mt80 |
14-3-2005 12:21 |
Posts: 2071 |
je hoort het idd wel is vaker, alleen ik denk dat het nogal veel werk is om het aan te passen op je honda blokje
|
|
|
|
Joostvdw |
14-3-2005 13:25 |
Posts: 4789 |
een kettingzaag hoeft alleen vermogen bovenin te hebben, soort scooter dus
als jij nu deze ontsteking op je mtx zet, zal hij wel snellere gasreactie hebben omdat simpelweg je vliegwiel lichter is, maar de ontstekingscurve zal nou niet echt fijn zijn
al met al, denk ik dat het te weinig opleverd voor waarschjinlijk erg veel moeite
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
marcel |
14-3-2005 13:26 |
Posts: 1533 |
als zon ding al een curve heeft
|
|
|
|
wipe-out |
14-3-2005 13:27 |
Posts: 7672 |
De ontstekingscurve wordt volgens mij (voor het grootste deel) door je CDI bepaald, dus in princiepe moet het wel kunnen lijkt me. Dan moet die kettingzaagontsteking alleen geen contactpuntjes hebben.
|
|
|
|
Joostvdw |
14-3-2005 13:29 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
De ontstekingscurve wordt volgens mij (voor het grootste deel) door je CDI bepaald, dus in princiepe moet het wel kunnen lijkt me. Dan moet die kettingzaagontsteking alleen geen contactpuntjes hebben.
maar zoals je ongetwijfeld weet, heeft niet iedere CDI een goeie curve, dus ookal heeftie een curve, kan die nog steeds kut/verkeerd zijn op je mtx
of je bedoel je kettingzaagontsteking op je ori mtx cdi? weet niet of dat wel gaat lukken..
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
a honda highrider |
14-3-2005 15:50 |
Posts: 1818 |
ok
tanks
en mijn vliegwiel afdraaien?
|
|
D? Mo(raal)derator |
|
Hans F |
14-3-2005 15:54 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: a honda highrider
ok
tanks
en mijn vliegwiel afdraaien?
kan je ook doen
|
|
|
|
RJ Tuning |
14-3-2005 19:46 |
Posts: 3242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
kan je ook doen
en boekt dat ook resultaat?
|
|
|
|
Joostvdw |
14-3-2005 19:49 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning
[...]
en boekt dat ook resultaat?
weinig, je massa word iets minder, maar scheelt niet heel veel denk ik zo
wat je beter kunt doen is een andere ontstekinscurve realiseren, denk dat je daar meer aan hebt
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
RJ Tuning |
14-3-2005 19:50 |
Posts: 3242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
weinig, je massa word iets minder, maar scheelt niet heel veel denk ik zo
wat je beter kunt doen is een andere ontstekinscurve realiseren, denk dat je daar meer aan hebt
denk je dat of weet je dat zeker?
|
|
|
|
Bullet |
14-3-2005 19:51 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning
[...]
denk je dat of weet je dat zeker?
met een lichtere vliegwiel krijg je niet ineens een andere curve ofzo
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Joostvdw |
14-3-2005 19:52 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning
[...]
denk je dat of weet je dat zeker?
ik weet het niet in de zin van, heb et nooit gedaan of gezien
maar als je enig idee hebt van de dikte van een honda vliegwiel kan je je ook wel indenken dat er niet heel veel vanaf kan voordat je de magneten aantast
en ik weet wel dat de ontstekingcurve van een std honda cdi vrij brak is en dat daar veel vermogenswinst te halen is, jammere is dat er bijna geen mogelijkheden daartoe zijn en degene die er zijn erg duur zijn
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
RJ Tuning |
14-3-2005 19:55 |
Posts: 3242 |
kan in diameter cker een halve cm af
zal dat veel schelen??
Dit bericht is ge-edit door RJ Tuning op 14-3-2005 19:55
|
|
|
|
Bullet |
14-3-2005 20:00 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning
kan in diameter cker een halve cm af
zal dat veel schelen??
Dit bericht is ge-edit door RJ Tuning op 14-3-2005 19:55
niet meer verwachten dan een "leukere gasreactie"
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Joostvdw |
14-3-2005 20:00 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning
kan in diameter cker een halve cm af
zal dat veel schelen??
Dit bericht is ge-edit door RJ Tuning op 14-3-2005 19:55
lijkt mij niet, mss iets betere gasreactie
alleen waarom is iedereen zo gasreactie-geil? je krijgt er geen fuck meer vermogen door en waait alleen maar makkelijker terug :S
het feit dat je brommer meer vermogen krijgt van een hpi komt voornamelijk door de betere curve, niet door het verminderde gewicht, dus streef naar een betere curve ipv beunstyle je vliegwiel af te draaien (wat overigens behoorlijk precies moet gebeuren omdat je anders alles aan gort trilt)
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|