Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat WEL en wat NIET polijsten...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27109 - Wat WEL en wat NIET polijsten...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2199 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kreidler rs 14-3-2005 19:03 Print reply

Posts: 6202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

[...]


en hoe wou je dat verklaren?

geen idee, ik zal wel stront lulle
 
bier drinken en kut roepen
christianos 14-3-2005 19:04 Print reply

Posts: 20445
denk het ook..
 
Palava 14-3-2005 19:04 Print reply

Posts: 2866
als een opppervlak glad is, dan is het gas over metaal.

is je opppervlak ruw (bv licht opgeschuurt)
dan blijft er veen laagje gas hop hangen. het andere gas stroomt over dit laagje. dat geeft minder weerstand dan gas-metaal. in je carb heeft het ook zin om op te ruwen, want dan mengt je mengsel beter..

is @ wiebutt

Dit bericht is ge-edit door Palava op 14-3-2005 19:04
 
Tsxdude AKU MicheL 14-3-2005 19:04 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kreidler rs

[...]

dacht ooit iets gelezen te hebben dat er dan niet genoeg olie bij de krukas kwam ofzo(maar ik zal het wel fout hebbe)


Olie is vaak zwaarder dan de benzine en lucht, en zakt daarom naar beneden, als het nou superglad is, gaat het aan de wand plakken...
Als je het orgineel zou laten, geen de wand een soort van werveling af waardoor je olie geen kans heeft uit het mengsel weg te komen....

Wat dus beter voor de smering is...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
christianos 14-3-2005 19:05 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava

als een opppervlak glad is, dan is het gas over metaal.

is je opppervlak ruw (bv licht opgeschuurt)
dan blijft er veen laagje gas hop hangen. het andere gas stroomt over dit laagje. dat geeft minder weerstand dan gas-metaal. in je carb heeft het ook zin om op te ruwen, want dan mengt je mengsel beter..

is @ wiebutt

Dit bericht is ge-edit door Palava op 14-3-2005 19:04


, niet dat jij dat ooit gaat merken....
in normaal weggebruik dan..
 
Tsxdude AKU MicheL 14-3-2005 19:06 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]




Wat dus beter voor de smering is...

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
wiebutt 14-3-2005 19:06 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

[...]


, niet dat jij dat ooit gaat merken....
in normaal weggebruik dan..


Hij verklaart gewoon wat ik vroeg ?

 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
christianos 14-3-2005 19:06 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


Olie is vaak zwaarder dan de benzine en lucht, en zakt daarom naar beneden, als het nou superglad is, gaat het aan de wand plakken...
Als je het orgineel zou laten, geen de wand een soort van werveling af waardoor je olie geen kans heeft uit het mengsel weg te komen....

Wat dus beter voor de smering is...


ja is leuk en aardig, maar wat nau als er na 1 kilometer zich een laagje olie op de wand heeft gevormd?
dat kan het niet meer kleven en gaat het verhaal niet meer op
 
christianos 14-3-2005 19:07 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

[...]


Hij verklaart gewoon wat ik vroeg ?



ja maar ik vraga of het uberhaupt nut heeft

en dat is interesant voor de topicstarter?
 
Tsxdude AKU MicheL 14-3-2005 19:07 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

[...]


ja is leuk en aardig, maar wat nau als er na 1 kilometer zich een laagje olie op de wand heeft gevormd?
dat kan het niet meer kleven en gaat het verhaal niet meer op


En jij denkt dat de olie per liter op de wand gaat plakken na 1 kilometer?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
christianos 14-3-2005 19:08 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


En jij denkt dat de olie per liter op de wand gaat plakken na 1 kilometer?

daar gaat het niet om, maar dit effect is van korte duur.
het gaat tog om lange termijn?
 
Bullet 14-3-2005 19:09 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

[...]

daar gaat het niet om, maar dit effect is van korte duur.
het gaat tog om lange termijn?


denk ff heel goed na
 
**My BungHole Will Speak Now**
Palava 14-3-2005 19:10 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

[...]


, niet dat jij dat ooit gaat merken....
in normaal weggebruik dan..


1, ik leg wat uit.
2, dat zeg ik niet. mijn buurjongen die zit in de racerij en die heeft t me ff verteld/uitgelegd, want daar scheelt het wel ( elk beetje helpt)



en wat de TS eraan heeft, nou, nu weet hij dat alles polijsten hem geen voordeel oplevert....

Dit bericht is ge-edit door Palava op 14-3-2005 19:11
 
christianos 14-3-2005 19:10 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

[...]


denk ff heel goed na


doe ik, maar het zal niet alle olie betreffen maar een deel, en ik vraag me af of je big - end en je lagers dat korte stukje met minder smering merken..
 
Ruben. 14-3-2005 19:10 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava

[...]


1, ik leg wat uit.
2, dat zeg ik niet. mijn buurjongen die zit in de racerij en die heeft t me ff verteld/uitgelegd, want daar scheelt het wel ( elk beetje helpt)


er zitten echt zo fucking veel mensen in nl in de racerij, waarom niemand bij mij in de buurt :(
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?

Dit topic is 2199 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved