Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verschil uit versnelling vallen - slippende koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 725 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27061 - Verschil uit versnelling vallen - s...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Prodigital 13-3-2005 16:13 Print topicpost

Posts: 728
Nou ik zou graag eens weten hoe je het verschil merkt tussen deze twee. Ik weet dat een slippende koppeling bij extreme setupos voorkomt, niet zoals de mijne dus, maar vroeg het me toch af.
Als ik namelijk in 5 aan het rijde ben, schiet ie soms door. Dat gebeurt niet per se helemaal bovenin, soms gewoon eens en het verdwijnt meestal met gas los en koppeling in voor 1 secondje.
Heb ook al gehaad dat als ik met veel gas vetrek hij in 1ste versnelling heel hoog in toeren zit en dat dan wat zakt, ipv te stijgen zoals je zou denken. gebeurt niet vaak, en is vast niet veel, maar ik vraag me af.
 

yudb 13-3-2005 16:48 Print reply

Posts: 709
Slippende koppeling kan je merken dat als je doorschakelt het toerental niet of nouwelijks daalt, stel: je schakelt bij 10k naar de volgende versnelling dat je blok gewoon verder blijft draaien op 10k, dat is een slippende koppeling. Kan ps ook dat als je in z'n powerband komt dat je toerental ineens omhoog schiet en dat je niet veel harder gaat accelereren...
uit de versnelling vallen is dat als je gewoon rijd (stel 8k) dat je blok ineens heel veel toeren gaat maken zonder dat jij zelf iets doet...
 

Dit topic is 339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved