mt80 |
12-3-2005 12:47 |
Posts: 2071 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pegaso
klein? valt wel mee toch?
en anders pak je gewoon een klein vijltje, het spietje zit er alleen maar om het vliegwiel mee te nemen, dus het komt niet zo precies
lul niet.. spietje is ervoor om hetzelfde ontstekingstijdstip te houden..
|
|
|
|
Mitchell17 |
12-3-2005 13:26 |
Posts: 556 |
gwn vliegwiel erop zonder spie gwn ff goed kijken en goed vastzetten met een veerring onder de krukasmoer
|
|
|
|
-Tom- |
12-3-2005 13:31 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt80
[...]
lul niet.. spietje is ervoor om hetzelfde ontstekingstijdstip te houden..
Idd, de krukas loopt is taps, dus in principe moet hij al vast zitten als je hem er goed op doet. Spietje is enkel alleen voor het ontstekingstijdstip.
Lassen zou ik niet doen. Dat krijg jij nooit goed uitgevijld, en zo'n ding kan dan in onbalans raken, dat wil je niet hebben :P Nieuwe krukas kopen dus, of iets anders verzinnen :P
|
|
FTS Member |
|
merryn |
12-3-2005 13:34 |
Posts: 348 |
zou een mt blok in een derbi fds passen want die heb ik nog wel???
|
|
|
|
Mitchell17 |
12-3-2005 13:37 |
Posts: 556 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: merryn
zou een mt blok in een derbi fds passen want die heb ik nog wel???
tuuuurlijk alles kan en als t niet past lassen we t vast
|
|
|
|
Pegaso |
12-3-2005 13:46 |
Posts: 347 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt80
[...]
lul niet.. spietje is ervoor om hetzelfde ontstekingstijdstip te houden..
ja ok het vliegwiel zit zonder spietje ook wel vast, maar hij moet wel in een goede stand, anders klopt het onstekingstijdstip niet.
lassen stelt niks voor, gewoon een goed slakje erop leggen, en ik zou niet weten hoe de krukas in onbalans komt met een lasje
|
|
|
|
mulder |
12-3-2005 14:00 |
Posts: 13701 |
Een mt blok past zelfs op een Puch
|
|
|
|
xeno |
12-3-2005 14:02 |
Posts: 1189 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: amulder12
Een mt blok past zelfs op een Puch
ook andersom :P
|
|
|
|
the ghansman |
12-3-2005 18:33 |
Posts: 227 |
Een makkelijke manier om het vliegwiel zonder spie vat op de as te krijgen (dus zonder dat het vliegwiel op de as kan ronddraaien) is als volgt:
Pak een gasbrander en maak het gedeelte van het vliegwiel waar deze over de zpie en de krukas schuift flink warm. Hierdoor hij deze uit. Vervolgens zorg je ervoor dat je het vliegwiel precies met de spiebaan boven het gat hebt waar de spie in hoort te zitten (is al eerder genoemd, is belangrijk voor het ontstekingstijdstip). Dan draai je de moer zo vast mogelijk en laat je de hele rotzooi langzaam (lees gewoon) afkoelen. Gevolg: de naaf ven het vliegwiel krimt als het weer koud wordt, oftewel je vliewiel zit moervast op de krukas.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
De Schout |
12-3-2005 18:36 |
Posts: 5327 |
ja, flink stoken, zal je vliegwiel wel op bekomen.. plastiek smelt eruit en magneten kunnen er ook al nie tegen als je ze beetje (erg) warm maakt. k zou het niet riskeren eigelijk.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
xeno |
12-3-2005 18:38 |
Posts: 1189 |
kit er tussen
|
|
|
|
Rio88 |
12-3-2005 18:44 |
Posts: 841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: xeno
kit er tussen
jonge reageer eens normaal
|
|
|
|
Verschoor |
12-3-2005 18:45 |
Posts: 86 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pegaso
[...]
ja ok het vliegwiel zit zonder spietje ook wel vast, maar hij moet wel in een goede stand, anders klopt het onstekingstijdstip niet.
lassen stelt niks voor, gewoon een goed slakje erop leggen, en ik zou niet weten hoe de krukas in onbalans komt met een lasje
Omdat je krukas krom kan trekken door het lassen , en dat geeft weer onbalans.
|
|
Liever een zuster als hoer , dan een politieagent als broer . |
|
christianos |
13-3-2005 1:07 |
Posts: 20445 |
Locktide werkt hier perfect voor
|
|
|
|
the ghansman |
13-3-2005 13:36 |
Posts: 227 |
Quote: ja, flink stoken, zal je vliegwiel wel op bekomen.. plastiek smelt eruit en magneten kunnen er ook al nie tegen als je ze beetje (erg) warm maakt. k zou het niet riskeren eigelijk.
Jonge op de naaf van het vliegwiel daar zitten geen magneten wijsneus. En nee hij moet niet roodgloeiend worden. Gewoon een temp van 200 graden ofzo. En als het erg gaat roken en stinken meteen stoppen natuurlijk, maar dan is ie echt nog niet kapot hoor.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|