Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #27109 - Wat WEL en wat NIET polijsten...
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 2208 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Tsxdude AKU MicheL |
14-3-2005 19:11 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
doe ik, maar het zal niet alle olie betreffen maar een deel, en ik vraag me af of je big - end en je lagers dat korte stukje met minder smering merken..
Korte stukje?, als je naar de racery gaat vergelijken, laten ze cilinder ook MAX toeren maken, tunen de verder en breder dan je bij weggebruik zou doen omdat je daar tot het uiterste moet, ga dus dat niet met elkaar vergelijken
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Bullet |
14-3-2005 19:12 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
doe ik, maar het zal niet alle olie betreffen maar een deel, en ik vraag me af of je big - end en je lagers dat korte stukje met minder smering merken..
nou denk toch dat je toch wel optimale smering nodig hebt @ 13/13,5k
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
wiebutt |
14-3-2005 19:13 |
Posts: 6264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
nou denk toch dat je toch wel optimale smering nodig hebt @ 13/13,5k
idd
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
christianos |
14-3-2005 19:38 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
[...]
Korte stukje?, als je naar de racery gaat vergelijken, laten ze cilinder ook MAX toeren maken, tunen de verder en breder dan je bij weggebruik zou doen omdat je daar tot het uiterste moet, ga dus dat niet met elkaar vergelijken
daar gaat het niet om, jullie drijven af, het gaat mij om de topicstarter, dus voor huis tuin en keuken gebruik om het zo maar even te zeggen.
En ik geloof gewoon niet in plakkende olie enzovoort, misschien jullie wel.
Maar het heeft volgens mij geen enkele nut om je carters te polijsten vooor een betere flow ofzo, je zal misschien zoals jullie zeggen , er alleen maar gezeik mee krijgen.
|
|
|
|
brutalmb70 |
15-3-2005 23:50 |
Posts: 536 |
ik bedoelde dus ook inlaat of uitlaat of spoelers ofzo ??
wat nou precies wel en wat nou precies niet...
|
|
|
|
christianos |
15-3-2005 23:52 |
Posts: 20445 |
haal gewoon in de cilinder de sherpe randjes weg en rijden maar.
dat heet gewoon afwerken en niet polijsten
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
15-3-2005 23:54 |
|
christianos |
15-3-2005 23:55 |
Posts: 20445 |
ga ff spelen ofzo
das mijn mening
|
|
|
|
jona |
15-3-2005 23:57 |
Posts: 404 |
ik geloof dat ervaren tuners het r zelfs niet over eens zijn, polijsten of niet, laat het dus amaal maar gewoon zo.alleen de boel een beetje afwerken kan soms wel nuttig zijn (volgens mij)
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
15-3-2005 23:57 |
Posts: 10676 |
ooohw ik lees je profiel al, geeft al aan wrom we jou dus niet serieus hoeven te nemen...
Quote: De Grote Hap Club
Wij zetten ons in om zoveel mogelijk te happen op nutteloze en uitdagende posts
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
christianos |
15-3-2005 23:59 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
ooohw ik lees je profiel al, geeft al aan wrom we jou dus niet serieus hoeven te nemen...
[...]
gut o gut, zijn we in de christianus pest dag mode?
luister nou ff , dat is wat IK denk, en zoals hierboven wordt gezegd zal JIJ het niet merken als het doet voor weggebruik, dus voordat je es replyedd, lees eerst ff goed
maar ga jij tog lekker ff je carter zandstralen zodat er bobbeltjes inkomen om het gas vast te houden
|
|
|
|
Lawrence |
16-3-2005 1:50 |
Posts: 663 |
Het is nou eenmaal wel zo dat een golfbal eruit ziet zoals ie eruit ziet, met kuiltjes. Dit geeft een lagere luchtweerstand dan een perfect gepolijste bal.
Hetzelfde geld ook omgekeerd, dus in een leiding (of spoelpoort in dit geval).
Wat wel zo is, is dat de kuiltjes, of ruw oppervlak van mij part, zorgen voor een langzaam stromend oppervlak laag. Deze laag heeft een bepaalde dikte.(afhankelijk van het type gas, stroomsnelheid, stromingstype etc etc)
Hierdoor wordt de effectieve diameter van een leiding wel kleiner.
Voor polijsten of ruw maken is dus allebei wel wat te zeggen.
wat trouwens wel zo is, vaste deeltjes slaan sneller neer in langzaamstromende gassen. Maak je je uitlaatpoort ruw, dan zal er dus sneller een koollaag vormen dan wanneer deze gepolijst is. Uiteindelijk komt t er toch wel op, dus dit zou alleen bruikbaar zijn in de racerij, waar vaak gedemonteerd wordt
|
|
|
|
M.O. |
16-3-2005 8:56 |
Posts: 1289 |
m'n broer heeft bij z'n scooter uitlaatpoort gepolijsts enigste wat veranderde was dat hij iets meer kracht onderin kreeg
(gebruikt hem alleen voor meetings enzo)
|
|
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW |
|
brutalmb70 |
16-3-2005 10:18 |
Posts: 536 |
neej maar ik wou het gewoon ff weten, kzal het wel gaan uit proberen maar niet in de zin van dat ik d8 dat je er "veel" meer vermogen mee kan behalen....
eerder gewoon voor de weet...
gewoon een vraag, maar je kop van je zuiger polijsten of je cil.kop....is dat voor of nadelig ??
(omdat je daar natuurlijk met kool-aanslag enzo zit...)
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
16-3-2005 10:36 |
|
Dit topic is 2208 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|