Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kettingzaag ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1254 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27090 - kettingzaag ontsteking
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RJ Tuning 14-3-2005 20:02 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

[...]


niet meer verwachten dan een "leukere gasreactie"


hmm okej dan weet ik genoeg

Dit bericht is ge-edit door RJ Tuning op 14-3-2005 20:03
 
Joostvdw 14-3-2005 20:03 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning

[...]


nee dat is juist wat ik wil.
maar wat zijn de nadelen(geen gelul over slijtage enz)



als jij slijtage geen nadeel vind, dan is er geen nadeel, behalve dat je te ver zou kunnen afdraaien en dan je magneten tegen kan komen, waarna je je vliegwiel weg kan gooien, maar verder....
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
RJ Tuning 14-3-2005 20:04 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


als jij slijtage geen nadeel vind, dan is er geen nadeel, behalve dat je te ver zou kunnen afdraaien en dan je magneten tegen kan komen, waarna je je vliegwiel weg kan gooien, maar verder....


neej laatmaar ik las et al in ieder geval bedankt

Dit bericht is ge-edit door RJ Tuning op 14-3-2005 20:04
 
dr.2takt 14-3-2005 20:05 Print reply

Posts: 314
mischien of topic maar wat betekent curve psies??????
 
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien
Joostvdw 14-3-2005 20:07 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtrjelmer

mischien of topic maar wat betekent curve psies??????


een goeie elektronische ontsteking vervroegd het ontstekingstijdstip steeds verder naarmate de brommer meer toeren maakt

als je deze vervroeging in een grafiek zet t.o.v. de toeren, krijg je bij een goeie CDI een glooiende kromme lijn, dit heet de curve
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
dr.2takt 14-3-2005 20:13 Print reply

Posts: 314
oh oke dus de onsteking versteld zich tijdens het rijden,,,

ik heb een yamaha dtr en die heeft een elektrische ontsteking maar volgens mij zit dur geen cdi op,,..dacht ik hoor..

of weet iemand het heel zeker?????

en ik weet dit is oftopic..anders maak ik wel ff een nieuw topic aan..:-}
 
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien
Blorn 14-3-2005 20:14 Print reply

Posts: 13825
Als het een electronische ontsteking is heeft ie wel een CDI.
 
Joostvdw 14-3-2005 20:15 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Als het een electronische ontsteking is heeft ie wel een CDI.


maar niet iedere CDI hoeft een curve te hebben

al lijkt het me sterk dat ie het niet heeft hoor...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
dr.2takt 14-3-2005 20:19 Print reply

Posts: 314
euh ghe ghe ..nu begint ut een beetje verwarrent te worden...

dus een elek. ontsteking heeft cdi

maar niet elke cdi hoeft curve te hebben ,,noem is een voorbeeld?? een type brommer ofzo

en ik weet zeker dat ik wel een elek. ontsteking heb maar ik heb me cdi nog nooit gezien..

een maat van me heeft wel cdi heb um ook gezien enzo maar dat zown ding zit nie aan mijn kabel boom hoor.. (aprilia af1)
 
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien
mangoo 14-3-2005 20:26 Print reply

Posts: 743
dan zit hij waarschijnlijk in je bobine verwerkt
 
dr.2takt 14-3-2005 20:31 Print reply

Posts: 314
oh oke dat zal dan wel
 
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien
Hans F 14-3-2005 20:32 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


weinig, je massa word iets minder, maar scheelt niet heel veel denk ik zo

wat je beter kunt doen is een andere ontstekinscurve realiseren, denk dat je daar meer aan hebt


standaard vliegwiel is zo huge ass, maakt zeker wel wat uit.
Het scheelt in acceleratie in de lagere versnellingen. Je hoeft nl. niet iedere keer dat super zware lompe vliegwiel te versnellen

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 14-3-2005 20:33
 
-Tom- 14-3-2005 20:35 Print reply

Posts: 4151
Massatraagheidsmoment!
 
FTS Member

Dit topic is 2654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved