Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kettingzaag ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1290 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27090 - kettingzaag ontsteking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

a honda highrider 14-3-2005 9:01 Print topicpost

Posts: 1818
hallo,

Je hoort her er der wel eens dat mensen de ontsteking van een kettingzaag op hun brommer zetten. kan iemand mij vertellen of het slim is om een dit bij mijn mtx te doen, want de onsteking heeft veel weg van een binnenrotor. Geeft het genoeg verschil met mijn ori ontsteking.

de setup van de mtx is: 80cc. 24 mm carburateur. watergekoeld met 6 bak.

Alleen serieuse reacties.
 
D? Mo(raal)derator

mt80 14-3-2005 12:21 Print reply

Posts: 2071
je hoort het idd wel is vaker, alleen ik denk dat het nogal veel werk is om het aan te passen op je honda blokje
 
Joostvdw 14-3-2005 13:25 Print reply

Posts: 4789
een kettingzaag hoeft alleen vermogen bovenin te hebben, soort scooter dus

als jij nu deze ontsteking op je mtx zet, zal hij wel snellere gasreactie hebben omdat simpelweg je vliegwiel lichter is, maar de ontstekingscurve zal nou niet echt fijn zijn

al met al, denk ik dat het te weinig opleverd voor waarschjinlijk erg veel moeite
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
marcel 14-3-2005 13:26 Print reply

Posts: 1533
als zon ding al een curve heeft

 
wipe-out 14-3-2005 13:27 Print reply

Posts: 7672
De ontstekingscurve wordt volgens mij (voor het grootste deel) door je CDI bepaald, dus in princiepe moet het wel kunnen lijkt me. Dan moet die kettingzaagontsteking alleen geen contactpuntjes hebben.
 
Joostvdw 14-3-2005 13:29 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

De ontstekingscurve wordt volgens mij (voor het grootste deel) door je CDI bepaald, dus in princiepe moet het wel kunnen lijkt me. Dan moet die kettingzaagontsteking alleen geen contactpuntjes hebben.


maar zoals je ongetwijfeld weet, heeft niet iedere CDI een goeie curve, dus ookal heeftie een curve, kan die nog steeds kut/verkeerd zijn op je mtx

of je bedoel je kettingzaagontsteking op je ori mtx cdi? weet niet of dat wel gaat lukken..
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
a honda highrider 14-3-2005 15:50 Print reply

Posts: 1818
ok

tanks

en mijn vliegwiel afdraaien?
 
D? Mo(raal)derator
Hans F 14-3-2005 15:54 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: a honda highrider

ok

tanks

en mijn vliegwiel afdraaien?


kan je ook doen
 
RJ Tuning 14-3-2005 19:46 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


kan je ook doen


en boekt dat ook resultaat?
 
Joostvdw 14-3-2005 19:49 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning

[...]


en boekt dat ook resultaat?


weinig, je massa word iets minder, maar scheelt niet heel veel denk ik zo

wat je beter kunt doen is een andere ontstekinscurve realiseren, denk dat je daar meer aan hebt
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
RJ Tuning 14-3-2005 19:50 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


weinig, je massa word iets minder, maar scheelt niet heel veel denk ik zo

wat je beter kunt doen is een andere ontstekinscurve realiseren, denk dat je daar meer aan hebt


denk je dat of weet je dat zeker?
 
Bullet 14-3-2005 19:51 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning

[...]


denk je dat of weet je dat zeker?


met een lichtere vliegwiel krijg je niet ineens een andere curve ofzo
 
**My BungHole Will Speak Now**
Joostvdw 14-3-2005 19:52 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning

[...]


denk je dat of weet je dat zeker?


ik weet het niet in de zin van, heb et nooit gedaan of gezien

maar als je enig idee hebt van de dikte van een honda vliegwiel kan je je ook wel indenken dat er niet heel veel vanaf kan voordat je de magneten aantast

en ik weet wel dat de ontstekingcurve van een std honda cdi vrij brak is en dat daar veel vermogenswinst te halen is, jammere is dat er bijna geen mogelijkheden daartoe zijn en degene die er zijn erg duur zijn
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
RJ Tuning 14-3-2005 19:55 Print reply

Posts: 3242
kan in diameter cker een halve cm af

zal dat veel schelen??

Dit bericht is ge-edit door RJ Tuning op 14-3-2005 19:55
 
Bullet 14-3-2005 20:00 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning

kan in diameter cker een halve cm af

zal dat veel schelen??

Dit bericht is ge-edit door RJ Tuning op 14-3-2005 19:55


niet meer verwachten dan een "leukere gasreactie"
 
**My BungHole Will Speak Now**
Joostvdw 14-3-2005 20:00 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning

kan in diameter cker een halve cm af

zal dat veel schelen??

Dit bericht is ge-edit door RJ Tuning op 14-3-2005 19:55


lijkt mij niet, mss iets betere gasreactie

alleen waarom is iedereen zo gasreactie-geil? je krijgt er geen fuck meer vermogen door en waait alleen maar makkelijker terug :S

het feit dat je brommer meer vermogen krijgt van een hpi komt voornamelijk door de betere curve, niet door het verminderde gewicht, dus streef naar een betere curve ipv beunstyle je vliegwiel af te draaien (wat overigens behoorlijk precies moet gebeuren omdat je anders alles aan gort trilt)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 2653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved