Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder ciao

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27038 - Cilinder ciao
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dapp freak 13-3-2005 18:31 Print reply

Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sparky86

Wat zou de makkelijkste en goedkoopste oplossing zijn om ong. 50 Km/H te hale en een leuke trekkracht te hebbe zijn?


circuit uitlaatje ?
 
Sparky86 13-3-2005 19:28 Print reply
Posts: 68
Zou ie dat daarmee halen? Kheb echt geen idee daarom wil ik zoveel mogelijk informatie
 
Sparky86 14-3-2005 17:45 Print reply
Posts: 68
Ik heb me cilinder net losgehaald en de zuiger is heel erg zwart ook onder de 2 zuigerveren...weet iemand hoe dit kan en of ik miss compressieverlies heb?
 
Mr.MTX 14-3-2005 17:48 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sparky86

Ik heb me cilinder net losgehaald en de zuiger is heel erg zwart ook onder de 2 zuigerveren...weet iemand hoe dit kan en of ik miss compressieverlies heb?

Zuigerveren versleten... Vervang die maar eerst, en kijk dan hoe die rijdt, dan kan je altijd nog meer geld uitgeven aan andere uitlaat bijvoorbeeld

edit: Nieuwe zuigerveren=meer compressie=meestal meer trekkracht dan met versleten veren

Dit bericht is ge-edit door Mr.MTX op 14-3-2005 17:49
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
Sparky86 14-3-2005 17:50 Print reply
Posts: 68
Die zuigerveren heb ik er nieuw op gedaan toen ik die cilinder en zuiger gekocht had(tweedehands)...maar toen was ie nog niet zo zwart. Zou het niet kunnen zijn dat die zuiger en cilinder gewoon niet bij elkaar horen en de zuiger te klein is ofzo?
 
Kietel Tuning 14-3-2005 17:50 Print reply

Posts: 863
verbruikt die dan niet een beetje teveel olie als je zuiger helemaal zwart is. misschien is de krukas kering kapot. zou ik zowiezo een nieuwe inzetten als je het carter uit elkaar hebt liggen.
 
Kietel Tuning 14-3-2005 17:52 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sparky86

Die zuigerveren heb ik er nieuw op gedaan toen ik die cilinder en zuiger gekocht had(tweedehands)...maar toen was ie nog niet zo zwart. Zou het niet kunnen zijn dat die zuiger en cilinder gewoon niet bij elkaar horen en de zuiger te klein is ofzo?


dat kun je op meten. welke cilinder is ut. bij een gietijzeren cilinder mag je speling van 0,04 mm hebben dacht ik.
 
Sparky86 14-3-2005 17:53 Print reply
Posts: 68
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning

verbruikt die dan niet een beetje teveel olie als je zuiger helemaal zwart is. misschien is de krukas kering kapot. zou ik zowiezo een nieuwe inzetten als je het carter uit elkaar hebt liggen.


Ik was idd al van plan om wat dingen te vernieuwen nu die toch uit elkaar gaat. Morgen neem ik hem mee naar school, daar hebben ze vast wel zo`n vliegwieltrekker want met een tang lukte me echt nie
 
Sparky86 14-3-2005 17:54 Print reply
Posts: 68
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning

[...]


dat kun je op meten. welke cilinder is ut. bij een gietijzeren cilinder mag je speling van 0,04 mm hebben dacht ik.


Kheb echt geen idee Maar ik zat miss toch te denken aan een nieuwe(snellere) cilinder en dan de rest standaard te laten.
 
Kietel Tuning 14-3-2005 17:55 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sparky86

[...]


Ik was idd al van plan om wat dingen te vernieuwen nu die toch uit elkaar gaat. Morgen neem ik hem mee naar school, daar hebben ze vast wel zo`n vliegwieltrekker want met een tang lukte me echt nie



als toch uitelkaar ligt gewoon. nieuwe keringen en pakking. kost maar een paar cent. en kun je ook nog kijken als de lagers nog goed zijn. kun je voelen als soepel rond draaid zijn ze nog goed. en als voor de verkoop is die brommer zou ik er geen nieuwe inzetten. alleen als je er nog veel op wil rond toeren.

Dit bericht is ge-edit door Kietel Tuning op 14-3-2005 17:55
 
Sparky86 14-3-2005 18:18 Print reply
Posts: 68
Maar nu de boel toch open ligt...Wat kunnen jullie me aanraden als ik ongeveer 50 Km/H wil en gewoon goed optrekken? Ook met 2 personen(Beetje meesteppen met 2 pers. is niet erg). En het liefst zoveel mogelijk standaard houden. Zou ik met een snlle cilinder dan al ver komen zodat ik niet hoef te vijlen enzo?
 
Kietel Tuning 14-3-2005 18:22 Print reply

Posts: 863
ja dat zal wel lukken. maar als je goed wil optrekken zal je toch je caburateur moeten gaan vergroten. en een vario erop zetten werk bij een ciao heel erg veel. trekt die mooi op. merja als je grotere cabr. erop zet moet je de inlaat ook weer gaan uitvijlen. en als je niet wil gaan vijlen dan heeft een grotere cilinder ook weinig zin. dus hangt allemaal samen eigenlijk.

zou zeggen gewoon gaan vijlen zo moeilijk is dat bij dat ding niet. en het carter zet je in een klem onder boorkolom en dan boor je de inlaat ook nog een uit naar 13mm is best gemakkelijk. als je dat gedaan heb zet je de 2 carter helften weer in elkaar en dan schud je wasbenzine in en dan zet je de krukas zo dat die moet afsluiten. als er dan niks of een paar druppeltjes uitkomt is goed. anders kun je een carter helfd weg gooien.

Dit bericht is ge-edit door Kietel Tuning op 14-3-2005 18:25
 
Sparky86 14-3-2005 18:23 Print reply
Posts: 68
Vijlen vind ik opzich nie zo erg maar ben bang dat het fout gaat En dat ie met grotere cab. en andere cilinder weer net wat te snel gaat. Want het hoeft voor mij nou ook weer geen racemonster te worde
 
Kietel Tuning 14-3-2005 18:27 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sparky86

Vijlen vind ik opzich nie zo erg maar ben bang dat het fout gaat En dat ie met grotere cab. en andere cilinder weer net wat te snel gaat. Want het hoeft voor mij nou ook weer geen racemonster te worde



ja dan kan je gewoon. de uitlaat nog altijd aanpassen. daar kun je ook veel vermogen mee winnen maar ook mee tegen houden (ring in uitlaat. maar van dat vijlen als je het blok uit elkaar haalt dan zie je vanzelf wel wat je uit moeten vijlen kan moeilijk fout gaan. als je beetje technisch inzicht hebt.
 
Sparky86 15-3-2005 7:39 Print reply
Posts: 68
Is het ook slim om de cantactpuntjes meteen te vervangen als ze het nog gewoon doen nu? Of is even een beetje schuren ook goed en dan afstellen?
 

Dit topic is 1248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved