Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gat in zuiger gebrand (yamaha dt)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27117 - gat in zuiger gebrand (yamaha dt)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alain87nl 14-3-2005 20:00 Print topicpost
Posts: 78
Hallo iedereen,
ik heb vorige week een yamaha dt gekocht. Ik had er voor de zekerheid meteen een nieuwe bougie in gedaan (deze was achteraf gezien ong. 1,5 mm langer, maar hij stak niet 'uit' de cilinderkop, maar na ong. 20km brande ik een gat in m'n zuiger.
Daarvoor leek het net of hij telkens verzoop. (ik kon niet volgas rijden) Maar toen ik bijna thuis was dacht ik ik probeer toch eens vol gas te blijven rijden en toen brandde ik dus een gat in mijn zuiger.

Setup originele 50cc + 16mm mikuni (sproeier 100) + originele uitlaat,

De uilaat poort was voor 1 derde dichtgekoold. En ik heb ook echt het idee dat hij veel te rijk stond, maar de bougie was niet overdreven donker.

Wie weet wat het probleem was?
En is een 100 mikuni sproeier in een 16mm te veel?

 

Ariej 14-3-2005 20:20 Print reply

Posts: 3685
misschien combinatie
-teveel benzine
-te vroege ontsteking
-verkeerde hittegraad bougie
dat er een gat is ontstaan
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
cerberus10 14-3-2005 20:21 Print reply

Posts: 2338
komt waarschijnlijk door verkeerde hittegraad bougie.
 
Terror 14-3-2005 20:53 Print reply

Posts: 9269
ik denk eerder aan detonatie oftewel te late onsteking
 
alain87nl 15-3-2005 8:30 Print reply
Posts: 78
de bougie die er eerst in zat was een 'super' van bosch, en die ik er zelf in heb gezet was een 'ngk r bpr7hs'
is dit een goede hittegraad voor een brommer die ong 7 a 8000 toeren draaide?
en is sproeier 100 in mikuni 16mm erg groot ofniet, want ik had het idee dat hij veelste rijk stond afgesteld?
en heeft een dt eigenlijk gewoon een ontsteking met contactpunten of is hij elektronisch?
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 15-3-2005 8:35 Print reply

Posts: 12846
Contactpunten
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
richard3 15-3-2005 9:42 Print reply

Posts: 5198
je hoorde hem niet op de zuiger tikken ? want dat kan ook natuurlijk anders staat wss je ontsteking verkeerd en heb je nu dus een gat in je zuiger
 
op naar de grote brommers
alain87nl 15-3-2005 11:52 Print reply
Posts: 78
nee de bougie stak niet eens 'uit' mijn cil-kop dus.
(en aangezien de zuiger niet 'uit' de cil komt , kunne ze elkaar nooit raken
 
MTX-speed 15-3-2005 12:05 Print reply

Posts: 1229
Heb ongeveer hetzelfde gehad, bij mij was echter de bovenkant van de zuiger doormidden gebroken, was dan ook wel bij ongeveer 13000 toeren met een getunede 70 imitatie.

Bij mij was de oorzaak:
- te hoge compressie (afgevlakte pet)
- te vroege ontsteking (vroege grondplaat helemaal op z'n vroegst)
- te hoge warmtegraad bougie (B9HS)
- te hoog toerental
Daarbij liep de mijne wel redelijk goed (op hoog toerental) maar kreeg op lager toerental ook teveel benzine
 
Olaf 15-3-2005 14:54 Print reply
Posts: 473
De ontsteking bij een yamha kan niet aangepast worden dus waarschijnlijk is het te veel compressie, kijk even met wat soldeer tin wat je squish is zou ik zeggen.
en kijk je contactpunten na, openen ze 3.5 mm? en zijn de oppervlakten glad?

Dit bericht is ge-edit door Olaf op 15-3-2005 14:55
 
S.Brouwer 15-3-2005 14:55 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Olaf

De ontsteking bij een yamha kan niet aangepast worden dus waarschijnlijk is het te veel compressie, kijk even met wat soldeer tin wat je squish is zou ik zeggen.
en kijk je contactpunten na, openen ze 3.5 mm? en zijn de oppervlakten glad?

Dit bericht is ge-edit door Olaf op 15-3-2005 14:55


oftwel je kan wel je ontsteking regelen door je contactpunten goed te zetten.
 
Olaf 15-3-2005 14:57 Print reply
Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

[...]


oftwel je kan wel je ontsteking regelen door je contactpunten goed te zetten.


niet het tijdstip
 
S.Brouwer 15-3-2005 14:59 Print reply

Posts: 1783
maar wel of je onsteking het wel of niet doet, of slecht
 
vinnie 15-3-2005 15:32 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alain87nl

de bougie die er eerst in zat was een 'super' van bosch, en die ik er zelf in heb gezet was een 'ngk r bpr7hs'
is dit een goede hittegraad voor een brommer die ong 7 a 8000 toeren draaide?



doe er voortaan maar een 8 of 9 in voor de zekerheid


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

blaat

- te hoge warmtegraad bougie (B9HS)



met een 9 brand je juist niet snel een gat.. met een 6 wel..



Dit bericht is ge-edit door vinnie op 15-3-2005 15:34
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
alain87nl 15-3-2005 21:42 Print reply
Posts: 78
ja, ik ga er nu een 9 in doen. 0
en het lag idd aan bougie, want compressie is niet zo hoog (normaal)
 

Dit topic is 1245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved