooit spijt van gehad want mij uitlaten zijn nog nooit dicht gaan zitten en mijn cilinders gingen over het algemeen heel lang mee. Kortom: je kunt beter teveel smeren dan te weinig vindt ik. Alleen 50cc zou ik niet meer smeren dan 1 op 40, omdat daarvan vaak wel de uitlaat dicht gaan zitten.
 
Terror 15-3-2005 13:39 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alain87nl

ok bedankt, omdat ik net een gat in m'n zuiger heb gebrand en ik nu geen risico wil lopen met een oliepomp die het niet meer doet of een leiding die verstopt zit.
mix tanken is gewoon veiliger.


gat in de zuiger kan ook komen door onsteking of iets dergelijks
 
mangoo 15-3-2005 13:58 Print reply

Posts: 743
je krijgt vaak een gat in je zuiger als je ontsteking te vroeg staat niet door oliepompen
 
alain87nl 15-3-2005 14:12 Print reply
Posts: 78
nee, dat weet ik, maar ik bedoel ook niet dat dat gat in mijn zuiger aan de smering lag, maar als ik er nu een nieuwe zuiger in doe wil ik wel zeker weten dat hij goed smeert, dus vandaar dat ik er mengsmering van ga maken (zonder oliepomp).
 
alain87nl 17-3-2005 16:18 Print reply
Posts: 78
gaat m'n oliepompt eigenlijk niet kapot als je hem gewoon afsluit, want dan staat hij de hele tijd 'droog' te pompen, of kan dat geen kwaad?
 
meneer zuigerveer 17-3-2005 17:12 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alain87nl

gaat m'n oliepompt eigenlijk niet kapot als je hem gewoon afsluit, want dan staat hij de hele tijd 'droog' te pompen, of kan dat geen kwaad?

kan geen kwaad
 
...
S.Brouwer 17-3-2005 17:14 Print reply

Posts: 1783
ff kabeltje doorknippen, of een normale universele gaskabel halen dan hoeft dat ding niet te pompen
 

Dit topic is 587 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved