Ik heb me cilinder net losgehaald en de zuiger is heel erg zwart ook onder de 2 zuigerveren...weet iemand hoe dit kan en of ik miss compressieverlies heb?
Ik heb me cilinder net losgehaald en de zuiger is heel erg zwart ook onder de 2 zuigerveren...weet iemand hoe dit kan en of ik miss compressieverlies heb?
Zuigerveren versleten... Vervang die maar eerst, en kijk dan hoe die rijdt, dan kan je altijd nog meer geld uitgeven aan andere uitlaat bijvoorbeeld
edit: Nieuwe zuigerveren=meer compressie=meestal meer trekkracht dan met versleten veren
Dit bericht is ge-edit door Mr.MTX op 14-3-2005 17:49
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
Die zuigerveren heb ik er nieuw op gedaan toen ik die cilinder en zuiger gekocht had(tweedehands)...maar toen was ie nog niet zo zwart. Zou het niet kunnen zijn dat die zuiger en cilinder gewoon niet bij elkaar horen en de zuiger te klein is ofzo?
verbruikt die dan niet een beetje teveel olie als je zuiger helemaal zwart is. misschien is de krukas kering kapot. zou ik zowiezo een nieuwe inzetten als je het carter uit elkaar hebt liggen.
Die zuigerveren heb ik er nieuw op gedaan toen ik die cilinder en zuiger gekocht had(tweedehands)...maar toen was ie nog niet zo zwart. Zou het niet kunnen zijn dat die zuiger en cilinder gewoon niet bij elkaar horen en de zuiger te klein is ofzo?
dat kun je op meten. welke cilinder is ut. bij een gietijzeren cilinder mag je speling van 0,04 mm hebben dacht ik.
verbruikt die dan niet een beetje teveel olie als je zuiger helemaal zwart is. misschien is de krukas kering kapot. zou ik zowiezo een nieuwe inzetten als je het carter uit elkaar hebt liggen.
Ik was idd al van plan om wat dingen te vernieuwen nu die toch uit elkaar gaat. Morgen neem ik hem mee naar school, daar hebben ze vast wel zo`n vliegwieltrekker want met een tang lukte me echt nie
Ik was idd al van plan om wat dingen te vernieuwen nu die toch uit elkaar gaat. Morgen neem ik hem mee naar school, daar hebben ze vast wel zo`n vliegwieltrekker want met een tang lukte me echt nie
als toch uitelkaar ligt gewoon. nieuwe keringen en pakking. kost maar een paar cent. en kun je ook nog kijken als de lagers nog goed zijn. kun je voelen als soepel rond draaid zijn ze nog goed. en als voor de verkoop is die brommer zou ik er geen nieuwe inzetten. alleen als je er nog veel op wil rond toeren.
Dit bericht is ge-edit door Kietel Tuning op 14-3-2005 17:55
Maar nu de boel toch open ligt...Wat kunnen jullie me aanraden als ik ongeveer 50 Km/H wil en gewoon goed optrekken? Ook met 2 personen(Beetje meesteppen met 2 pers. is niet erg). En het liefst zoveel mogelijk standaard houden. Zou ik met een snlle cilinder dan al ver komen zodat ik niet hoef te vijlen enzo?
ja dat zal wel lukken. maar als je goed wil optrekken zal je toch je caburateur moeten gaan vergroten. en een vario erop zetten werk bij een ciao heel erg veel. trekt die mooi op. merja als je grotere cabr. erop zet moet je de inlaat ook weer gaan uitvijlen. en als je niet wil gaan vijlen dan heeft een grotere cilinder ook weinig zin. dus hangt allemaal samen eigenlijk.
zou zeggen gewoon gaan vijlen zo moeilijk is dat bij dat ding niet. en het carter zet je in een klem onder boorkolom en dan boor je de inlaat ook nog een uit naar 13mm is best gemakkelijk. als je dat gedaan heb zet je de 2 carter helften weer in elkaar en dan schud je wasbenzine in en dan zet je de krukas zo dat die moet afsluiten. als er dan niks of een paar druppeltjes uitkomt is goed. anders kun je een carter helfd weg gooien.
Dit bericht is ge-edit door Kietel Tuning op 14-3-2005 18:25
Vijlen vind ik opzich nie zo erg maar ben bang dat het fout gaat En dat ie met grotere cab. en andere cilinder weer net wat te snel gaat. Want het hoeft voor mij nou ook weer geen racemonster te worde
Vijlen vind ik opzich nie zo erg maar ben bang dat het fout gaat En dat ie met grotere cab. en andere cilinder weer net wat te snel gaat. Want het hoeft voor mij nou ook weer geen racemonster te worde
ja dan kan je gewoon. de uitlaat nog altijd aanpassen. daar kun je ook veel vermogen mee winnen maar ook mee tegen houden (ring in uitlaat. maar van dat vijlen als je het blok uit elkaar haalt dan zie je vanzelf wel wat je uit moeten vijlen kan moeilijk fout gaan. als je beetje technisch inzicht hebt.